Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklamcılığa Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP1925 1 Reklamcılığa Giriş 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Reklamcılık sektörüne ilişkin konuları güncel örnekler üzerinden irdeleyerek, reklam endüstrisini tanımak, anlamlandırmak ve reklamın satın alma davranışları, tüketici psikolojisi ve toplumsal/kültürel değerler üzerine etkilerini tanımlamak/sorgulamak dersin temel amaçlarındandır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Merve Üstündağ Eralp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00 - 12.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 09.00 - 18.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar - Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık, 2009. 

- Ok, Serhan. İlk Marka Hz.Adem mi?, Ankara: Elma Yayınevi, 2013.

- Dyer, Gillian. İletişim Olarak Reklamcılık, Çev. Nurdan Öncel Taşkıran. İstanbul: Beta Basım A.Ş., 2010. 

- Bişkin, Ferdi. Subliminal A.Ş. Ankara: Elma Yayınevi, 2014. 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış, tanışma Sözlü anlatım
2. Hafta Reklam endüstrisinin tarihi, gelişimi, Dünyada ve Türkiye'de gelişimi Sözlü anlatım
3. Hafta Reklamın işlevleri ve toplumsal boyutları üzerine tartışma Anlatım, tartışma
4. Hafta Reklam yapım formatlarının irdelenmesi Sözlü anlatım
5. Hafta Pazarlama iletişimi ve reklamcılığın pazarlama iletişimi içindeki yeri Sözlü anlatım
6. Hafta Reklam ve siyaset ilişkisi, siyasal reklam örnekleri ve seçim kampanyalarının incelenmesi Sözlü anlatım, tartışma, değerlendirme
7. Hafta Güncel pazarlama stratejileri, örnekler üzerinden karşılaştırmalı değerlendirme Sözlü anlatım, tartışma, değerlendirme
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Gerilla pazarlama, gri pazarlama, mavi okyanus gibi pazarlama türlerinin örnekler üzerinden incelenmesi Sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta Reklam kampanyası planlama süreci
11. Hafta Sinopsis, tretman, çekim senaryosu, storyboard hazırlama Sözlü anlatım
12. Hafta Reklam ortamlarının ele alınması, reklam ortamlarına göre reklam türlerinin irdelenmesi Sözlü anlatım
13. Hafta Reklam ajanslarının işleyiş biçimleri Sözlü iletişim
14. Hafta Küresel ve küyerel reklamcılık kavramları, örnekleri Sözlü anlatım, tartışma
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 5 10
Final 1 60


ÖÇ-11. Reklam modellerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-22. Hem görsel, hem yazılı reklam metni hazırlamayı öğrenecek.
ÖÇ-33. Reklam endüstrisinin gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-44. Reklamın toplumsal ve kültürel etkileri hakkında bilinçlenecek.
ÖÇ-55. Reklamlarda yer alan alt mesajları okuyabilecek, anlayabilecek.
ÖÇ-66. Reklam türlerini ve temel reklam stratejilerini bilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6