Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sosyal Medya ve İçerik Pazarlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP3004 3 Sosyal Medya ve İçerik Pazarlama 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Yeni medya, hem gündelik hayatın hem de birçok iş alanının pratiklerini değiştirerek iletişim stratejilerinin önemli bir parçası haline geldi. Sosyal medya ve içerik pazarlama dersinin amacı; sosyal medya kavramını, sosyal ağların özelliklerini ve farklı alanlarda kullanımlarını tartışmak, sosyal ağlar üzerinden markalara yönelik içerik ve pazarlama stratejileri geliştirebilmektir. Ders, farklı sektörlerde kullanılabilecek başarılı bir sosyal medya iletişim planı hazırlayabilmek için önem taşımaktadır.
Ön Koşullar ...
Eş Koşullar ...
Özel Koşullar ...
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı İncirli Yerleşkesi 1B08 10:00-12:50
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı İncirli Yerleşkesi 1B08 10:00-12:50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -- Anlatım, örnekleme, tartışma, uygulama
Temel Kaynaklar

- Neil Postman, Teknopoli

- Manuel Castels, Ağ Toplumu

- Anthony Giddens, Modernite ve Bireysel Kimlik

- Jean Baudrıllard, Simülasyon

- Erving Goffman, Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu

Diğer Kaynaklar -Ders notları, makale, tezler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sosyal Medyaya Giriş Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
2. Hafta Web 1.0, 2.0,3.0, 4.0 Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
3. Hafta Sosyal Medya ve Geleneksel Medya Farkları Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
4. Hafta Sosyal Medya Araçları ve Kullanımı Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
5. Hafta Dijital Vatandaşlık, Dijital Yerliler, Dijital Göçmenler, Dijital Yönetişim Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
6. Hafta Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi, Halkla İlişkiler, Reklam Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
7. Hafta Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
8. Hafta Vize Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
9. Hafta Sosyal Medya ve Gizlilik Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
10. Hafta Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
11. Hafta Transmedya, Post Truth Kavramları ve Örnekler Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
12. Hafta Sosyal Medyada Algı ve İmaj Yönetimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
13. Hafta Proje Sunumları Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
14. Hafta Genel tekrar Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Sosyal Ağlar ile İlgili Temel ve Pratik Bilgi Sahibi Olmak
ÖÇ-2Sosyal Ağlarda Strateji Geliştirebilmek
ÖÇ-3Sosyal Ağ Pazarlaması ile İlgili Planlama ve Süreç Takibi Yapabilmek
ÖÇ-4Sosyal Ağlarda Performans Değerlendirmesi Yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4