E-ticaret dersinin temel amacı elektronik ticaret uygulamalarının öğrenciler tarafından iş hayatında kullanılabilecek oranda kavranmasını sağlamaktır. Elektronik pazardaki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, internette pazarlama uygulamalarını, pazar türlerini, marka geliştirmeyi, sosyal medyanın etkisini, işletme dinamiklerini, internette pazarlama karmasının oluşturulması ve pazarlama araştırması süreci konusunda bilgilendirmek, dersin diğer hedefleridir.
Ön Koşullar
Dinleme, okuma, anlama ve araştırma becerisi
Eş Koşullar
Ders takibi, tekrar, sorgulama ve araştırma
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 11:00- 13:50, 2A02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 09:00- 11:00, Incirli kampüs, 4A08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
Temel Kaynaklar
- Kürşat Kazankaya, E-Ticaret ve Dijital Pazarlama, Sokak Kitapları Yayınları, 2019
- Mehmet Akif Çakırer, E–Ticaret, Ekin Basım Yayın, 2019
- Gonca Telli Yamamoto, E-Ticaret, Kriter Yayınları, 2020
- Fatih Çağatay Baz, Dijital Dönüşümde Herkes İçin Elektronik Ticaret, Karahan Kitabevi, 2010
- Muammer Zerenler, Tüm Boyutlarıyla Elektronik Ticaret, Seçkin, 2017
- Gazanfer Erbaşlar, Şükrü Dokur, Elektronik Ticaret, Seçkin, 2016
Diğer Kaynaklar
- Ders Notları
- Konu Özetleri
-Sunu Dosyaları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tarihçe ve Bilgi Ekonomisi
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
2. Hafta
Temel Kavramlar ve E-Ticaretin Etkileri
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
3. Hafta
Elektronik Tiicaretin Araçları I
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
4. Hafta
Elektronik Tiicaretin Araçları II
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
5. Hafta
E-ticarette Ödeme Sistemleri
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
6. Hafta
E-ticaret ve Siber-güvenlik
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
7. Hafta
Quiz
8. Hafta
E-İş ve E-Dönüşüm
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
9. Hafta
Elektronik İşletme ve Bilgi Sistemleri
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
10. Hafta
Elektronik Ticaret ve Pazarlama I
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
11. Hafta
Elektronik Ticaret ve Pazarlama II
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
12. Hafta
Elektronik Ticaret Uygulamaları
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
13. Hafta
Elektronik Ticaret ve Hukuk
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
14. Hafta
E-ticaretin Geleceği
Anlatım, Sunum, Örnekler Üzerinden Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
2
20
Final
1
80
ÖÇ-1
E-ticarete ilişkin temel kavramları ve başlangıçtaki iş fikrinin nasıl geliştirildiğini öğrenir.
ÖÇ-2
E-ticaretin etkilerini ve avantajlı sektörlerin nasıl belirlendiğini öğrenir.
ÖÇ-3
E-ticarette kullanılan araçlar, ödeme sistemleri ve güvenlik konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-4
E-iş, E-dönüşüm, E-işletme kavramları ve işletmelerde bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-5
E-ticarette pazarlama yöntemlerini ve kullanılan platformları öğrenir.
ÖÇ-6
Veri analizi ve arama optimizasyonu konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-7
E-ticarette iş modeli ve dijital pazarlama stratejisi konularını öğrenir.
ÖÇ-8
E-ticaret uygulamaları ve içerik oluşturma hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-9
E-ticaret ile ilgili temel hukuki mevzuat hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak