Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Arama Motoru Optimizasyonu

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP4002 4 Arama Motoru Optimizasyonu 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

Arama Motoru Optimizasyonu çalışmasıyla bir web sitesini arama motorları içerisinde ör: Google arama motorunda ön plana çıkartmak, sitenin ziyaretçi sayısını arttırmak. Web sitesini, SEO (Search Engine Optimization) analiz araçlarını etkin bir şekilde kullanarak arama motoru algoritmalarına uygun bir şekilde düzenlemek. SEO stratejisinin kurgulama ve uygulama yöntemlerine hakim olmak.

Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ersin Kara
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma - 18:00-20:45 İncirli 5.Kat Lab. (5B-07) ve CATS meeting Hybrid
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma - 13:00-14:50 İncirli 5.Kat Laboratuvar / CATS Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders tamamen uygulamalı olarak CATS sistemi ile desteklenerek yürütülecektir. Bir web tarayıcı üzerinde HTML5 uygulamaları ve bu amaçla kullanılabilecek hazır program üzerinde çalışılacaktır. Dersin CATS yada sınıf ortamında yapılabilmesi ve tamen uygulamalı olarak yürütülecek olması uygulamalar açısından önemlidir.
Temel Kaynaklar

        Google Arama Merkezi Bloğu, SEO ile ilgili temel bilgiler

        Google Dijital Atölye, Dijital Pazarlamanın Temelleri

        İİEnstitü, SEO Uzmanlığı Eğitimi

        Search Engine Journal, SEO

        Semrush Academy

        Ahrefs Academy

Diğer Kaynaklar https://www.google.com
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta SEO Tanımı Nedir? Arama Motorları Organik Sonuçlarının Sıralanış Kriterleri, SEO ve SEM ayrımı Hybrid-Laboratuvar+CATS
2. Hafta Hosting, Alan Adı Seçimi, IP Kullanımı, Google Search Consol & Analytics Kurulumu / Kullanımı Hybrid-Laboratuvar+CATS
3. Hafta Site İçi Optimizasyon (On-Page), Meta Title (Başlık) / Meta Description (Açıklama) Hybrid-Laboratuvar+CATS
4. Hafta Hakkında Sayfa İçeriği, URL Yapısı, Heading Tag Yapısı Hybrid-Laboratuvar+CATS
5. Hafta Sayfalama (Pagination), Site Haritası (Site Map) ve Robots.txt Kullanımı, URL Yapısı, Breadcrumbs / Site İçi Linkleme Ve Kategorizasyon, Canonical Etiketi, NoFollow, NoIndex ve Dofollow kavramları Hybrid-Laboratuvar+CATS
6. Hafta İç Rekabet, Kopya İçerik, Zayıf İçerik, Hatalı Sayfaları Kaldırma, Site İçi Yönlendirmeleri Doğru Yönetmek, Site İçerisinde Karşılaşılan Hatalar ve Bu Hataların Giderilmesi, İhtiyacı Karşılamayan İçerikler, İçeriklerin Sayfa İçinde Yanlış Konumlandırılması Hybrid-Laboratuvar+CATS
7. Hafta Anahtar Kelime (Keyword) Analizleri, Latent Semantic Indexing, Pillar – Cluster Yapısı, SEO’ya Uygun İçerik Hazırlanması, Strateji Belirleme Hybrid-Laboratuvar+CATS
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Anahtar Kelime Analizleri, İçerik Stratejisinin Kurgulanması teori Hybrid-Laboratuvar+CATS
10. Hafta Anahtar Kelime Analizleri, İçerik Stratejisinin Kurgulanması uygulaması Hybrid-Laboratuvar+CATS
11. Hafta Metin İçerik Çalışmaları, Görsel İçerik Çalışmaları, Video İçerik Çalışmalarının Kurguya Dahil Edilmesi, Performans ve Site Hız Optimizasyonları, Site Hızı Geliştirme, Resim Optimizasyonu, Mobil Uyumluluk, Mobil First Indexing Hybrid-Laboratuvar+CATS
12. Hafta Semrush / Ahrefs kullanımı ve Rakip Site Analizleri, Google Page Speed Kullanımı Hybrid-Laboratuvar+CATS
13. Hafta Semrush / Ahrefs kullanımı ve Rakip Site Analizleri, Google Page Speed Kullanım örnekleri Hybrid-Laboratuvar+CATS
14. Hafta E-ticaret Sitelerinde SEO Çalışmaları, Google News, Google Adsense, Screaming Frog Kullanımı Hybrid-Laboratuvar+CATS
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 5 10
Derse Devam / Katılım 10 5
Final 1 60


ÖÇ-1SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ile ilgili pratikleri öğrenmek
ÖÇ-2SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve internet sitelerin arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
ÖÇ-3Arama motorları ve algoritmalar hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4E-Ticaret ve Dijital Pazarlamada SEO tekniklerini kullanabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4