Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tasarım ve Yaratıcı Düşünce

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP2001 2 Tasarım ve Yaratıcı Düşünce 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin, yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesini, ülkemizde ve dünyada yaratıcı eğitim modellerini ve uygulanış biçimlerini kavramalarını ve yaratıcı projeler geliştirmelerini desteklemeyi amaçlar. 
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar
Özel Koşullar Yoktur
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00 - 12.00, İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Gör.Büşra Kaya, Perşembe, 12.00- 13.00, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım, örnekleme, tartışma, sınıf içi etkinlik

Temel Kaynaklar -Esra Kanlı (ed.), Yaratıcılık ve Alan Uygulaması, İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. 

-Edward de Bono, Kendine Düşünmeyi Öğret, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2008. 

-Patrick Betason ve Paul Martin, Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2014.
Diğer Kaynaklar -Ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yaratıcılık olgusu ve yaratıcılığa yönelik temel yaklaşımlar Anlatım, örnekleme, tartışma
2. Hafta Yaratıcı düşünce ve kişisel gelişim Anlatım, örnekleme, tartışma
3. Hafta Yaratıcılık ve psikoloji ilişkisi Anlatım, örnekleme, tartışma
4. Hafta Yaratıcılık ve eğitim ilişkisi, yaratıcı eğitim modelleri Anlatım, örnekleme, tartışma
5. Hafta Yaratıcılığın aşamaları, sorun çözme becerisi ve zeka ile yaratıcılık ilişkisi Anlatım, örnekleme, tartışma
6. Hafta Sınıf içi etkinliklere giriş, yaratıcı yazı alıştırmaları Sınıf içi uygulama
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Sınıf içi yaratıcı yazı etkinlikleri, hikaye ve görsel yorumlama çalışmaları Sınıf içi uygulama
9. Hafta Oyun ve yaratıcılık ilişkisi Anlatım, örnekleme, tartışma
10. Hafta İnovasyon, Türkiye ve dünyadan inovatif iş fikirlerini değerlendirme ve analiz Anlatım, örnekleme, tartışma
11. Hafta Yaratıcı düşünme teknikleri, 6 şapka tekniği, SCAMPER, beyin fırtınası vb. Anlatım, sınıf içi uygulama
12. Hafta Beyin fırtınası Sınıf içi uygulama
13. Hafta Münazara Sınıf içi uygulama
14. Hafta Münazara Sınıf içi uygulama
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Yaratıcılığın çeşitli yönlerini kavrar
ÖÇ-2Yaratıcı bakış açıları ile sorun çözme becerilerini geliştirir
ÖÇ-3Yaratıcılığın boyutlarını bilir
ÖÇ-4Eğitimde yaratıcı yaklaşımların önemini kavrar
ÖÇ-5Yaratıcı fikirler geliştirmeye yönelik aktivitelerde bulunur
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5