Öğrencilerin teknolojinin ve farklı medya biçimlerinin gelişmesine dair bir anlayış edinmesi, eski ve yeni medya biçimleri arasında karşılaştırma yapabilmesi ve medya teknolojilerinin toplum ve kültür üzerine etkilerini görebilecek bir anlayışa ulaşması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Oğuzcan Akgöl
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 13.00-14.50, İncirli Kampüsü 4A01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 09.00-11.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma ve değerlendirme
Temel Kaynaklar
- Dijk, Van Jan. Ağ Toplumu. İstanbul: Kafka Yayınları, 2016.
- Castells, Manuel. Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma
2. Hafta
Yeni İletişim Teknolojilerine Giriş
Sözlü anlatım
3. Hafta
Ağ Toplumu ve Web Teknolojileri
Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta
Yeni Medya Kavramına Bakış
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sanal Kimlikler
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
Sosyal Medya ve Kişisel Yayıncılık Pratikleri
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Yeni medya ve Kavramsal Analizler
Sözlü anlatım
9. Hafta
İletişimin Dijitalleşmesi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sanal Gerçeklik
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dijital aktivizm kavramı, dijital aktivizm türleri ve örnekleri
Sözlü anlatım
12. Hafta
Siber Zorbalık
Sözlü anlatım
13. Hafta
Genel değerlendirme
14. Hafta
Genel değerlendirme
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim tarihine, teknolojiye ve yeniliğe ilişkin kavramları öğrenmek. İletişim araçlarının tarihsel gelişimi hakkında gerekli olan kuramsal bilgiyi edinmek.
ÖÇ-2
Eski ve yeni medya formları arasında eleştirel bir ayrım sağlayabilmeyi öğrenmek.
ÖÇ-3
Teknolojik gelişmelerin medya araçları üzerindeki etkisini kavramak.
ÖÇ-4
Çeşitli ülkelerdeki egemen iletişim biçimlerini ve medya araçlarının yapılarını bilmek.
ÖÇ-5
Medyaya eleştirel bir bakış açısına sahip olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak