Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Söz Sanatları II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2403 Söz Sanatları II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu ders çerçevesinde söz sanatlarının güncel kullanımlarının öneminin altı çizilerek, toplumsal yaşamda büyük önem taşıyan söz sanatlarının siyasette, medyada, çeşitli etkinliklerde ya da halkla ilişkiler ve reklam alanlarında ne biçimlerde kullanıldığının örnekler üzerinden aktarılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13.00:14.45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-03/05 nolu Derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof. Dr. Rengin Küçükerdoğan, Perşembe, 13.00-14.45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal ve tartışma.
Temel Kaynaklar  
-          Sağlatıcı, Nuri. Söz Sanatları, İstanbul: İmge Kitabevi, 2009.
 
-          Aristoteles. Poetika, İstanbul: Küçük Kitaplar,2003.
 
-          Martinet, Andre. İşlevsel Genel Dilbilim, Ankara: Birey ve Toplum Yayınları, 1985. 
 
-          Aristoteles. Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları,2004.
 

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Söz sanatı kavramının geçmişten günümüze değişen içeriğinin aktarılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Söz sanatlarının günümüzde toplumsal yaşamdaki kullanım alanlarının ele alınması. Sözlü anlatım
4. Hafta Söz sanatlarının ile farklı disiplinler arasındaki bağıntının kurulması. Sözlü anlatım
5. Hafta Söz sanatları ile dilbilim arasındaki bağın ortaya konulması. Sözlü anlatım
6. Hafta Söz sanatları ile dilbilim arasındaki bağın ortaya konulması. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Söz sanatlarının etkili olduğu medya metinlerinin incelenmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Söz sanatlarının etkili olduğu medya metinlerinin incelenmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Söz sanatları ile reklam ve halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin örneklerden üzerinden irdelenerek, tartışılması. Sözlü anlatım
11. Hafta Çeşitli reklam metinleri üzerinden söz sanatlarının türlerinin saptanarak, belirtilmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Çeşitli reklam metinleri üzerinden söz sanatlarının türlerinin saptanarak, belirtilmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Söz sanatlarını içeren örneklerin incelenmesinin sonucunda, öğrencilerin kendilerinin de söz sanatları içeren metinler üretebilmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Söz sanatı kavramının geçmişten günümüze değişen içeriğinin bilincinde olarak bu kavramı ayrıntılı biçimde ele alabilecek.
ÖÇ-2Söz sanatlarının farklı alanlardaki kullanımlarını örnekleyebilecek.
ÖÇ-3Söz sanatlarının iletişim alanındaki gücünü ifade edebilecek.
ÖÇ-4Söz sanatları ile dilbilim, reklam ve halkla ilişkiler arasındaki bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5Çeşitli örnekler üzerinden edebiyat metinlerindeki, şiirlerdeki ya da güncel reklam metinlerinde kullanılan söz sanatlarının neler olduğunu saptayarak, bu metinleri çözümleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5