Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Pazarlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7210 Dijital Pazarlama 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Dersin amacı teknolojinin ilerlemesi ile birlikte pazarlama kavramının dijital ortama adaptasyonu ve pazarlama çalışmalarının dijital ortamda nasıl yürütüldüğü konuları detaylı olarak incelenerek öğrencilere aktarılmasıdır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 3B-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10:00-11:00, Ataköy Kampüsü, 1D-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar

-Ryan, D ve Calvin, J. (2009). Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation, London:KoganPage.

- Dietrich, G. ve Livingston, G. (2012). Marketing in the Round: How to Develop an Integrated Marketing Campaign in the Digital Era, USA: QUE.

Diğer Kaynaklar

-Fatoş Karahasan, TAŞLAR YERİNDEN OYNARKEN DİJTAL PAZARLAMANIN KURALLARI, İstanbul: Doğan Kitap, 2012

-İsmet Mucuk, PAZARLAMA İLKELERİ,17. Baskı, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2006

-Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, PAZARLAMA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ, İstanbul: MediaCat, 2002

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş ve pazarlama kavramına bakış Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Dijital Pazarlama tanımı ve ilişkili kavramlar Sözlü Anlatım
3. Hafta Web 1.0. Web 2.0. Web 3.0 ve Web 4.0 karşılaştırması ve pazarlamaya etkileri Sözlü Anlatım
4. Hafta Dijitalleşme, Tüketici Davranışları ve Pazarlama Metrikleri Sözlü Anlatım
5. Hafta Tüketici Segmentasyonu ve Hedeflemesi Sözlü Anlatım
6. Hafta Sosyal Medya Pazarlaması Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara Sınav
8. Hafta İçerik Pazarlaması Sözlü Anlatım
9. Hafta Mobil Pazarlama Sözlü Anlatım
10. Hafta Satış Ortaklığı Pazarlaması Sözlü Anlatım
11. Hafta Video Pazarlama Sözlü Anlatım
12. Hafta Podcast Pazarlaması Sözlü Anlatım
13. Hafta Yapay Zekâ Temelli Dijital Pazarlama Sözlü Anlatım
14. Hafta Sürdürülebilir Pazarlama Sözlü Anlatım, Uygulama
15. Hafta Dijital Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama Proje Sunumları
16. Hafta Dijital Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama Proje Sunumları
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15