Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tüketici Davranışları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP3005 3 Tüketici Davranışları 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
 Tüketici davranışlarını pazarlamacı bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. Tüketicinin kim olduğunu ve tüketim karar verme modellerinin ne olduğunu anlamak, Tüketim kararlarında önemli olan algı, öğrenme, iletişim, motivasyon, kişilik ve tutum oluşumu gibi temel kavramları anlamak ve yukarıda listelenen sorunları araştırmak için gereken araştırma tekniklerini öğrenmek.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör.Berna Kutsal Öztürk
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11:00-12:50 Derslik: 2B07, İncirli Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:00-13:30 Derslik:2B07, İncirli Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, Tartışma
Temel Kaynaklar - Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri,  Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılık

 

Tüketici Davranışları, Prof.Dr.Yavuz Odabaşı , MediaCat

Diğer Kaynaklar -Ders notları ve sunumları, Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici Davranışına Giriş; Tüketici Davranışı Nedir? Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
2. Hafta Algılama Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
3. Hafta Öğrenme ve Hafıza Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
4. Hafta Motivasyon ve İlgilenim Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
5. Hafta Tutumlar Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
6. Hafta Benlik ve Kişilik Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
7. Hafta Vize Haftası
8. Hafta Değerler, Yaşam Biçimleri ve Kültür Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
9. Hafta Referans Grupları, Aile ve Cinsiyet Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
10. Hafta Satın Alma Karar Süreci Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
11. Hafta Satın Alma Sonrası ve Değerlendirme Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
12. Hafta Tüketici Satın Alma Modelleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
13. Hafta Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
14. Hafta Final Haftası
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Tüketici davranışının pazarlamadaki rolünü kavramak
ÖÇ-2Tüketici davranışlarına etki eden faktörleri anlamak
ÖÇ-3Tüketici davranışları ile ilgili kavramlar hakkında detaylı bilgiye sahip olmak
ÖÇ-4Tüketicilerin tepkileri ve tüketim stratejileri hakkında teorik ve pratik bilgiye sahip olmak
ÖÇ-5İkna tekniklerini ve stratejilerini öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5