Öğrencilerin, günümüz rekabet ortamında pazarlama iletişimi ile ilgili pratiklere hakim olması ve e-ticaret sektörü başta olmak üzere pazarlama iletişimi ile ilgili stratejiler geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Oran
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 15:00-16:50, 1B08 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 11:00-12:50, 2A03 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
(Anlatım, Örnekleme, Tartışma)
Temel Kaynaklar
-Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı-Mine Oyman, MediaCat
- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries-Jack Trout, MediaCat
- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılık
- İknanın Psikolojisi, Robert B. Cialdini, Mediacat Kitapları
- Kültür Kodu, Clotaire Rapaille, FGP YAYINCILIK
- Konumlandırma, Jack Trout, MediaCat Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve Temel Kavramlar
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
İletişim Kavramı ve İletişim Süreci
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
Pazarlama İletişimi ve Unsurları
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta
Pazarlama İletişimi ve Unsurları I (Halkla İlişkiler, Sponsorluk)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Pazarlama İletişimi ve Unsurları II (Reklam)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
Pazarlama İletişimi ve Unsurları III (Kişisel Satış, Satış Tutundurma, Doğrudan Pazarlama, Sergi&Fuarlar,)
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
Pazarlama İletişimi ve Unsurları IV (Dijital İletişim)
Pazarlama iletişimi kavramını anlama ve önemini kavrama.
ÖÇ-2
Hedef kitle belirleme ve pazarlama iletişimi stratejileri oluşturma.
ÖÇ-3
Medya araçlarını etkili bir şekilde kullanarak kampanya stratejisi oluşturma.
ÖÇ-4
E-ticaret sektörüne özgü pazarlama iletişimi stratejileri geliştirme.
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak