Türkiye’de sinema sanatının oluşumu, tarihsel gelişimi, önde gelen yönetmen ve oyuncuları ile Türkiye’de de sinemanın siyaset, popüler kültür ve teknoloji ile olan ilişkileri hakkında öğrencilerin temel kuramlar ve kavramlar çerçevesinde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
- Pösteki, Nigar. 1990’dan günümüze Türk Sineması, Es Yayınları, 2005.
- Scognamillo , Giovanni . Türk Sinema Tarihi, Kabalcı Kitabevi, 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türk sineması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Türk sinemasında dönüm noktaları
Sözlü anlatım
3. Hafta
Türk yönetmenler
Sözlü anlatım
4. Hafta
Türk senaristler
Sözlü anlatım
5. Hafta
Türk filmleri afişleri analizi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Türkiye’de sinema salonları
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Türk sinemasının dili
Sözlü anlatım
9. Hafta
Muhsin Ertuğrul dönemi Türk sineması
Sözlü anlatım
10. Hafta
1960’lı ve 70’li yıllarda Türk sineması
Sözlü anlatım
11. Hafta
12 Eylül 1980 sonrası Türk sineması
Sözlü anlatım
12. Hafta
2000’li yıllarda Türk sineması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Uluslararası alanda Türk sineması
Sözlü anlatım
14. Hafta
Türk sinemasında ödüller ve Türk filmleri analizi
Vaka analizi
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
10
Derse Devam / Katılım
14
10
Sınıf çalışması
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
Türk sinema tarihini kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-2
Türk sinemasının dönüm noktalarını ifade edebilecek.
ÖÇ-3
Türk yönetmen, senarist, oyuncu ve diğer sinema emekçilerini tanıyabilecek.
ÖÇ-4
Türk sinemasının toplumsal işlevlerini açıklayabilecek.
ÖÇ-5
Türk sinemasında kültür, teknoloji ve siyaset ilişkilerinin altını çizebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.