Bu ders çerçevesinde söz sanatlarının güncel kullanımlarının öneminin altı çizilerek, toplumsal yaşamda büyük önem taşıyan söz sanatlarının siyasette, medyada, çeşitli etkinliklerde ya da halkla ilişkiler ve reklam alanlarında ne biçimlerde kullanıldığının örnekler üzerinden aktarılması amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Rengin Küçükerdoğan, Perşembe, 13.00-14.45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kuramsal ve tartışma.
Temel Kaynaklar
- Sağlatıcı, Nuri. Söz Sanatları, İstanbul: İmge Kitabevi, 2009.
- Aristoteles. Poetika, İstanbul: Küçük Kitaplar,2003.
- Martinet, Andre. İşlevsel Genel Dilbilim, Ankara: Birey ve Toplum Yayınları, 1985.
- Aristoteles. Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları,2004.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Söz sanatı kavramının geçmişten günümüze değişen içeriğinin aktarılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Söz sanatlarının günümüzde toplumsal yaşamdaki kullanım alanlarının ele alınması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Söz sanatlarının ile farklı disiplinler arasındaki bağıntının kurulması.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Söz sanatları ile dilbilim arasındaki bağın ortaya konulması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Söz sanatları ile dilbilim arasındaki bağın ortaya konulması.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Söz sanatlarının etkili olduğu medya metinlerinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Söz sanatlarının etkili olduğu medya metinlerinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Söz sanatları ile reklam ve halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin örneklerden üzerinden irdelenerek, tartışılması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Çeşitli reklam metinleri üzerinden söz sanatlarının türlerinin saptanarak, belirtilmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Çeşitli reklam metinleri üzerinden söz sanatlarının türlerinin saptanarak, belirtilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Söz sanatlarını içeren örneklerin incelenmesinin sonucunda, öğrencilerin kendilerinin de söz sanatları içeren metinler üretebilmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Söz sanatı kavramının geçmişten günümüze değişen içeriğinin bilincinde olarak bu kavramı ayrıntılı biçimde ele alabilecek.
ÖÇ-2
Söz sanatlarının farklı alanlardaki kullanımlarını örnekleyebilecek.
ÖÇ-3
Söz sanatlarının iletişim alanındaki gücünü ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Söz sanatları ile dilbilim, reklam ve halkla ilişkiler arasındaki bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5
Çeşitli örnekler üzerinden edebiyat metinlerindeki, şiirlerdeki ya da güncel reklam metinlerinde kullanılan söz sanatlarının neler olduğunu saptayarak, bu metinleri çözümleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.