Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlama İletişimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP2922 2 Pazarlama İletişimi 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Öğrencilerin, günümüz rekabet ortamında pazarlama iletişimi ile ilgili pratiklere hakim olması ve e-ticaret sektörü başta olmak üzere pazarlama iletişimi ile ilgili stratejiler geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Oran
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 15:00-16:50, 1B08 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11:00-12:50, 2A03 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri (Anlatım, Örnekleme, Tartışma)

 
Temel Kaynaklar -Ders Notları
Diğer Kaynaklar - Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı-Mine Oyman, MediaCat

- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries-Jack Trout, MediaCat

- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılık

- İknanın Psikolojisi, Robert B. Cialdini, Mediacat Kitapları

- Kültür Kodu, Clotaire Rapaille, FGP YAYINCILIK

- Konumlandırma, Jack Trout, MediaCat Yayıncılık

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve Temel Kavramlar Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta İletişim Kavramı ve İletişim Süreci Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları I (Halkla İlişkiler, Sponsorluk) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları II (Reklam) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları III (Kişisel Satış, Satış Tutundurma, Doğrudan Pazarlama, Sergi&Fuarlar,) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları IV (Dijital İletişim) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta Vize Yazılı Sınav
9. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta Pazarlama İletişiminde İkna Teknikleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta Pazarlama İletişimi Planlama Süreçleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta E-Ticarette Pazarlama İletişimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta Örnek/Uygulama: E-Ticarette Pazarlama İletişimi Planlama Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Kapanış Dersi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta Final Yazılı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlama iletişimi kavramını anlama ve önemini kavrama.
ÖÇ-2Hedef kitle belirleme ve pazarlama iletişimi stratejileri oluşturma.
ÖÇ-3Medya araçlarını etkili bir şekilde kullanarak kampanya stratejisi oluşturma.
ÖÇ-4E-ticaret sektörüne özgü pazarlama iletişimi stratejileri geliştirme.
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4