Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Girişimcilik ve İnovasyon

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP3001 3 Girişimcilik ve İnovasyon 2/1/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
  Dijital Girişimcilik ve İnovasyon dersinin amacı,

1) Aile işletmelerini dijitalleşme yoluyla nesilden nesile aktarabilen,

2) Dijital alanda kendi işini başarılı bir şekilde kurabilen ve geliştirebilen,

3) Çalıştığı işletmelerin kültürünü başarılı bir şekilde kavrayabilen,

                                                                                                     girişimciler yetiştirmektir.
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Yoktur
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Barış Safran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 09:00-11:50 İncirli Yerleşkesi 1A01
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 13:00-14:00 İncirli Yerleşkesi 3A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
Film, TED Talks, Ziyaretler, Konuklarla Söyleşiler, Sunum, Anlatım ve Tartışma
Temel Kaynaklar - Ders Notları

-Bruce R. Barringer & R. Duane Ireland, Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Global Edition (6th ed.) Pearson.
Diğer Kaynaklar

- Ünsal, Serkan. Dijital Girişimcilik 101, BKM Yayını, 2014

- Ünsal, Serkan. Dijital Girişimcilik Rehberi, BKM Yayını, 2012

- Ünsal, Serkan. Silikon Vadisi ve Girişimcilik, BKM Yayını, 2013

- Ünsal, Serkan. Dijital Girişimci İçin Ürün Yönetimi, BKM Yayını, 2017

-Ürper, Yılmaz. Girişimcilik, Anadolu Üni. Yayını, 2013

- Uzkurt, Cevahir, Ahmet Emre Demirci, Yenilik Yönetimi, Anadolu Üni. Yayını, 2018

- Karagül, Arman Aziz, Elektronik Ticaret, Anadolu Üni. Yayını, 2013

 - Eric Ries (2012). Yalın Yeni Girişim: Bugünün girişimcileri sürekli yeniliği kullanarak çok başarılı işleri nasıl ortaya çıkarır? Özyeğin Üniversitesi yayınları.

-Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur (2016). İş Modeli Üretimi: Optimist.

-Steve Blank (2017). Girişimcinin El Kitabı: Boyut yayınları.

- Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi (2016). Kahraman Çatı (ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.

- Girişimcilik Sözlüğü (2016). ARİNKOM, TTO Yayınları.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Girişimciliğin Tarihçesi ve İlgili Kavramlar Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
2. Hafta Girişimcinin Özellikleri Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
3. Hafta Yeni Ekonomi, Bilgi Ekonomisi, Dijital Ekonomi, Yenilik ve Yaratıcılık Kavramları Anlatım, Örnekleme, Sunum,Quiz
4. Hafta Kurum İçi Girişimcilik ve Yeni Teknoloji Anlatım, Örnekleme, Sunum,Quiz
5. Hafta Dijitalleşme ve Sosyal Girişimcilik Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
6. Hafta İş Modeli ve Dijital İşletme Stratejileri Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
7. Hafta Girişimcilik, Kültür ve Küreselleşme Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
8. Hafta Yeni bir İş Kurma, Mevcut Bir İşletmeyi Satın Alma Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
9. Hafta ARGE ve İnovasyon Yönetimi, Franchising Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
10. Hafta Küçük İşletmelerin Kuruluş Sorunları Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
11. Hafta Küçük İşletmelerde Büyüme Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
12. Hafta Girişimcilikte Başarı ve Başarısızlık Nedenleri Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
13. Hafta Dijital Girişimciliğin Finansmanı Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
14. Hafta Girişimcilik ve İnovasyon Ekosistemi Anlatım, Örnekleme, Sunum, Quiz
15. Hafta Final Sınavı Değerlendirme
16. Hafta Final Sınavı Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 10 40
Final 1 60


ÖÇ-1Dijital girişimcilerin pazarlama yöntemleri ve gelir modellerini bilmek
ÖÇ-2Dijital girişimciliğe dair temel bilgi ve becerileri edinmek
ÖÇ-3İnovasyonun bireysel ve toplumsal açıdan önemini ve gerekliliklerini kavramak
ÖÇ-4Yaratıcı ve girişimci fikirlerin geliştirilmesi ve uygulanması konusunda yetkinlik kazanmak
ÖÇ-5Dijital girişimcilerin finansman kaynak ve yöntemlerini anlamak
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5