Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Etkili İletişim II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2303 Etkili İletişim II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin iletişimde etkili olabilmenin temel ilkelerini ve etkili iletişimin özelliklerini öğrenmelerini sağlamak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 17.00:18.45, Ataköy Yerleşkesi, 1B15
Görüşme Saatleri ve Yeri Yrd. Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız, Salı, 11.00-13.00, Ataköy Yerleşkesi, 1-D-08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve öğrenci çalışmaları.
Temel Kaynaklar  

-Dr. Recep Tayfun, Etkili İletişim ve Beden Dili, Nobel Yayıncılık, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Etkili iletişimin tanımı Sözlü anlatım
2. Hafta İletişimin temel özelliklerinin irdelenmesi Sözlü anlatım
3. Hafta İletişim süreci modelinin irdelenmesi Sözlü anlatım
4. Hafta İletişim sürecini etkileyen faktörlerin belirtilmesi Sözlü anlatım
5. Hafta İletişimde gürültü ve önlemleri Sözlü anlatım
6. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Sözlü, yazılı iletişim Sözlü anlatım
9. Hafta Görsel iletişim ve önemi Sözlü anlatım
10. Hafta Sözsüz iletişim ve beden dili. Sözlü anlatım
11. Hafta Türkiye’de İletişimin gelişimi Sözlü anlatım
12. Hafta Halkla ilişkiler ve etkili iletişim Sözlü anlatım
13. Hafta Reklamcılık ve etkili iletişim Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İletişimin temel öğelerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Etkili bir iletişim için gerekenleri ortaya koyabilecek
ÖÇ-3Etkili İletişimin Sözel-Yazılı ifadelerin yanında beden dilini de içerdiğinin ayırdına vararak uygulayabilecek.
ÖÇ-4Ders kapsamında öğrendiklerini günlük ve iş yaşamında geliştirebilecek.
ÖÇ-5Etkili İletişimin geçmişten günümüze değerlendirmesini yapabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5