Temel pazarlama bilgisinin verilmesinin yanı sıra, pazarlama anlayışının geçirdiği aşamalar ve pazarlamanın temel kavramlarının anlaşılması, pazarlama kararlarını etkileyen iç ve dış faktörler incelendikten sonra, doğru pazarlama kararları alabilmek için stratejik pazarlama planlaması, tüketici ve kurumsal müşterilerin satın alma davranışları ve satın alma kararları, pazarı bölümlendirme ve hedef pazarın seçimi konuları ve pazarlamadaki güncel gelişmeler ile ilgili farkındalık yaratmaktır.
Ön Koşullar
Yoktur.
Eş Koşullar
Yoktur.
Özel Koşullar
Yoktur.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör.Dr Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 15:00-17:45, İncirli Yerleşkesi, 4A01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 14:00-15:00 İncirli Yerleşkesi, 3A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
Temel Kaynaklar
Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk, Türkmen Kitapevi, 2017, İstanbul
Pazarlama 4.0, P. Kotler, Optimist Yayınları, 2018, İstanbul
Pazarlamada Güncel Gelişmeler, Doç Dr. Nevin Altuğ ve Öğr. Gör. Şeniz Özhan, Nobel, 2018, Ankara
Diğer Kaynaklar
Pazarlama İlkeler- Yönetim-Örnek Olaylar, Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, 2017, Ankara
A'dan Z'ye Pazarlama, P. Kotler, Medicat, 2019, İstanbul
Akademik Yayınlar
Örnek olaylar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlamanın Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki
Gelişmeler
Pazarlamanın konusunu, kapsamını pazarlama anlayışındaki gelişme dönemlerini ve modern pazarlama yönetimini, pazarlamayı etkileyen makro ve mikro dış çevre faktörlerini açıklar. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmalarını açıklar ve karşılıklı ilişkilerini anlatır. Tüm bu temel pazarlama süreçlerini internet ve e-ticaret ile ilişkilendirerek anlatır.
ÖÇ-2
Tüketici pazarı ve çeşitlerini, tüketici davranışların etkileyen faktörleri ve Tüketici satın alma karar sürecini anlatır. Endüstriyel pazarın yapısı ve özellikleriyle satın alma metotlarını ve endüstriyel alıcı davranışlarını açıklar. Hedefli pazarlamayı detaylı biçimde açıklayarak; pazar bölümlendirmenin anlamı, yararları, sınırları ve başlıca pazar bölümlendirme kriterleri ve şekillerini söyler. Hedef Pazar seçim stratejilerini ve konumlandırmayı açıklar. Tüm bu süreçleri yeni nesil pazarlama, internet ve e-ticaret ile ilişkilendirerek açıklar.
ÖÇ-3
Pazarlama karması elemanlarını detaylı şekilde inceler. Ürünleri sınıflandırıp bazı pazarlama özelliklerini, ürün planlama, yeni ürün geliştirme sürecini ve ürün hayat seyrini açıklar. Ürün fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi verir. Hizmet pazarlamasını anlatır. Pazarlama karmasının yeni nesil pazarlama kavramlarından nasıl etkilendiğini açıklar.
ÖÇ-4
Uluslararası pazarlama çevresi ve pazara giriş şekillerini e-ticaret ile ilişkilendirerek anlatır.
ÖÇ-5
Yeni nesil pazarlama kavramlarını, pazarlamadaki dijital dönüşümü, yeni uygulamaları ve trendleri açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak