Mobil pazarlamanın özellikleri, kullanım alanları, stratejileri, avantajları hakkında bilgilendirmek. Güncel teknolojik gelişmelerin pazarlamaya etkisi halinde içgörü yaratabilmektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Kağan Demirgil
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 09.00-12.20
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, sunum, örnek olay analizi
Temel Kaynaklar
-A'dan Z'ye Mobil Pazarlama, Prof Dr. Ruziye Cop, Dr. Öğr. Üy. Oya Eru, Beta yayınları,İstanbul, 2019
-A'dan Z'ye Pazarlama, P. Kotler, Medicat, İstanbul, 2019
Diğer Kaynaklar
-Pazarlama 4.0, P. Kotler, 2018.
-Akademik ve sektörel yayınlar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnternet Trendlerinin Evrimi, Pazarlama ve Yeni Tüketici
Anlatım, sunum, örnek olay
2. Hafta
Mobilite ve Mobil Pazarlama Kavramı
Anlatım, sunum, örnek olay
3. Hafta
Mobil Pazarlamada Tüketici ve CRM
Anlatım, sunum, örnek olay
4. Hafta
Mobil Pazarlama Stratejileri: 3R
Anlatım, sunum, örnek olay
5. Hafta
Mobil Pazarlamada Stratejik Planlama Süreci ve Uygulanan Stratejiler
Anlatım, sunum, örnek olay
6. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay
7. Hafta
Genel Tekrar
Genel Tekrar
8. Hafta
Mobil Pazarlama Karması
Anlatım, sunum, örnek olay
9. Hafta
Mobil Reklam Uygulamaları
Anlatım, sunum, örnek olay
10. Hafta
Mobil Pazarlama Araçları
Anlatım, sunum, örnek olay
11. Hafta
Mobil Pazarlamada İzin ve Etik
Anlatım, sunum, örnek olay
12. Hafta
Mobil Pazarlamada Nöropazarlama Uygulamaları
Anlatım, sunum, örnek olay
13. Hafta
Dünyada ve Türkiye'de Mobil Pazarlama Uygulamaları
Anlatım, sunum, örnek olay
14. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Final
1
65
ÖÇ-1
İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve dijitalleşmenin etkisiyle pazarlamanın bugün geldiği noktayı, internet trendlerinin evrimini, yeni tüketiciyi, mobil pazarlamanın ortaya çıkışını anlatır ve temel mobil pazarlama bilgisi verir.
ÖÇ-2
Mobil pazarlamada tüketici, CRM, stratejik planlama süreci ve uygulanan stratejileri anlatarak mobil içerik üretip, sunma ve yönetmeyi açıklar
ÖÇ-3
Mobil pazarlama karması, mobil pazarlama araçları ve mobil reklam uygulamalarını birbirleriyle ilişkilendirerek strateji geliştirip etkileşim yaratmayı destekler biçimde anlatır.
ÖÇ-4
Dijital pazarlamanın getirdiği sorumluluklara dayanarak mobil pazarlamada izin ve etik konularını anlatır.
ÖÇ-5
Mobil pazarlamada nöropazarlama gibi güncel uygulamaları, dünyada ve Türkiye’de farklı mobil pazarlama uygulamalarını anlatır.
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak