Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 ve A1.2 basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini(nerede oturdukları kimleri tanıdıkları, nelerden hoşlandıkları vb.)
Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
Farklı kültürlerle kendi kültürünü karşılaştırma ve farklı olanı kabul etme
Grup çalışmalarıyla, bir çalışmanın farklı özelliklere sahip kişilerle, etik değerler
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
Derse katılım ve Proje teslimi
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salıları, 16.00-18.45 arasında, 4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salıları, 13.00-14.30 saatleri arasında,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci odaklı, analitik düşünmeyi ve krıtik düşünmeyi sağlayıcı
Temel Kaynaklar
-
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1
Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining
Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache ()
Lesenovelle
Diğer Kaynaklar
-
Dersin hocası tarafından hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler
Komünikasyona dayalı
2. Hafta
Kendini tanıtma basit soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
3. Hafta
Soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
4. Hafta
Fiil Çekimi
Komünikasyona dayalı
5. Hafta
Fiil Çekimleri ve cümle kurma
Komünikasyona dayalı
6. Hafta
Cafe'de sohbet, soru cümleleri
Komünikasyona dayalı
7. Hafta
Soru cümleleri ve şimdiki zaman
Komünikasyona dayalı
8. Hafta
Belirli ve belirsiz artikellerin çoğul durumları, Vize
Yeni isimlerin listelenmesi, tekil ve çoğul artikeller
Komünikasyona dayalı
12. Hafta
Olumsuz ifadeler
Komünikasyona dayalı
13. Hafta
Cümle tipleri
Komünikasyona dayalı
14. Hafta
Ülkeler, şehirler ve yönler
Komünikasyona dayalı
15. Hafta
Haritayla Çalışma, ülkeler ve dilleri
Komünikasyona dayalı
16. Hafta
Grafik anlama, ve olmak fiilinin geçmiş zamanı
Komünikasyona dayalı
17. Hafta
Final
Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
1)Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
2)Farklı olana saygı
ÖÇ-3
3)Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
4)Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5
5)Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.