Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Danışmanlığı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8205 İletişim Danışmanlığı II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
İletişim Danışmanlığının; tanım, kapsam ve aşamaları hakkında bilgi sunularak, halkla ilişkiler, reklamcılık, hedef kitle, ileti kavramlarının iletişim danışmanlığı çerçevesinde değerlendirilmesi ve yabancı markalara yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11.00:12.45, Ataköy Yerleşkesi, 4C1618
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi. Sevinç Koçak, Salı, 16.00-17.00, Ataköy Yerleşkesi, 1D07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek uygulamalar ile kuramsal ve iş yaşamındaki uygulamaların işleyişlerini sentezleme yoluyla ortaya koymak.
Temel Kaynaklar  -Aydede, Ceyda . Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul:MediaCat, 2001.
 - Bozkurt, İzzet. Bütünleşik Pazarlama İletişimi,İstanbul: MediaCat, 2006.
 
- Odabaşı,Yavuz.. Tüketim Kültürü – Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma, İstanbul:Sistem Yayıncılık.
 
- Odabaşı, Yavuz . Pazarlama İletişimi, Ankara: A.Ü. Yayınları, 1995.
 
- Odabaşı,Yavuz..  Pazarlama İletişimi Yönetimi,İstanbul: MediaCat, 2002.
 
- Odabaşı, Yavuz. Tüketici Davranışı, İstanbul:MediaCat , 2003.
 
- Odabaşı, Yavuz . Postmodern Pazarlama, İstanbul:MediaCat, 2004.
 
- Kadıbeşegil, Salim. Kriz Geliyorum Der ! Kriz İletişimi ve Yönetimi, İstanbul:Kapital Yayınları, 2002.
 
- Knapp, Duane E.   Marka Aklı, İstanbul:MediaCat , 2002.
 
- Kotler, Philip. 10 Ölümcül Pazarlama Günahı , İstanbul:MediaCat, 2005.
 
- Kotler, Philip.  Kotler ve Pazarlama, İstanbul:Sistem Yayınları, 2000.
 
- Ries, Al.   - Ries, Laura,. Marka Yaratmanın 22 Kuralı, İstanbul:MediaCat, 2000.
 
- Tüketici Yüzyılında Pazarlama İstanbul:MediaCat , 2004.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kitle iletişimi. Sözlü anlatım
2. Hafta Şirket yönetimleri. Sözlü anlatım
3. Hafta Şirket politikaları. Sözlü anlatım
4. Hafta Şirket yapılanmaları. Sözlü anlatım
5. Hafta Şirket ( kurum ) kurum kültürü. Sözlü anlatım
6. Hafta Şirket analizleri. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Danışmanlık firmaları. Sözlü anlatım
9. Hafta Örnek danışmanlık hizmetleri. Sözlü anlatım
10. Hafta Danışmanlık sınır ve yetkilerine örnekler. Sözlü anlatım
11. Hafta Sektör analizi. Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Örnek marka / kurum analizi. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Sektörel araştırma. Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Sektörel araştırma ve raporlama. Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 14 5
Sınıf çalışmaları 1 0
Final 1 55


ÖÇ-1İletişim danışmanlığı kavramını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Kurumsal iletişimde iletişim danışmanlığının içeriğini belirtebilecek.
ÖÇ-3İletişim danışmanlığı kavramının reel sektördeki gelişimini ve önemini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Danışmanlık mekanizmasının nasıl çalıştığını açıklayabilecek.
ÖÇ-5Örnek danışmanlık hizmetlerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-6Danışmanlık uygulamaları tasarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6