Öğrencilerin, e-ticaret iş süreçleri ile ilgili pratiklere/uygulamalara hakim olması, e-ticaret sektöründeki güncel gelişmelerin takipçisi olması, başarılı/başarısız e-ticaret girişimcilik örnekleri hakkında bilgi sahibi olması ve e-ticaret proje fikri geliştirmeleri beklenmektedir. E-ticaretin güncel iş dünyasında nasıl işlediği ve e-ticaretin ekonomik ekosistem içerisindeki yeri hakkında bilgi sahibi olunması ve bu alandaki başarı faktörlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
- E-Ticaretin Matematiği, Mehmet Türkel, Worldef Yayınları
- E-Ticaret ve Dijital Pazarlama, Dr. Kürşat Kazankaya, Sokak Yayın Grubu
- E-Ticaret, Anıl Altaş Brug, MediaCat
- E-Ticaret, Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayıncılık
- Dijital Pazarlama, Damian Ryan, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
- Dijital Pazarlama Stratejisi, Simon Kingsnorth, Nobel
- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries-Jack Trout, MediaCat
- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılık
- Kültür Kodu, Clotaire Rapaille, FGP YAYINCILIK
- Konumlandırma, Jack Trout, MediaCat Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi; Temel Kavramlar, E-Ticaret’in Fırsatları & Sorunları vb.
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
E-Ticaret’te İstatistiki Veriler; Tüketici Profili, Genel Pazar Bilgileri, Ürün Araştırmaları, Pazaryerleri...
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
E-Ticarette Ürün
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta
E-Ticarette İş Modelleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Uygulama: E-Ticarette İş Modelleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
6. Hafta
Pazaryeri Kavramı, Fırsatları & Sorunları & Türkiye'de ve Dünyada Online Pazaryerleri & Uygulama: Hangi İş Modeli, Hangi Pazaryeri?
Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
7. Hafta
Pazaryerlerinde Ürün Analizi, Rakip Analizi, Ürün Listeleme
Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
8. Hafta
E-Ticarette Rekabet, Sık Yapılan Hatalar, Değerlendirilmesi Gereken Fırsatlar
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
9. Hafta
E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Stratejileri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta
E-Ticaret Başarı/Başarısızlık Hikayeleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta
Öğrenci Projeleri/Sunumları
Uygulama, Anlatım, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta
Öğrenci Projeleri/Sunumları
Uygulama, Anlatım, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta
Öğrenci Projeleri/Sunumları
Uygulama, Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta
Genel Değerlendirme ve Kapanış Dersi
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta
Final
Yazılı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
E-Ticaret ile ilgili pratiklere hakim olmak
ÖÇ-2
E-Ticaret alanındaki çalışmalar için stratejiler geliştirebilmek
ÖÇ-3
E-Ticaret ile ilgili planlama ve süreç takibi yapabilmek
ÖÇ-4
E-Ticaret ile ilgili çalışmalarda performans değerlendirmesi yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak