Bu ders çerçevesinde, görsel kültürün önemli bir parçası olan çeşitli reklam iletilerinin anlamlarının baskı teknikleri, tipografi, renk, gibi kimi tasarımsal açılardan ele alınması amaçlanmaktadır.
- Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi, 1997.
- Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Nasıl Çözümlenir?, İstanbul: Beta Yayınları, 2009.
- Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Söylemi, İstanbul: Es Yayınları, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Çağımıza egemen olan görsel kültür içinde reklamcılık alanının yerinin ve öneminin belirtilmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklam iletilerinin anlamlarının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Çeşitli reklam türleri üzerinden reklam iletilerinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Teknolojik değişimin, baskı teniklerinin ve reklamcılık sektörünün ilişkisinin incelemesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Değişen toplumsal koşullar sonucu amacı ve işlevi farklılaşan reklam iletilerinin ayrıntılı bir biçimde ele alınması.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Yan anlam kavramın üzerinde durularak, Roland Barthes’ın yaklaşımları doğrultusunda bu kavramın irdelenmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Örnekler üzerinden dilsel ve görsel yan anlamların bulunması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Örnekler üzerinden dilsel ve görsel yan anlamların bulunması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Çeşitli reklam örnekleri üzerinden reklamların iletilerinin ardında yatan anlamlarının tasarımsal unsurların da yardımıyla nasıl gerçekleştiğinin ortaya konulması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Güncel reklam örneklerinin görsel ve dilsel açılardan çözümlenerek, yan anlamların ifade edilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Güncel reklam örneklerinin görsel ve dilsel açılardan çözümlenerek, yan anlamların ifade edilmesi
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Reklamların iletilerindeki çeşitli imgeleri ifade edebilecek
ÖÇ-2
Reklamların iletilerinde kullanılan tasarımsal unsurlarla aktarılmak istenen anlamları aktarabilecek.
ÖÇ-3
Baskı tekniklerinin ve tipografinin reklamcılık alanındaki gücünü örnekleyebilecek.
ÖÇ-4
Çeşitli örnekler üzerinden güncel reklam görsellerini tasarım ilklerinden yararlanarak çözümleyebilecek.
ÖÇ-5
Reklamcılık alanıyla tasarım alanın başlıca unsurları ve göstergebilim arasında bağlantı kurabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.