Siyasal Reklamcılık, kavramına ilişkin temel kuramsal bilgilerin, temel kavramların aktarılması ve siyasal reklamcılığa ilişkin güncel uygulamalı örnekler üzerinden verilmesi, siyasal reklamcılığın ve propaganda arasındaki etkileşiminin benzerliklerin ve farklılıkların ortaya konulması, günümüzde gelişen iletişim teknolojilerinin etkisiyle siyasal reklamcılığın geldiği nokta ve kullandığı araçların saptanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13:00 - 14:45, Ataköy Kampüs, 4C-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 13:00 - 14:45, Ataköy Kampüs, 4C-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Siyasal reklamcılık alanına ilişkin temel kavram ve ilkeler çerçevesinde siyasal iletişim sürecinin nasıl işlediği, sürecin hangi öğelerle gerçekleştiği, siyasal iletişim alanında amacına ulaşmayı hedefleyen siyasal partilerin, siyasal reklamcılık alanına ilişkin hangi etmenlerin göz önünde bulundurulması gerektiği uygulamalarla ve örneklerle tartışılmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Aziz,Aysel. Siyasal İletişim, İstanbul:Nobel Yayıncılık, 2011.
- Çankaya,Erol. İktidar Bu Kapağın Altındadır, İstanbul:Boyut Yayınları, 2008.
- Özkan,Necati. Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul:MediaCat Kitapları, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Siyaset ve Siyasal İletişim kavramlarının ele alınması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Çeşitli siyasal iletişim biçimlerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Siyasal iletişim biçimlerinden propaganda kavramının çeşitli tanımların yapılması.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Propaganda kavramına ilişkin tarihsel süreç içindeki farklı uygulamalarının irdelenmesi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Propaganda ile siyasal reklamlar arasındaki bağıntının incelenmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Siyasal reklam türlerinin ortaya konulması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Siyasal reklam türlerinin Türk siyasal yaşamından verilen örneklerle ele alınması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Siyasal reklamcılıkta başvurulan çeşitli reklam ortamlarının avantajlarının ve dezavantajlarının göz önünde bulundurularak irdelenmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Siyasal reklamcılığın evriminin Amerika Birleşik Devletleri’nden farklı dönemlere ait siyasal kampanya örnekleri üzerinden incelenmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Siyasal reklamcılığın evriminin Amerika Birleşik Devletleri’nden farklı dönemlere ait siyasal kampanya örnekleri üzerinden incelenmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Siyasal reklamcılığın evriminin Avrupa ülkelerindeki farklı dönemlere ait siyasal kampanya örnekleri üzerinden incelenmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Siyasal reklamcılığın evriminin Türkiye’deki farklı dönemlere ait siyasal kampanya örnekleri üzerinden incelenmesi.
Propaganda ile Siyasal Reklamcılık arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3
Siyasal reklamcılık alanına ilişkin genel kavramları açıklayabilecek.
ÖÇ-4
Siyasal reklamcılıkla ilgili farklı içerikteki reklam örneklerini saptayabilecek.
ÖÇ-5
Siyasal reklamcılık alanında edinmiş olduğu kuramsal bilgileri güncel reklam örnekleriyle ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-6
Siyasal reklam örneklerini sınıflandırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.