Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam ve Tasarım I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1401 Reklam ve Tasarım I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu ders çerçevesinde, çağımızda büyük bir önem taşıyan reklamcılık sektöründeki tarihsel gelişmeler ele alınarak, reklamcılık alanın baskı tekniklerindeki, tipografideki gelişmelerle orantılı biçimde nasıl bir değişim geçirdiğinin ele alınması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal,tartışma ve uygulama
Temel Kaynaklar  
-Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik. İstanbul: İnkılap Kiatbevi, 2004.
 
- Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi, 1997.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Reklam kavramının derinlemesine ele alınması. Sözlü anlatım
3. Hafta Reklamcılık alanının pazarlama iletişimindeki yeri ve öneminden söz edilmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta Reklamcılık alanının tarihsel süreç içindeki değişiminin ele alınması. Sözlü anlatım
5. Hafta Görsel kültür içinde reklamcılık alanının yerinin ortaya konulması. Sözlü anlatım
6. Hafta Teknolojik değişimlerin reklamcılık alanı üzerindeki etkilerinin irdelenmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Teknolojik değişimlerin reklamcılık alanı üzerindeki etkilerinin irdelenmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Çeşitli reklam örnekleri üzerinden reklamcılık sektöründeki teknolojik gelişmelerin irdelenmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Reklamcılık alanına yön veren tipografi kavramının incelenmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Reklamcılık alanına yön veren baskı teniklerinin incelenmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Çeşitli reklam örnekleri üzerinden tipografi kavramın ele alınması. Sözlü anlatım
13. Hafta Çeşitli reklam örnekleri üzerinden tipografi kavramın ele alınması. Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Reklamcılığın tarihsel süreç içinde nasıl geliştiğini ifade edebilecek
ÖÇ-2Reklamcılık alanında kullanılan çeşitli imgeleri örnekleyebilecek.
ÖÇ-3Baskı tekniklerinin ve tipografinin reklamcılık alanındaki gücünü aktarabilecek.
ÖÇ-4Reklamcılık alanıyla tasarım alanını başlıca unsurları arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5Çeşitli örnekler üzerinden güncel reklam görsellerini ele alabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5