Derste halkla ilişkilere dair temel kavramlar anlatıldıktan sonra halkla ilişkiler uygulamaları için aşamalar ve araçlar, hedef kitlenin seçimi, kampanya planının yapılması uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Çeşitli kampanya uygulamalarıyla konuların pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Ders, halkla ilişkiler ve tanıtım öğrencilerine teorik bilgilerini uygulamada görme fırsatını vermeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda derste öncelikli olarak halkla ilişkiler kampanyaları, kampanya aşamaları ve halkla ilişkiler pratiğinde kullanılan teknikler üzerinde durulmaktadır.
Asna A.(2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları.
Aydede, C. (2002). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, MediaCat Yayınları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kampanya ve Kurumsal Hedef
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
2. Hafta
Halkla İlişkiler Projeleri ve Gelişim Süreci
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta
Halkla İlişkilerde Araştırma
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta
Durum Analizi
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta
Halkla İlişkilerde Planlama
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta
Halkla İlişkilerde Uygulama
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Halkla İlişkilerde Ölçme ve Değerlendirme
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
9. Hafta
İletişim Stratejileri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta
Kampanya Örnekleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta
Kampanya Örnekleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Halkla İlişkiler kavramı üzerine teorik bilgilerini tekrarlayabilecek, gözden geçirebilecek.
ÖÇ-2
Teorik bilgilerini sektördeki kurumlar üzerinde uygulayabilecek, halkla ilişkiler sorumlusunun yaptığı işleri pratik edebilecek.
ÖÇ-3
Teorik bilgileri doğrultusunda halkla ilişkiler kampanyaları tasarlayabilecek, planlayabilecek, organize edebilecek ya da mevcut kampanyayı güncelleyip yeniden tasarlayabilecek.
Gündemi sürekli takip edip yeni durumları gelişmeler dikkate alıp kampanyayı yeniden tasarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.