Reklamcılık sektörüne ilişkin konuları güncel örnekler üzerinden irdeleyerek, reklam endüstrisini tanımak, anlamlandırmak ve reklamın satın alma davranışları, tüketici psikolojisi ve toplumsal/kültürel değerler üzerine etkilerini tanımlamak/sorgulamak dersin temel amaçlarındandır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Merve Üstündağ Eralp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09.00 - 12.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 09.00 - 18.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
- Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık, 2009.
- Ok, Serhan. İlk Marka Hz.Adem mi?, Ankara: Elma Yayınevi, 2013.
- Dyer, Gillian. İletişim Olarak Reklamcılık, Çev. Nurdan Öncel Taşkıran. İstanbul: Beta Basım A.Ş., 2010.
- Bişkin, Ferdi. Subliminal A.Ş. Ankara: Elma Yayınevi, 2014.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış, tanışma
Sözlü anlatım
2. Hafta
Reklam endüstrisinin tarihi, gelişimi, Dünyada ve
Türkiye'de gelişimi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklamın işlevleri ve toplumsal boyutları üzerine
tartışma
Anlatım, tartışma
4. Hafta
Reklam yapım formatlarının irdelenmesi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Pazarlama iletişimi ve reklamcılığın pazarlama iletişimi
içindeki yeri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Reklam ve siyaset ilişkisi, siyasal reklam örnekleri
ve seçim kampanyalarının incelenmesi
Sözlü anlatım, tartışma, değerlendirme
7. Hafta
Güncel pazarlama stratejileri, örnekler üzerinden
karşılaştırmalı değerlendirme
Sözlü anlatım, tartışma, değerlendirme
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Gerilla pazarlama, gri pazarlama, mavi okyanus gibi
pazarlama türlerinin örnekler üzerinden incelenmesi
Reklam ortamlarının ele alınması, reklam ortamlarına
göre reklam türlerinin irdelenmesi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Reklam ajanslarının işleyiş biçimleri
Sözlü iletişim
14. Hafta
Küresel ve küyerel reklamcılık kavramları, örnekleri
Sözlü anlatım, tartışma
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
5
10
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Reklam modellerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
2. Hem görsel, hem yazılı reklam metni hazırlamayı öğrenecek.
ÖÇ-3
3. Reklam endüstrisinin gelişimi ile ilgili bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-4
4. Reklamın toplumsal ve kültürel etkileri hakkında bilinçlenecek.
ÖÇ-5
5. Reklamlarda yer alan alt mesajları okuyabilecek, anlayabilecek.
ÖÇ-6
6. Reklam türlerini ve temel reklam stratejilerini bilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak