Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Halkla İlişkiler Kampanyaları II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8201 Halkla İlişkiler Kampanyaları II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Derste halkla ilişkilere dair temel kavramlar anlatıldıktan sonra halkla ilişkiler uygulamaları için aşamalar ve araçlar, hedef kitlenin seçimi, kampanya planının yapılması uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Çeşitli kampanya uygulamalarıyla konuların pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Ders, halkla ilişkiler ve tanıtım öğrencilerine teorik bilgilerini uygulamada görme fırsatını vermeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda derste öncelikli olarak halkla ilişkiler kampanyaları, kampanya aşamaları ve halkla ilişkiler pratiğinde kullanılan teknikler üzerinde durulmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 15:00-16:45, Ataköy Kampüsü, 3B-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 15:00-16:45, Ataköy Kampüsü, 3B-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uygulamalı tartışma.
Temel Kaynaklar
Saydam, A.(2005) Algılama Yönetimi,  Rota Yayınları
Asna A.(2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları.
Aydede, C. (2002). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, MediaCat Yayınları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kampanya ve Kurumsal Hedef Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
2. Hafta Halkla İlişkiler Projeleri ve Gelişim Süreci Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta Halkla İlişkilerde Araştırma Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta Durum Analizi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta Halkla İlişkilerde Planlama Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta Halkla İlişkilerde Uygulama Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Halkla İlişkilerde Ölçme ve Değerlendirme Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
9. Hafta İletişim Stratejileri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta Kampanya Örnekleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta Kampanya Örnekleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta Proje Sunumları Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta Proje Sunumları Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta Proje Sunumları Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Halkla İlişkiler kavramı üzerine teorik bilgilerini tekrarlayabilecek, gözden geçirebilecek.
ÖÇ-2Teorik bilgilerini sektördeki kurumlar üzerinde uygulayabilecek, halkla ilişkiler sorumlusunun yaptığı işleri pratik edebilecek.
ÖÇ-3Teorik bilgileri doğrultusunda halkla ilişkiler kampanyaları tasarlayabilecek, planlayabilecek, organize edebilecek ya da mevcut kampanyayı güncelleyip yeniden tasarlayabilecek.
ÖÇ-4Yaratılan Halkla İlişkiler Kampanyasını tartışabilecek, değerlendirebilecek.
ÖÇ-5Gündemi sürekli takip edip yeni durumları gelişmeler dikkate alıp kampanyayı yeniden tasarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5