Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen sürecin girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir.Bu metodolojiyi sayesinde öğrencilerin gerçek zamanlı olarak iş fikirlerini hayata geçirmelerini kolaylaştırmak planlanmakta ve bu doğrultuda girişimcilik ekosistemini tanımaları hedeflenmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması da dersin amacı kapsamında değerlendirilebilir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Dr. Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi 4B-08/10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00-12:00, Ataköy Yerleşkesi 4B-08/10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Film, TED Talks, Ziyaretler, Konuklarla Söyleşiler, Sunum, Anlatım ve Tartışma
Temel Kaynaklar
Bruce R. Barringer & R. Duane Ireland, Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Global Edition (6th ed.) Pearson.
Diğer Kaynaklar
1. Eric Ries (2012). Yalın Yeni Girişim: Bugünün girişimcileri sürekli yeniliği kullanarak çok başarılı işleri nasıl ortaya çıkarır? Özyeğin Üniversitesi yayınları.
2. Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur (2016). İş Modeli Üretimi: Optimist.
3. Steve Blank (2017). Girişimcinin El Kitabı: Boyut yayınları.
4. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi (2016). Kahraman Çatı (ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Girişimci kimdir? Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz? Girişimcilik neden günümüz dünyasında önemlidir?
Sunum, Anlatım, Tartışma, Ted Talk ve Makale
3. Hafta
Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme
Sunum, Anlatım ve Scamper sınıf içi Uygulama
4. Hafta
Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Ted Talk
5. Hafta
İş fikri temellendirme aracı: İş Modeli Kanvası
Sunum, Anlatım ve Tartışma
6. Hafta
İş Modeli Kanvası Uygulamaları
Anlatım ve Tartışma (Uygulama örnekleri eşliğinde)
7. Hafta
Yalın Yeni Girişim Metodolojisi
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
8. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
9. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
10. Hafta
Fizibilite analizi & Sektör ve Rekabet Analizi
Sunum, Anlatım ve Tartışma
11. Hafta
İş Planı nedir- ne işe yarar- hangi aşamada kullanılır? İş Planı ve İş modeli kanvası arasındaki temel farklar nelerdir?
Sunum, Anlatım ve Tartışma
12. Hafta
Girişim Finansmanı
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Misafir Konuşmacı
13. Hafta
Girişimcilik Ekosistemi Modeli: Paydaşları ve Güncel konular
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
14. Hafta
Proje sunumları: Pitching
Sunum ve Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
I. Girişimcilik kavram ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
II. Ekonomik yaşamda küçük ve orta ölçekli işletmelerin önemini kavrar.
ÖÇ-3
III. Ekonomik yaşamda girişimcilik sürecinin önemini ve rolünü kavrar.
ÖÇ-4
IV. Kişisel yaratıcılığını ve girişimcilik konusundaki yetilerini geliştirir.
ÖÇ-5
V. Girişimcilik fırsatlarının yaratılması ve değerlendirilmesi konusunda çeşitli yetiler kazanır.
ÖÇ-6
VI. Bir iş fikrini geliştirebilecek temel adımları öğrenir.
ÖÇ-7
VII. Bir iş fikrini bir girişime dönüştürebilir.
ÖÇ-8
VIII. Bir girişim süreciyle ilgili pazarlama ve iletişim planı oluşturabilir.
ÖÇ-9
IX. Teknolojik yeniliklerin birlikte ortaya çıkan yeni girişimcilik fırsatlarını değerlendirebilecek yetileri kazanır.
ÖÇ-10
X. Yeni teknolojiler doğrultusunda geliştirilebilecek girişimler hakkında bilgi sahibi olarak, bu süreçleri yürütebilecek yetileri edinir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.