Dersin amacı, öğrencilerin proaktif bir yetenek yönetim sistemi yaratarak iş ve özel yaşamlarında mükemmeliğe ulaşmaları ve bu mükemmelliği sürekliliğinin sağlanmasına yardımcı olmaktır. Kurum amaçları doğrultusunda öğrencilere koçluk rolü üstlenme, çalışanları görevlendirme, değerlendirme ve yetenekleri ortya çıkarma beceri kazanmaları ve kullanabilmeleridir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Zafer Erkoç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 1B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrencilerin tanımlanan hedeflere ulaşmasını sağlamak için her biri 1,5 saatlik blok ders anlatılacaktır. Öğretim yaklaşımı anlatılan insan kaynakları yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Barutçugil, İsmet. Performans Yönetimi, İstanbul:Kariyer Yayınları, 2002.
- Bingöl, Dursun. İnsan Kaynakları Yönetimi,İstanbul: Beta Yayınları, 2010.
- Erkoç, Zafer. İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetim Sistemleri Terimler Sözlüğü, İstanbul:Alfa Yayınları, 2006.
- Erkoç, Zafer. Yetenek Yönetimi Ders Notları, 2010.
Koçluk & Mentorluk arasındaki farkı açıklayabilecek.
ÖÇ-5
Gelişim planları saptayabilecek.
ÖÇ-6
Yetenek yönetimi süreçlerini yönetebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.