Bu ders çerçevesinde, günümüzde pazarlama iletişimi içinde ve toplumsal yaşam içinde önemli bir yere sahip reklamcılık gelişmeler ele alınarak, reklamcılık alanında kimi dönüm noktaları ve reklamcılık alanıyla ilişkili güncel konu başlıklarının ayrıntılı bir biçimde irdelenmesi amaçlanmaktadır.
-Dağtaş, Banu. Reklam Kültür Toplum, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2009.
- Tungate, Mark. Reklamcılığın Global Tarihi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Reklam kavramının pazarlama iletişimi yerinin ayrıntılı olarak ele alınması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Fordizm ve Postfordizm dömemlelerinde reklamcılık alanının değişen yaklaşım farklılıklarından söz edilmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Tarihsel süreç içindeki reklamcılık alanının değişiminin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Tüketim kültürü içinde reklamcılık alanının yerinin ve etkisinin ortaya konulması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Reklamcılık alanın, teknolojik yeniliklerin sonucunda nasıl şekillendiğinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav.
Ara sınav
8. Hafta
Yeni reklamcık mecralarının incelenmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Yeni reklamcılık mecrası olarak “Second Life” adlı bilgisayar oyunun ele alınması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Nöro pazarlama ve reklamcılık alanının bağıntısının ifaede edilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Reklamcılık alanına yön veren “1984” reklam filminin incelenmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Reklam ve sanat kavramlarının bağıntısının kurulması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Çeşitli reklam örnekleri üzerinden reklam ve etik konularının ele alınması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Tarihsel süreç içinde reklamcılık alanında meydana gelen gelişmeleri ifade edebilecek.
ÖÇ-2
Reklamcılık alanında dönüm noktası biçiminde ifade edilebilecek teknolojik, kültürel, ekonomik değişimlerin reklamcılık alanındaki etkilerini örnekleyebilecek.
ÖÇ-3
Reklamcılık alanının toplumsal yaşam üzerindeki gücünü aktarabilecek.
ÖÇ-4
Reklamcılık alanıyla tüketim kültürü ve popüler kültür arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5
Çeşitli örnekler üzerinden güncel farklı reklam görsellerini toplumsal, kültürel boyutlarıyla ele alabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.