Problemlerin tespiti ve çözümü çerçevesinde; öğrencilerin değişkenleri yorumlama, çözümde kullanabilme, çözüm araç ve teknikleri geliştirebilme yetileriyle beraber keşfetme duygusunu da yaşamaları amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 15.00:17.45, Ataköy Yerleşkesi, 1C1113
Görüşme Saatleri ve Yeri
Yrd. Doç. Dr. Reyhan Uludağ, Salı, 18.00:19.00, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Analiz, Sentez ve Uygulama
Temel Kaynaklar
Berger, John. Görme Biçimleri, Metis Yay., İstanbul, 2010.
Shlesinger, B. Edward. Buluş Nasıl Yapılır ?, Tübitak Yayınları, İstanbul, 2006.
Toptaş, Hasan Ali, Harfler ve Notalar, İletişim Yayınevi, İstanbul, 2009
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İşaretlerin kullanımı ( teorik çerçevelerin belirtilmesi, çizgi kullanımı, vb. )
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
İşaretlerin kullanımı ( kompozisyonların teorik çerçevede değerlendirilmesi )
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
İşaretlerin kullanımı ( göstergelerin kullanımı )
Sözlü anlatım
4. Hafta
Evrensel göstergelerin kullanımı.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Türkiye’de ve dünya’da kullanılan trafik, yönlendirme, vb. işaretlerin incelenmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sembol yaratımı
Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Her öğrencinin kendisi için bir sembol ya da işaret tasarlaması.
Uygulama
9. Hafta
Her öğrencinin kendisi ve arkadaşları için takma isimler tasarlamaları
Uygulama
10. Hafta
Her öğrencinin sınıfı ve okulu için takma isimler oluşturması.
Uygulama
11. Hafta
Kişisel bayrak uygulaması ile hayali bir ülkenin bayrağının çağrıştırdıkları ve içeriklerinin anlatılması, görsellerinin tasarlanması.
Uygulama
12. Hafta
Türkçe’ye geçmiş ancak Türkçe çevirisi olmayan kelimelere Türkçe isim bulmak.
Uygulama
13. Hafta
Kompozisyon çerçevesinde saha araştırmaları ( Fotoğraf çekimi – siyah / beyaz ) /sunum
Saha çalışması
14. Hafta
Kompozisyon çerçevesinde saha araştırmaları ( Fotoğraf çekim – renkli ) / sunum
Saha çalışması
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
20
Sınıf çalışması
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
Problem tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Problemi sınıflandırabilecek.
ÖÇ-3
Problem çözümü için pratik edebilecek.
ÖÇ-4
Problem çözümünde farklı yöntem ve teknikleri kullanabilecek
ÖÇ-5
Problem çözümünde farklı değişkenleri derleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.