Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ruhbilimsel İletişim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5301 Ruhbilimsel İletişim 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilere, psikolojinin tanımı, amacı, konuları, iletişimdeki uygulama alanları, güdüler, dürtüler, algı ve algılama biçimleri, ruhsal savunma mekanizmaları, ruhbilimsel iletişim, psikolojinin iletişime etkisi, psikolojik öğelerin iletişimdeki rolü, öğrenme ve öğrenme yöntemleri, psikolojinin reklamlardaki kullanımı hakkında kuramsal bilgiler sunmak dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Örnek, Analiz, Sentezleme ve Tartışma

Temel Kaynaklar -          Arkonaç, Sibel. Psikolojide İnsan Modelleri ve Yeni İnsan Modelimiz, Ankara; Nobel Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Ruhbilimsel iletişim kavramı ve önemi. Sözlü anlatım
3. Hafta Psikolojide yapısalcı ve davranışçı yaklaşım. Sözlü anlatım
4. Hafta Psikolojide işlevsel ve psikanalitik yaklaşım. Sözlü anlatım
5. Hafta Psikolojide bütüncül ve hümanist yaklaşım. Sözlü anlatım
6. Hafta Psikolojide bilişsel ve biyolojik yaklaşım. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Psikolojinin yöntemleri. Sözlü anlatım
9. Hafta Psikolojik algıyı etkileyen faktörler. Sözlü anlatım
10. Hafta Bireyin davranışında sosyal etkiler. Sözlü anlatım
11. Hafta Motivasyon kavramı ve türleri. Sözlü anlatım
12. Hafta Öğrenme kavramı ve türleri. Sözlü anlatım
13. Hafta Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Psikoloji kavram ve ilkelerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Etkin ve verimli iletişim kurabilmek için psikolojik faktörlerin önemini kavrayabilecek
ÖÇ-3Etkin bir iletişim sağlayabilmek için psikolojik etmenleri uygulayabilecek.
ÖÇ-4İletişim sürecinde karşılaşılan psikolojik engelleri ve sorunları rapor edebilecek.
ÖÇ-5Bireylerin davranışlarındaki sosyal etkileri kavrayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5