İletişim kuramlarının uygulamada kullanımının önemini belirtmek. İş dünyasında oluşan gelişmelerin kuramlar çerçevesinde uygulamasının örneklendirilmesi. Öğrencileri iletişim kuramları ve bu kuramların uygulanma biçimleri açısından bilinçlendirmek.
Kriz Yönetimi gerçek uygulama örneklerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
İletişimde, kuramların etkililiğini ve uygulamalarıyla önemin belirtilmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Yazılı iletişimde iletişim kuramlarının uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Görsel iletişimde iletişim kuramlarının uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sözel iletişimde iletişim kuramlarının uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
İletişim Sanatlarında Kuram ve Uygulamalar ile kurum iletişiminin bağlantısının kurulması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kurum sözcülerinin uygulamalardaki yerleri açısından öneminin belirtilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
İletişim uygulamları açısından öğrenci örneklemeleri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim kuramları ve Uygulamaları konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-2
İletişim alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları ve olayları uygulamaları kullanarak yorumlayabilecek.
ÖÇ-3
Geçmiş ve günümüz iletişim kuramları uygulamalarını tespit edebilecek
ÖÇ-4
Görsel, yazılı basında İletişim Sanatlarındaki kuram ve uygulamaların nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
ÖÇ-5
Uygulamaların geçmişten günümüze olan sürecini değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.