Öğrencilere, psikolojinin tanımı, amacı, konuları, iletişimdeki uygulama alanları, güdüler, dürtüler, algı ve algılama biçimleri, ruhsal savunma mekanizmaları, ruhbilimsel iletişim, psikolojinin iletişime etkisi, psikolojik öğelerin iletişimdeki rolü, öğrenme ve öğrenme yöntemleri, psikolojinin reklamlardaki kullanımı hakkında kuramsal bilgiler sunmak dersin temel amacıdır.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örnek, Analiz, Sentezleme ve Tartışma
Temel Kaynaklar
- Arkonaç, Sibel. Psikolojide İnsan Modelleri ve Yeni İnsan Modelimiz, Ankara; Nobel Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Ruhbilimsel iletişim kavramı ve önemi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Psikolojide yapısalcı ve davranışçı yaklaşım.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Psikolojide işlevsel ve psikanalitik yaklaşım.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Psikolojide bütüncül ve hümanist yaklaşım.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Psikolojide bilişsel ve biyolojik yaklaşım.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Psikolojinin yöntemleri.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Psikolojik algıyı etkileyen faktörler.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Bireyin davranışında sosyal etkiler.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Motivasyon kavramı ve türleri.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Öğrenme kavramı ve türleri.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Öğrenmeyi etkileyen faktörler.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Psikoloji kavram ve ilkelerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Etkin ve verimli iletişim kurabilmek için psikolojik faktörlerin önemini kavrayabilecek
ÖÇ-3
Etkin bir iletişim sağlayabilmek için psikolojik etmenleri uygulayabilecek.
ÖÇ-4
İletişim sürecinde karşılaşılan psikolojik engelleri ve sorunları rapor edebilecek.
ÖÇ-5
Bireylerin davranışlarındaki sosyal etkileri kavrayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.