Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yeni İletişim Teknolojileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP1002 1 Yeni İletişim Teknolojileri 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
 Öğrencilerin teknolojinin ve farklı medya biçimlerinin gelişmesine dair bir anlayış edinmesi, eski ve yeni medya biçimleri arasında karşılaştırma yapabilmesi ve medya teknolojilerinin toplum ve kültür üzerine etkilerini görebilecek bir anlayışa ulaşması hedeflenmektedir. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13.00-14.50, İncirli Kampüsü 4A01
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 09.00-11.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sözlü anlatım, tartışma ve değerlendirme

Temel Kaynaklar - Dijk, Van Jan. Ağ Toplumu. İstanbul: Kafka Yayınları, 2016. 

- Castells, Manuel. Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2008. 

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma
2. Hafta Yeni İletişim Teknolojilerine Giriş Sözlü anlatım
3. Hafta Ağ Toplumu ve Web Teknolojileri Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Yeni Medya Kavramına Bakış Sözlü anlatım
5. Hafta Sanal Kimlikler Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Sosyal Medya ve Kişisel Yayıncılık Pratikleri Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Yeni medya ve Kavramsal Analizler Sözlü anlatım
9. Hafta İletişimin Dijitalleşmesi Sözlü anlatım
10. Hafta Sanal Gerçeklik Sözlü anlatım
11. Hafta Dijital aktivizm kavramı, dijital aktivizm türleri ve örnekleri Sözlü anlatım
12. Hafta Siber Zorbalık Sözlü anlatım
13. Hafta Genel değerlendirme
14. Hafta Genel değerlendirme
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İletişim tarihine, teknolojiye ve yeniliğe ilişkin kavramları öğrenmek. İletişim araçlarının tarihsel gelişimi hakkında gerekli olan kuramsal bilgiyi edinmek.
ÖÇ-2Eski ve yeni medya formları arasında eleştirel bir ayrım sağlayabilmeyi öğrenmek.
ÖÇ-3Teknolojik gelişmelerin medya araçları üzerindeki etkisini kavramak.
ÖÇ-4Çeşitli ülkelerdeki egemen iletişim biçimlerini ve medya araçlarının yapılarını bilmek.
ÖÇ-5Medyaya eleştirel bir bakış açısına sahip olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5