Öğrencilerde problemler karşısında, probleme yönelme ve problemi çözebilme yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda deneme – yanılma yoluyla öğrenme, fark etme, görme, değişkenleri tanımlayabilme gibi yeterliliklerin geliştirilmesi de amaçlanmaktadır.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Analiz, Sentez ve Uygulama
Temel Kaynaklar
- Berger, John. Görme Biçimleri, Metis Yay., İstanbul, 2010.
- Shlesinger, B. Edward. Buluş Nasıl Yapılır ?, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2006.
- Toptaş, Hasan Ali, Harfler ve Notalar, İletişim Yayınevi, İstanbul, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yaratıcılık kavramının tartışılması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yaratıcılık stratejileri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Deneyim ve tekrarlama yöntemleri ve uygulama örnekleri
Sözlü anlatım, vaka analizi
4. Hafta
İçerik ve araç, amaç ile araç arasındaki ilişki
Sözlü anlatım, vaka analizi
5. Hafta
Boşluk ve doluluk kavramları .
Uygulama
6. Hafta
Bakmak ve görmek arasındaki fark
Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Farklılık yaratabilmek.
Uygulama
9. Hafta
Anlama ve çözümleme
Sözlü anlatım, vaka analizi
10. Hafta
Parçalara ayırmak ve yeniden bir bütün oluşturmak.
Uygulama
11. Hafta
Çağrışım oyunları
Uygulama
12. Hafta
Öykü tamamlama oyunu.
Uygulama
13. Hafta
Kompozisyon oluşturma ve yeniden yapılandırma.
Uygulama
14. Hafta
Anlamları güçlendirmek ve tersini ifade etmek ve rol canlandırma ( Kalabalık karşısında sunum. )
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
20
Sınıf çalışması
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
Problem tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Problemi sınıflandırabilecek.
ÖÇ-3
Problem çözümü için pratik edebilecek.
ÖÇ-4
Problem çözümünde farklı yöntem ve teknikleri kullanabilecek.
ÖÇ-5
Problem çözümünde farklı değişkenleri derleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.