Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


E-Ticaret Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP2000 2 E-Ticaret Uygulamaları 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin, e-ticaret iş süreçleri ile ilgili pratiklere/uygulamalara hakim olması, e-ticaret sektöründeki güncel gelişmelerin takipçisi olması, başarılı/başarısız e-ticaret girişimcilik örnekleri hakkında bilgi sahibi olması ve e-ticaret proje fikri geliştirmeleri beklenmektedir. E-ticaretin güncel iş dünyasında nasıl işlediği ve e-ticaretin ekonomik ekosistem içerisindeki yeri hakkında bilgi sahibi olunması ve bu alandaki başarı faktörlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 12:00-14:50, 1A01 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 11:00-11:50, 2A03 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama

 
Temel Kaynaklar - Ders Notları
Diğer Kaynaklar  A'dan Z'ye E-İhracat, Orxan Isayev&Ömer Nart, Worldef Yayınları

- E-Ticaretin Matematiği, Mehmet Türkel, Worldef Yayınları

- E-Ticaret ve Dijital Pazarlama, Dr. Kürşat Kazankaya, Sokak Yayın Grubu

- E-Ticaret, Anıl Altaş Brug, MediaCat

- E-Ticaret, Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayıncılık

- Dijital Pazarlama, Damian Ryan, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

- Dijital Pazarlama Stratejisi, Simon Kingsnorth, Nobel

- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries-Jack Trout, MediaCat

- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılık

- Kültür Kodu, Clotaire Rapaille, FGP YAYINCILIK

- Konumlandırma, Jack Trout, MediaCat Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi; Temel Kavramlar, E-Ticaret’in Fırsatları & Sorunları vb. Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta E-Ticaret’te İstatistiki Veriler; Tüketici Profili, Genel Pazar Bilgileri, Ürün Araştırmaları, Pazaryerleri... Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta E-Ticarette Ürün Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta E-Ticarette İş Modelleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta Uygulama: E-Ticarette İş Modelleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
6. Hafta Pazaryeri Kavramı, Fırsatları & Sorunları & Türkiye'de ve Dünyada Online Pazaryerleri & Uygulama: Hangi İş Modeli, Hangi Pazaryeri? Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
7. Hafta Pazaryerlerinde Ürün Analizi, Rakip Analizi, Ürün Listeleme Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
8. Hafta E-Ticarette Rekabet, Sık Yapılan Hatalar, Değerlendirilmesi Gereken Fırsatlar Anlatım, Örnekleme, Tartışma
9. Hafta E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Stratejileri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta E-Ticaret Başarı/Başarısızlık Hikayeleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta Öğrenci Projeleri/Sunumları Uygulama, Anlatım, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta Öğrenci Projeleri/Sunumları Uygulama, Anlatım, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta Öğrenci Projeleri/Sunumları Uygulama, Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Kapanış Dersi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta Final Yazılı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1E-Ticaret ile ilgili pratiklere hakim olmak
ÖÇ-2E-Ticaret alanındaki çalışmalar için stratejiler geliştirebilmek
ÖÇ-3E-Ticaret ile ilgili planlama ve süreç takibi yapabilmek
ÖÇ-4E-Ticaret ile ilgili çalışmalarda performans değerlendirmesi yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4