Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


E-Ticarette Temel Kavramlar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP1000 1 E-Ticarette Temel Kavramlar 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

E-ticaret dersinin temel amacı elektronik ticaret uygulamalarının öğrenciler tarafından iş hayatında kullanılabilecek oranda kavranmasını sağlamaktır. Elektronik pazardaki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, internette pazarlama uygulamalarını, pazar türlerini, marka geliştirmeyi, sosyal medyanın etkisini, işletme dinamiklerini, internette pazarlama karmasının oluşturulması ve pazarlama araştırması süreci konusunda bilgilendirmek, dersin diğer hedefleridir.


Ön Koşullar Dinleme, okuma, anlama ve araştırma becerisi
Eş Koşullar Ders takibi, tekrar, sorgulama ve araştırma
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 11:00- 13:50, 2A02
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 09:00- 11:00, Incirli kampüs, 4A08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri



Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma

 

Temel Kaynaklar

- Kürşat Kazankaya, E-Ticaret ve Dijital Pazarlama, Sokak Kitapları Yayınları, 2019

- Mehmet Akif Çakırer, E–Ticaret, Ekin Basım Yayın, 2019

- Gonca Telli Yamamoto, E-Ticaret, Kriter Yayınları, 2020

- Fatih Çağatay Baz, Dijital Dönüşümde Herkes İçin Elektronik Ticaret, Karahan Kitabevi, 2010

 - Muammer Zerenler, Tüm Boyutlarıyla Elektronik Ticaret, Seçkin, 2017

- Gazanfer Erbaşlar, Şükrü Dokur, Elektronik Ticaret, Seçkin, 2016


Diğer Kaynaklar

- Ders Notları

- Konu Özetleri

-Sunu Dosyaları

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tarihçe ve Bilgi Ekonomisi Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
2. Hafta Temel Kavramlar ve E-Ticaretin Etkileri Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
3. Hafta Elektronik Tiicaretin Araçları I Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
4. Hafta Elektronik Tiicaretin Araçları II Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
5. Hafta E-ticarette Ödeme Sistemleri Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
6. Hafta E-ticaret ve Siber-güvenlik Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
7. Hafta Quiz
8. Hafta E-İş ve E-Dönüşüm Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
9. Hafta Elektronik İşletme ve Bilgi Sistemleri Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
10. Hafta Elektronik Ticaret ve Pazarlama I Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
11. Hafta Elektronik Ticaret ve Pazarlama II Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
12. Hafta Elektronik Ticaret Uygulamaları Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
13. Hafta Elektronik Ticaret ve Hukuk Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
14. Hafta E-ticaretin Geleceği Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
15. Hafta Final Sınavı Değerlendirme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 2 20
Final 1 80


ÖÇ-1E-ticarete ilişkin temel kavramları ve başlangıçtaki iş fikrinin nasıl geliştirildiğini öğrenir.
ÖÇ-2E-ticaretin etkilerini ve avantajlı sektörlerin nasıl belirlendiğini öğrenir.
ÖÇ-3E-ticarette kullanılan araçlar, ödeme sistemleri ve güvenlik konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4E-iş, E-dönüşüm, E-işletme kavramları ve işletmelerde bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-5E-ticarette pazarlama yöntemlerini ve kullanılan platformları öğrenir.
ÖÇ-6Veri analizi ve arama optimizasyonu konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-7E-ticarette iş modeli ve dijital pazarlama stratejisi konularını öğrenir.
ÖÇ-8E-ticaret uygulamaları ve içerik oluşturma hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-9E-ticaret ile ilgili temel hukuki mevzuat hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7          
ÖÇ 8          
ÖÇ 9