Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlama İlkeleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP1923 1 Pazarlama İlkeleri 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

Temel pazarlama bilgisinin verilmesinin yanı sıra, pazarlama anlayışının geçirdiği aşamalar ve pazarlamanın temel kavramlarının anlaşılması, pazarlama kararlarını etkileyen iç ve dış faktörler incelendikten sonra, doğru pazarlama kararları alabilmek için stratejik pazarlama planlaması, tüketici ve kurumsal müşterilerin satın alma davranışları ve satın alma kararları, pazarı bölümlendirme ve hedef pazarın seçimi konuları ve pazarlamadaki güncel gelişmeler ile ilgili farkındalık yaratmaktır.


Ön Koşullar Yoktur.
Eş Koşullar Yoktur.
Özel Koşullar Yoktur.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör.Dr Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15:00-17:45, İncirli Yerleşkesi, 4A01
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 14:00-15:00 İncirli Yerleşkesi, 3A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım, sunum, örnek olay analizi

Temel Kaynaklar Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk, Türkmen Kitapevi, 2017, İstanbul

Pazarlama 4.0, P. Kotler, Optimist Yayınları, 2018, İstanbul

Pazarlamada Güncel Gelişmeler, Doç Dr. Nevin Altuğ ve Öğr. Gör. Şeniz Özhan, Nobel, 2018, Ankara

 
Diğer Kaynaklar Pazarlama İlkeler- Yönetim-Örnek Olaylar, Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, 2017, Ankara

A'dan Z'ye Pazarlama, P. Kotler, Medicat, 2019, İstanbul

Akademik Yayınlar

Örnek olaylar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler Anlatım, sunum, örnek olay analizi
2. Hafta Pazarlama Kavramları ve Pazarlama Çevresi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
3. Hafta Pazarlama Yönetimi, Stratejik Pazarlama Planlaması, Büyüme Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
4. Hafta Pazarlama Araştırması, Pazar Türleri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
5. Hafta Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma Anlatım, sunum, örnek olay analizi
6. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizi
7. Hafta Genel Tekrar Genel Tekrar
8. Hafta Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat Anlatım, sunum, örnek olay analizi
9. Hafta Pazarlama Karması: Pazarlama İletişimi, Tutundurma Anlatım, sunum, örnek olay analizi
10. Hafta Pazarlama Karması: Dağıtım Anlatım, sunum, örnek olay analizi
11. Hafta Pazarlama Karması: Dağıtım Anlatım, sunum, örnek olay analizi
12. Hafta Hizmet Pazarlaması: Ürün, fiyat Anlatım, sunum, örnek olay analizi
13. Hafta Hizmet Pazarlaması: Dağıtım, Tutundurma Anlatım, sunum, örnek olay analizi
14. Hafta Uluslararası Pazarlama Anlatım, sunum, örnek olay analizi
15. Hafta Pazarlamada Dijital Dönüşüm Trendleri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Pazarlamanın konusunu, kapsamını pazarlama anlayışındaki gelişme dönemlerini ve modern pazarlama yönetimini, pazarlamayı etkileyen makro ve mikro dış çevre faktörlerini açıklar. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmalarını açıklar ve karşılıklı ilişkilerini anlatır. Tüm bu temel pazarlama süreçlerini internet ve e-ticaret ile ilişkilendirerek anlatır.
ÖÇ-2Tüketici pazarı ve çeşitlerini, tüketici davranışların etkileyen faktörleri ve Tüketici satın alma karar sürecini anlatır. Endüstriyel pazarın yapısı ve özellikleriyle satın alma metotlarını ve endüstriyel alıcı davranışlarını açıklar. Hedefli pazarlamayı detaylı biçimde açıklayarak; pazar bölümlendirmenin anlamı, yararları, sınırları ve başlıca pazar bölümlendirme kriterleri ve şekillerini söyler. Hedef Pazar seçim stratejilerini ve konumlandırmayı açıklar. Tüm bu süreçleri yeni nesil pazarlama, internet ve e-ticaret ile ilişkilendirerek açıklar.
ÖÇ-3Pazarlama karması elemanlarını detaylı şekilde inceler. Ürünleri sınıflandırıp bazı pazarlama özelliklerini, ürün planlama, yeni ürün geliştirme sürecini ve ürün hayat seyrini açıklar. Ürün fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi verir. Hizmet pazarlamasını anlatır. Pazarlama karmasının yeni nesil pazarlama kavramlarından nasıl etkilendiğini açıklar.
ÖÇ-4Uluslararası pazarlama çevresi ve pazara giriş şekillerini e-ticaret ile ilişkilendirerek anlatır.
ÖÇ-5Yeni nesil pazarlama kavramlarını, pazarlamadaki dijital dönüşümü, yeni uygulamaları ve trendleri açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5