Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yetenek Yönlendirme ve Yönetme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8204 Yetenek Yönlendirme ve Yönetme 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin proaktif bir yetenek yönetim sistemi yaratarak iş ve özel yaşamlarında mükemmeliğe ulaşmaları ve bu mükemmelliği sürekliliğinin sağlanmasına yardımcı olmaktır. Kurum amaçları doğrultusunda öğrencilere koçluk rolü üstlenme, çalışanları görevlendirme, değerlendirme ve yetenekleri ortya çıkarma beceri kazanmaları ve kullanabilmeleridir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Zafer Erkoç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 1B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin tanımlanan hedeflere ulaşmasını sağlamak için her biri 1,5 saatlik blok ders anlatılacaktır. Öğretim yaklaşımı anlatılan insan kaynakları yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır.
Temel Kaynaklar - Barutçugil, İsmet. Performans Yönetimi, İstanbul:Kariyer Yayınları, 2002.

- Bingöl, Dursun. İnsan Kaynakları Yönetimi,İstanbul: Beta Yayınları, 2010.
- Erkoç, Zafer. İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetim Sistemleri Terimler Sözlüğü, İstanbul:Alfa Yayınları, 2006.
 
- Erkoç, Zafer. Yetenek Yönetimi Ders Notları, 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yetenek nedir? Sözlü anlatım
2. Hafta Yetkinlik kavramı. Sözlü anlatım
3. Hafta Yetkinlik çeşitleri. Sözlü anlatım
4. Hafta Yeteneği neden ve nasıl yönetmeliyiz? Sözlü anlatım
5. Hafta Kişilik, karakter ve davranış. Sözlü anlatım
6. Hafta Proaktif davranış. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Koçluk . Sözlü anlatım
9. Hafta Mentorluk. Sözlü anlatım
10. Hafta Performas yönetimi. Sözlü anlatım
11. Hafta Performas koçluğu. Sözlü anlatım
12. Hafta Durumsal liderlik yaklaşımı ve yönlendirme. Sözlü anlatım
13. Hafta Yetenek yönetimi Sözlü anlatım
14. Hafta Vakalar ve örnekler. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Yetenek yetkinlik belirleme süreçlerini uygulayabilecek.
ÖÇ-2Yönlendirme süreçlerini yönetebilecek.
ÖÇ-3Proaktif davranışlar uygulayabilecek.
ÖÇ-4Koçluk & Mentorluk arasındaki farkı açıklayabilecek.
ÖÇ-5Gelişim planları saptayabilecek.
ÖÇ-6Yetenek yönetimi süreçlerini yönetebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6