Bu ders çerçevesinde, çağımızda büyük bir önem taşıyan reklamcılık sektöründeki tarihsel gelişmeler ele alınarak, reklamcılık alanın baskı tekniklerindeki, tipografideki gelişmelerle orantılı biçimde nasıl bir değişim geçirdiğinin ele alınması amaçlanmaktadır.
- Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi, 1997.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Reklam kavramının derinlemesine ele alınması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklamcılık alanının pazarlama iletişimindeki yeri ve öneminden söz edilmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Reklamcılık alanının tarihsel süreç içindeki değişiminin ele alınması.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Görsel kültür içinde reklamcılık alanının yerinin ortaya konulması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Teknolojik değişimlerin reklamcılık alanı üzerindeki etkilerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Teknolojik değişimlerin reklamcılık alanı üzerindeki etkilerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Çeşitli reklam örnekleri üzerinden reklamcılık sektöründeki teknolojik gelişmelerin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Reklamcılık alanına yön veren tipografi kavramının incelenmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Reklamcılık alanına yön veren baskı teniklerinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Çeşitli reklam örnekleri üzerinden tipografi kavramın ele alınması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Çeşitli reklam örnekleri üzerinden tipografi kavramın ele alınması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Reklamcılığın tarihsel süreç içinde nasıl geliştiğini ifade edebilecek
ÖÇ-2
Reklamcılık alanında kullanılan çeşitli imgeleri örnekleyebilecek.
ÖÇ-3
Baskı tekniklerinin ve tipografinin reklamcılık alanındaki gücünü aktarabilecek.
ÖÇ-4
Reklamcılık alanıyla tasarım alanını başlıca unsurları arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5
Çeşitli örnekler üzerinden güncel reklam görsellerini ele alabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.