Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası

İletişim Sanatları

Program Amacı Burslar Uluslararası İşbirliği
Kuruluş Katkı Payı Mezunların İstihdam Profilleri
Kazanılan Derece Çift Anadal - Yandal Üst Derece Programlara Geçiş
Öğretim Dili Staj Sunulan Olanaklar
Çalışma Şekli Ölçme ve Değerlendirme Program Etkinlikleri
Yerleşme Şartları Mezuniyet Koşulları İletişim Bilgileri


Program Amacı

İletişim Sanatları Bölümü (Reklamcılık ve Halkla İlişkiler); Reklamcılık ve Halkla İlişkiler alanlarında modüler bir sistemle bütünleşik bir eğitim programı sunmaktadır. Bölüm, öğrencilerini iletişim, medya, kültür, sanat, siyaset gibi konu başlıkları üzerine temel bilgi birikimine sahip, halkla ilişkiler ve reklam alanlarıyla farklı alanlar arasında bağlantı kuran, yeni ve özgün düşünceler üretebilen bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

İletişim Sanatları Bölümü mezunları, Medya, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Marka Yönetimi ve Pazarlama İletişimi alanlarında kariyer yapmaktadırlar.







Kuruluş

 
Temmuz 1997 tarihinde 4281 sayılı kanun ile dekan Prof.Dr.Nükhet Güz'ün katkıları ile kurulan İstanbul Kültür Üniversitesi,  Sanat ve Tasarım Fakültesi ve İletişim Sanatları Bölümü ilk öğrencilerini 2002–2003 eğitim-öğretim döneminde almıştır.
Sırasıyla Prof. Dr. Nüket GÜZ, Prof.Dr.Rengin KÜÇÜKERDOĞAN ve Prof.Dr.Işıl ZEYBEK tarafından bölüm başkanlığı yürütülen Bölümde, Bölüm başkan yardımcılığı görevi ise Doç.Dr.Öykü Ezgi YILDIZ tarafından sürdürülmektedir. İletişim Sanatları Bölümü, 2018- 2019 Eğitim Öğretim yılı itibarıyla YKS-AYT puanıyla öğrenci almaktadır.
2001 yılında Şirinevler Yerleşkesi Ana Bina’da faaliyete başlayan bölüm, her yıl artan öğrenci sayısı ile birlikte 2004-2005 yılından itibaren Ataköy Yerleşkesi’nde eğitime  devam etmektedir.
İletişim Sanatları Bölümü 2003 yılından itibaren Yüksek Lisans düzeyinde de eğitim vermeye başlamıştır.

 





Kazanılan Derece

 


4 yıllık eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan, en az 240 AKTS’ye sahip öğrencilere İletişim Sanatları (Reklamcılık – Halkla İlişkiler) alanında lisans derecesi verilir.

 

 

 





Öğretim Dili

Bölümümüzün öğretim dili Türkçe'dir ve yabancı dil hazırlık sınıfı isteğe bağlı okutulmaktadır





Çalışma Şekli

Tam zamanlı





Yerleşme Şartları

 İletişim Sanatları Bölümü'ne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile 60 öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar İletişim Sanatları Bölümü'ne, Sözel puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. İletişim Sanatları Bölümü'ne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.


FAKÜLTE   / BÖLÜM 2022 KONT. 2022 YERL. 2022 KAYIT 2022 EK KONT 2022 TABAN PUAN
(İlgili programları tercih edebilmek içi sahip olunması gereken asgari puandır.)
İletişim Sanatları (Ücretli) 8 8 7


WeAccept Bursu
281,36651
İletişim Sanatları (%50 Burslu) 17 17 12 5 230,27228


Ayrıca İletişim Sanatları Bölümü'ne, Meslek Yüksekokullarından mezun olan başarılı öğrencilere ÖSYM tarafından yapılan DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile de öğrenci alınmaktadır. Programa Dikey Geçiş yapabilecek öğrencilerin Ön Lisans Mezuniyet Alanları aşağıda belirtilmiştir:

Televizyon Yapım ve Yönetimi

Televizyon ve Radyo Programcılığı

Tasarım ve Basım-Yayımcılık

Sahne ve Gösteri Sanatları ve Işık Teknolojisi

Sahne ve Gösteri Sanatları Ve Ses Teknolojisi

Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi

Radyo ve Televizyon Programcılığı

Radyo ve Televizyon Yayımcılığı

Radyo ve Televizyon Yayıncılığı

Radyo ve Televizyon Tekniği

Radyo ve Televizyon Teknolojisi

Piyasa Araştırmaları ve Pazarlama

Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık

Matbaacılık Matbaacılık ve Baskı Teknikleri

Medya ve İletişim

Marka İletişimi

Masaüstü Yayıncılık

İletişim ve Halkla İlişkiler

İnternet Gazeteciliği ve Yayıncılığı

Halkla İlişkiler

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Grafik ve Reklamcılık

Fotoğrafçılık

Fotoğrafçılık ve Kameramanlık

Çağrı Merkezi Hizmetleri

Bilgisayar Destekli Yayıncılık

Basım ve Yayın Teknolojileri

Basın ve Yayıncılık

 









Çift Anadal - Yandal

 Çift  Anadal Uygulaması
İletişim Sanatları Bölümü’nde lisans öğrenimlerini sürdüren başarılı öğrenciler, üniversitemiz içinde bölümümüzün anlaşmalı olduğu diğer bölümlerden birinde eşzamanlı olarak ikinci lisans eğitimlerini alabilmektedirler. Çift Anadal Programı'nı başarı ile bitirip iki lisans derecesine hak kazanmış olan öğrencilerimize iki ayrı lisans diploması verilir.
 
Yan Dal Uygulaması
Öğrencilerimiz, öğrenimleri boyunca, asıl bölümlerine konu bakımından yakın olan başka bir bölümün lisans öğrenimine belirli bir program çerçevesinde en az 30 AKTS kredilik ders alarak kısmen katılabilirler. Anadal programı ile birlikte yandal programını başarı ile tamamlayan öğrencilerimize bir lisans diploması ile birlikte bir yandal lisans sertifikası verilir.






Staj

Öğrenciler kurum içi ve 40 iş günü kurum dışı staj yapmaktadırlar.







Mezuniyet Koşulları

İletişim Sanatları Bölümü'nde  (Reklamcılık – Halkla İlişkiler) öğrenciler mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 40 iş günü kurum dışı staj zorunluluğunu yerine getirmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmekle yükümlüdürler.





Uluslararası İşbirliği

 

 

Sanat ve Tasarım Fakültesi ELIA (The European League of Institutes of the Arts) üyesidir.

 

İletişim Sanatları Bölümü (Reklamcılık – Halkla İlişkiler) öğrencileri anlaşmalı olduğu aşağıdaki Üniversitelerde Erasmus kapsamında öğrenim görebilmektedirler:

PARTNER ÜNİVERSİTELER

ÜLKE

İzin Verilen Öğrenci Sayısı

Lisans

Süre(ay)

Yüksek Lisans

Süre(ay)

Doktora

Süre
(ay)

Fachhochschule Vorarlberg

Avusturya

3

5

 

 

 

 

Zeppelin University

Almanya

2**

10

2**

10

2**

10

Malmö University

İsveç

1

5

 

 

 

 

Academia di Belle Arti di Frosinone

Italya

2**

5

2**

5

 

 

National Academy for Theatre and Film Arts

Bulgaristan

2**

5

2**

5

2**

5

Erasmushogeschool Brussel

Belçika

2

9

 

 

 

 

International Business School-Budapest (IBIS)

Macaristan

1

5

 

 

 

 

Karlshochschule International University

Almanya

2

10

 

 

 

 

Facchoschule Kiel

Almanya

2**

10

2**

10

 

 

University of Lower Silesia

Polonya

2**

5

2**

5

 

 

National University of Theatre and Film

Romanya

2**

10

2**

10

2**

10

University of Zagreb, Academy of Dramatic Art

Hırvatistan

4**

5

4**

5

4**

5

Polytechnic University of Valencia

İspanya

2**

5

2**

5

2**

5



** Lisans/ Yüksek lisans/ Doktor için ortaktır 





Mezunların İstihdam Profilleri

 

İletişim Sanatları Bölümü’nden (Reklamcılık – Halkla İlişkiler) mezun olan öğrenciler;

halkla ilişkiler uzmanı,

reklam tasarımcısı/uzmanı,

reklam metin yazarı,

iletişim stratejisti,

kurumsal iletişim koordinatörü,

iletişim danışmanı,

marka yöneticisi

gibi unvanları almaktadırlar.

 

Mezunlar, kültürel - sanatsal alanlarda planlama-organizasyon ve yöneticilik konumlarında, müşteri ilişkileri ya da insan kaynakları yönetimi departmanlarında  kariyer yapabilmektedirler.

 

Ayrıca mezun öğrenciler lisansüstü öğrenim görerek akademik kariyer de tercih edebilmektedirler.





Üst Derece Programlara Geçiş

 

İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Sanatları Bölümü'nden (Reklamcılık – Halkla İlişkiler) başarı ile mezun olan öğrenciler, alanlarıyla ilgili herhangi bir kurumda yüksek lisans ve doktora yapma hakkına sahiptirler. 

 

İletişim Sanatları Lisans Programından başarıyla mezun olan öğrenciler, yüksek lisans için belirlenen koşulları yerine getirdikleri taktirde, İKU Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne bağlı tezli İletişim Sanatları Lisansüstü Programına  başvuruda bulunabilmektedir.





Sunulan Olanaklar

 

Sanat ve Tasarım Fakültesi toplam 3000 m²’lik alanından ve üniversitenin ortak kullanımda bulunan amfilerinden yararlanılmaktadır. Fakülte bünyesinde yer alan 24 sınıftan 13’ü 30 m², 10’u 45 m², 1’i 80 m²’dir. Sınıflarda projeksiyon sistemi ve internet bağlantısı bulunmaktadır. Fakülte ve üniversitenin ortak kullanımında bulunan sınıflarla birlikte 650 öğrenci kapasitesi bulunmaktadır.

 

İletişim Sanatları Bölümü’nün öğrencilerinin uygulama yapabilmesi için reklam atölyesi ve halkla ilişkiler atölyeleri bulunmaktadır. Fakültenin bünyesindeki Mac ve PC laboratuarları öğrencilerimiz tarafından kullanılmaktadır.

 

Ayrıca öğrenciler Üniversite bünyesindeki mevcut uygulama alanlarından da (Akıngüç Oditoryumu ve Sanat Merkezi, üniversite bünyesindeki galeriler ve stüdyolar) yararlanabilmektedir.  Ayrıca Üniversitenin Ataköy Yerleşke Kütüphanesinin 170 kişiye aynı anda hizmet verebilecek büyüklükte ve iki katlı olan 560m² alan üzerine kurulu Kütüphane’sinden öğrenciler yararlanabilmektedir.

 

İletişim Sanatları Bölümü öğrencileri, ERASMUS programı aracılığıyla, eğitimlerinin bir bölümünü işbirliği içinde olduğumuz yurt dışındaki Üniversitelerde devam etme olanağına sahiptirler.

Öğrencilerimiz İKÜ Akademik Merkezi Birimleri’nde ilgi alanlarına uygun çeşitli araştırma  programlarını takip etme fırsatları bulunmaktadır. 

Yine öğrencilerimiz Bölüme bağlı İKÜ Etkili İletişim Kulübü, Communication Arts (CAC) Kulübü’nde görev alarak etkinliklere katılabilmektedir.


İletişim Sanatları Bölümü’nde, reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarında uzmanlaşmayı öngören ders programına uygun;  branşlarında yetkin, ulusal ve uluslararası alanlarda birçok çalışmaya imza atmış, aynı zamanda sektörel deneyimleri bulunan  tecrübeli bir akademik kadro ile genç iletişimcilere yön verilmektedir.

İletişim Sanatları Bölümü Akademik Kadrosu alanında yetkin şu isimlerden oluşmaktadır:

  

 

PROF. DR. IŞIL ZEYBEK (Bölüm Bşk.)


 

DOÇ. DR. ÖYKÜ EZGİ YILDIZ BALABAN (Bölüm Bşk. Yrd.)


 

PROF. DR. MEHMET ÜSTÜNİPEK

PROF.DR.CEYDA DENEÇLİ*

DR. ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLNUR IŞIKLAR

DR. ÖĞRETİM ÜYESİ ANDAÇ TOKSOY

DR. ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM ZENGİN

DR. ÖĞRETİM ÜYESİ REYHAN ULUDAĞ

DR. ÖĞRETİM ÜYESİ MUSTAFA AYTAÇ ÖZELÇİ

DR. ÖĞRETİM ÜYESİ CEREN BİLGİCİ 

DR. ÖĞRETİM ÜYESİ GÖKNUR SÖZÜNERİ

ÖĞR. GÖR. ŞAFAK AĞACA KEMAL

ÖĞR. GÖR. GÖZDE KUZU ULUÇAY

ÖĞR. GÖR. FATMA KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK

ÖĞR. GÖR. İREM AYDOĞDU

ÖĞR. GÖR. DR. REZAL KOÇ*

ÖĞR. GÖR. SERFİRAZ ERGUN

 

ÖĞR. GÖR. BERNA NAİPOĞLU*

ÖĞR. GÖR. HAKAN OKAY*

ÖĞR. GÖR. YAKUP SAĞIROĞLU*

ÖĞR. GÖR.AYSUN KOÇANER*

ÖĞR. GÖR.RAKEL MEŞULAM*

ÖĞR. GÖR.ZAFER ERKOÇ*

ÖĞR. İLKER SARIER*

ÖĞR. GÖR. ÖZGÜR KALEM*

ÖĞR. GÖR. RECEP EMRE KOCA

OKT. SEVAL SARIYILDIZ AKSU

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Program Etkinlikleri

 

İletişim Sanatları Bölümü’nün (Reklamcılık – Halkla İlişkiler) kuruluşundan bu yana gerçekleştirilen etkinlikler aracılığıyla, öğrencilerin iletişim alanında iş yaşamının profesyonelleriyle biraraya gelmesi sağlanarak, gelecekle ilgili kariyer planlamalarına önemli katkılar sağlanmaktadır. Bu bağlamda yapılan etkinlikler arasında sayabileceklerimiz:

Reklam Yaratıcıları Derneği’nin Başkanı ve Safari İletişim Ajansı Başk. Bülent Fidan Yönetiminde “İki Saatte Nasıl Reklam Yazarı Olunur” adlı seminer

- İletişim Sanatları Bölümü Öğretim Görevlililerinden Serfiraz Ergun’un düzenlediği ve iletişim alanının tanınmış adlarını Üniversitemizin çatısı altında toplayan seminerler dizisinde;

 A ve B Halkla İlişkiler Şirketinden Etkinlik Yönetimi Uzmanı Canan Aksu

Plan PR şirketinin sahibi ve yöneticisi İpek Altınay,

A ve B İletişim’den Özkan Özbey

Borusan Holding Kurumsal İletişim Gn. Md. Şule Yücebıyık

Yapı Kredi Bankacılık, Yayıncılık ve Kurumsal İletişim Gn.Md. Tülay Gürgen

İKSV Gn.Md. Yard. Ömer Bozkurt

Sabancı Holding Kurumsal İletişim Md. İrem Poyraz

Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Cumhur Güven Taşbaşı

Abdi İbrahim Kurumsal İletişim Direktörü Dr. Yasemin Öngören

Piri Reis Araştırma Merkezi Müdürü Gökhan Yüzbaşı

Kurumsal İletişim Direktörü Bahar Erbengi

İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz

TBMM  Milli Saraylar Başkan Yardımcısı İlhan Kocaman

- İletişim Sanatları Bölümü öğrencilerine, ayrıca, düzenlenen çeşitli seminerler, söyleşiler, konferanslar ile geleceğe yönelik beklentilerini belirleyebilmelerine ve onların uzmanlık alanlarını seçmelerinde yol gösterilmektedir. Bu eğitici ve yön gösterici niteliği ağır basan etkinlikler arasında aşağıdakileri sayabiliriz:

Bersay İletişim Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Ali Saydam,

MARKA reklam Ajansı Başkanı ve Yaratıcı Bölüm Başkanı Hulusi Derici,

Siemens’in İnsan Kaynakları Bölümü’nden Eda Güzeldemir 

Eczacıbaşı’nın İnsan Kaynakları Bölümü’nden Ali Beydoğan

Türk Patent Enstitüsü Kurucu Başkanı Uğur Yalçıner

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu

Bahçeşehir Üni. İletişim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Haluk Gürgen

Marmara Üni. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi Prof.Dr. Filiz Balta Peltekoğlu

Tanınmış piyanist Anjelika Akbar

Avrupa Birliği Genel Sekreterliği Gn. Koord. Başak İlisulu

Reklam Metni Yazarı Özgür Doğan

SİA Araştırma Ajansı Hüseyin Tapınç

İnsan Kaynakları Uzmanı Utku Çalışkan

Reklamcı ve Yönetici Cem Berkçil

Danone Kurumsal İletişim Müdürü Nazlı Topçuoğlu

TRT Eski Spikeri Zafer Kiraz

Baltaş-BaltaşYönetim, Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Prof. Dr. Acar Baltaş

Doğan Online İnsan Kaynakları Başkanı Seda Kayrak Kızıltan

Penti Basın ve Halkla İlişkiler Danışmanı ve İstanbul Kültür Üniversitesi Öğretim Elemanı Visal Cumalı

Fiba Parekende Grubu işe alım Grubu Arsen Pamir

Mediacom Medya Satınalma Direktörü Sibil Kütahyalı

İstanbul Kültür Üniversitesi Öğretim Görevlisi Aytaç Mestçi

İstanbul Kültür Üniversitesi Öğretim Görevlisi Mehmet Süha Sarıoğlu

Yapımcı/Yönetmen Burcu Kurtiş

Sports and Brands Yöneticisi/Ortağı Tamer Keskin

The Brand Age Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve Suit Marka Ajansı Sahibi Bülent Fidan

Mado Genel Müdürü Mehmet Yılmazoğlu

İstanbul Kültür Üniversitesi AKUT Öğrenci Topluluğu

Baby Corner Firması Genel Müdürü Özge Filibeli

Ses Sanatçısı Ziynet Sali

Rap&Tile Genel Müdürü Sertaç Özinal

"Görsel İletişim Atölyesi”- “Reklam Kampanyaları Yaratım Süreci”, Valter De Luca Bartolomeis

Reklam Metni Yazarı Yiğit Can Ayvazoğlu

- İletişim Sanatları Bölümü Öğretim Görevlilerinden Aytaç Mestçi’nin düzenlediği ve sosyal medya ve bilişim alanına yönelik tanınmış adları Üniversitemizin çatısı altında toplayan seminerler dizisinde;

Crenvo Bilişim ve Danışmanlık Gn. Md. Arda Kutsal

Reklam Z’nin Kurucusu Orkun Tekin

- İletişim Sanatları Bölümü öğretim elemanları ayrıca “kurumsal sosyal sorumluluk” başlığı altında birçok projeyi başarıyla tamamlamıştır. Bunlar arasında sayabileceklerimiz:

Prof. Dr. Işıl Zeybek’in yürütücülüğünde, Bakırköy Kent Konseyi Kadın Meclisiyle işbirliği içinde gerçekleştirilen ve ekonomik güçlük çeken üniversite öğrencilerine yönelik “Gençlik Gelişim Merkezi Seminerler” adlı proje kapsamındaki seminerler dizisi (Öğr. Gör.Oktay Verel, Öğr.Gör. Serfiraz Ergun, Yrd.Doç.Dr. Volkan Ekin,  Öğr. Gör. Nur Erdem Özeren, Öğr. Gör. Zafer Erkoç’un verdikleri eğitim ile);

Yine Prof. Dr. Işıl Zeybek’in yürütücülüğünde, “Penti” Firması için iletişim stratejileri geliştirdiler. Üç ay boyunca beş ayrı grup öğrencinin çalışmasıyla gerçekleşen Proje sonucunda öğrencilerimiz sertifika almaya hak kazandılar.

Prof.Dr.Rengin Küçükerdoğan yürütücülüğünde ve Arş.Gör.Gizem Şimşek koordinatörlüğünde, Kültür Anaokulları’nın işbirliği doğrultusunda, Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde Alkent ve Bahçeşehir Anaokulları, Florya, Bahçeşehir ve Kültür Koleji Anaokulları ile atölye çalışmaları gerçekleştirilmiştir.  Fotoğraf, resim, grafik, tiyatro, şan ve animasyondan oluşan atölye çalışmaları süresince anaokulu öğrencileri bu alanlar üzerine bir yandan eğitim alırken bir yandan da birbirinden yaratıcı çalışmalarla, düş dünyalarını gözler önüne serdiler. Yapılan bu atölye çalışmalarıyla yaşamlarında ilk defa bir üniversitenin çatısı altında bulunan minik öğrenciler, alanında uzman hocaların gözetiminde yeteneklerini sergileme olanağı buldular.

 -İletişim Sanatları Bölümü’nde  öğrencilerin Bölüm etkinlikleri dışında kendilerinin de projeler üretmelerine olanak verilmekte ve ortam yaratılmaktadır. Bu bağlamda “Marka Saati” bu durumun en güzel örneğidir. Öğrencilerimiz; 

 “Marka Saati I” etkinliğinde ülkemizin tanınmış kozmetik markalarından Tekin Acar Kozmetiğin Kurumsal İletişim Direktörü Hande Güngör’ü

“Marka Saati II” etkinliğinde Türkiye’nin giyim sektörünün saygın kurumlarından Ayaydın&Miroglio Grubu’nun Pazarlama Koordinatörü Pınar Uçkan’ı

“Marka Saati III” etkinliğinde Asemble Eğitim ve Danışmanlık Şirketi’nden Sinan Ergin’i davet etmişlerdir.

-İletişim Sanatları Bölümü’nde öğrenciler ayrıca, her yıl düzenlenen “Kampüste Mola” ve “Reklam Oburları” gibi gösterimlerle kuramsal düzeydeki bilgi birikimlerinin uygulamaya dönüşmüş biçimini izleyebilmekte ve aynı zamanda hoşça  vakit geçirebilmektedir.

-Tüm bunların yanında “İletişim Sanatları Atölyesi” adlı yıl sonu sergileriyle de eğitim-öğretim yaşamlarında edindikleri bilgileri uygulayabilen öğrencilerimiz bunları sergileme olanağı da bulabilmektedir.

-İletişim Sanatları Bölümü öğretim elemanları öğrencileri ile birlikte Sanat ve Tasarım Fakültesi öğretim elemanları ile eşgüdüm içinde değişik uluslararası Kongre ve Sempozyumlara da önem vererek düzenlemektedir. Bunlar arasında sayabileceğimiz en önemlileri;

Dünyanın tanınmış göstergebilimcilerinin Üniversitemizde toplandığı ve dört ayrı dilde sunumların yapıldığı, 167 yerli ve yabancı bilim adamının katılımıyla 2007 yılında gerçekleşen SEMIO- VIII.Uluslararası Görsel Göstergebilim Kongresi; 

7-9 Mart 2012 tarihinde gerçekleştirilen VISUALIST 2012 “Uluslararası Görsel Kültür: İletişimde, Sanatta ve Tasarımda Yeni Yaklaşımlar: Dijitalleşme” adlı Kongre (http://www.visualist2012.org) sayılabilir.

 

(Gerçekleşen Kongrede “Yeni Medya”, “Dijital Sanatlar”, “Dijital Toplum”, “İletişim Sanatları”, “Sahne Sanatları”, “Görsel Kültür”, “Görsel Sanatlar, “Görsel Göstergebilim ve Uygulamalar”  gibi konular ele alınmıştır. Kongre’de farklı disiplinlerden gerek akademik alan gerekse sektörden gelecek değişik bakış-görüş açıları çerçevesinde “Dijitalleşme” teması kapsamında ”Görsel Kültür” konusuna gönderme yapan soruların yanıtlarına ulaşılmaya çalışılmıştır.)

 

 





İletişim Bilgileri

 

SANAT VE TASARIM FAKÜLTESİ, İLETİŞİM SANATLARI BÖLÜM BAŞKANI

Prof.Dr Işıl Zeybek

e-mail:i.zeybek@iku.edu.tr

Tel: 0(212) 498 41 23 (Prof. Dr. Işıl Zeybek)

LİSANS PROGRAMI BOLOGNA KOORDİNATÖRÜ

Arş. Gör. Osman Onur Salkım

Tel:0 (212) 498 40 52

e-mail: o.salkim@iku.edu.tr


Adres: Ataköy Yerleşkesi, Bakırköy 34156, İstanbul