Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eleştirel Düşünce

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7302 Eleştirel Düşünce 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin yaşadıkları toplumda karşıtlıkların ve benzerliklerin farkına varıp, eleştirel bir bakış açısıyla ele almalarını sağlamak.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
Kuramsal bilgilerin verilmesi, derslerde konular üzerinde tartışılması
Temel Kaynaklar -Rifat, Mehmet. Eleştiri Kuramcıları, 2008
-Yücel, Tahsin. Eleştiri Kuramları, 2007
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Eleştiri ve Kuram kavramlarının irdelenmesi Sözlü anlatım
2. Hafta Eleştiri Yöntemlerinin ele alınması Sözlü anlatım
3. Hafta Önde gelen Eleştiri Kuramcılarının ele alınması Sözlü anlatım
4. Hafta Ruhbilimsel Eleştiri Sözlü anlatım
5. Hafta Toplumbilimsel Eleştiri Sözlü anlatım
6. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Franfurt Okulu Sözlü anlatım
9. Hafta Kültür Endüstrisi Sözlü anlatım
10. Hafta İletişimde Eleştirel yaklaşım Sözlü anlatım
11. Hafta Yeni Eleştiri Sözlü anlatım
12. Hafta Öğrenci Çalışmaları ve sunumları Sözlü anlatım
13. Hafta Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
Sınıf Çalışmaları 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Eleştiri ve kuramı kavramlarının tanımlarını yapabilecektir.
ÖÇ-2Bakış açılarını Eleştirel olarak değerlendirme yeteneği kazanacaktır.
ÖÇ-3İçinde bulunduğu toplumu sorgulayabilecek
ÖÇ-4İçinde yaşadığı toplumdaki karşıtlıkların farkında olup tespit edecektir
ÖÇ-5Toplum içinde tespit ettiği sorunlara çözüm önerileri getirebilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5