Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sosyal Medya ve İçerik Pazarlaması

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8209 Sosyal Medya ve İçerik Pazarlaması 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Eğitim süresince öğrencilerin,  sosyal medya alanında gerçekleştirilen pazarlama ve reklam kampanyası örneklerinden yola çıkarak, markalara içerik oluşturması ve oluşturulan bu içerikleri yönetmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç kapsamında öğrenciler temelde sosyal medyada içerik pazarlaması konusu hakkında bilgi edineceklerdir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Ceren Bilgici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 16:00 - 17:45, Ataköy Kampüs, 3B-12/14/16
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 16:00 - 17:45, Ataköy Kampüs, 3B-12/14/16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Medya Kavramı Sözlü Anlatım, Uygulama
2. Hafta Sosyal Medya Kavramı Anlatım Tartışma
3. Hafta Sosyal Medyada Pazarlama Süreci Uygulama
4. Hafta İçerik Pazarlaması Sözlü Anlatım, Uygulama
5. Hafta Sosyal Medyada İçerik Pazarlaması Uygulama Örnekleri İncelemesi Sözlü Anlatım, Uygulama
6. Hafta Mobil Pazarlama Uygulama
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Mobil Pazarlama Örnekleri Sözlü Anlatım, Uygulama
9. Hafta Gerçek Zamanlı Pazarlama Anlatım Tartışma
10. Hafta Gerçek Zamanlı Pazarlama Uygulama Örnekleri İncelemesi Sözlü Anlatım, Uygulama
11. Hafta Satış Ortaklığı Uygulama
12. Hafta Doğal Reklamcılık Anlatım Tartışma
13. Hafta Sosyal Medyadaki Doğal Reklam Uygulama Örnekleri İncelemesi Sözlü Anlatım, Uygulama
14. Hafta Sosyal Medyada İçerik Pazarlaması Örneği Üretimi Uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15