Arama Motoru Optimizasyonu çalışmasıyla bir web sitesini arama motorları içerisinde ör: Google arama motorunda ön plana çıkartmak, sitenin ziyaretçi sayısını arttırmak. Web sitesini, SEO (Search Engine Optimization) analiz araçlarını etkin bir şekilde kullanarak arama motoru algoritmalarına uygun bir şekilde düzenlemek. SEO stratejisinin kurgulama ve uygulama yöntemlerine hakim olmak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Ders tamamen uygulamalı olarak CATS sistemi ile desteklenerek yürütülecektir. Bir web tarayıcı üzerinde HTML5 uygulamaları ve bu amaçla kullanılabilecek hazır program üzerinde çalışılacaktır. Dersin CATS yada sınıf ortamında yapılabilmesi ve tamen uygulamalı olarak yürütülecek olması uygulamalar açısından önemlidir.
Temel Kaynaklar
Google Arama Merkezi Bloğu, SEO ile ilgili temel bilgiler
Google Dijital Atölye, Dijital Pazarlamanın Temelleri
İİEnstitü, SEO Uzmanlığı Eğitimi
Search Engine Journal, SEO
Semrush Academy
Ahrefs Academy
Diğer Kaynaklar
https://www.google.com
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
SEO Tanımı Nedir? Arama Motorları Organik Sonuçlarının Sıralanış Kriterleri, SEO ve SEM ayrımı
Hybrid-Laboratuvar+CATS
2. Hafta
Hosting, Alan Adı Seçimi, IP Kullanımı, Google Search Consol & Analytics Kurulumu / Kullanımı
Hybrid-Laboratuvar+CATS
3. Hafta
Site İçi Optimizasyon (On-Page), Meta Title (Başlık) / Meta Description (Açıklama)
Hybrid-Laboratuvar+CATS
4. Hafta
Hakkında Sayfa İçeriği, URL Yapısı, Heading Tag Yapısı
Hybrid-Laboratuvar+CATS
5. Hafta
Sayfalama (Pagination), Site Haritası (Site Map) ve Robots.txt Kullanımı, URL Yapısı, Breadcrumbs / Site İçi Linkleme Ve Kategorizasyon, Canonical Etiketi, NoFollow, NoIndex ve Dofollow kavramları
Hybrid-Laboratuvar+CATS
6. Hafta
İç Rekabet, Kopya İçerik, Zayıf İçerik, Hatalı Sayfaları Kaldırma, Site İçi Yönlendirmeleri Doğru Yönetmek, Site İçerisinde Karşılaşılan Hatalar ve Bu Hataların Giderilmesi, İhtiyacı Karşılamayan İçerikler, İçeriklerin Sayfa İçinde Yanlış Konumlandırılması
Hybrid-Laboratuvar+CATS
7. Hafta
Anahtar Kelime (Keyword) Analizleri, Latent Semantic Indexing, Pillar – Cluster Yapısı, SEO’ya Uygun İçerik Hazırlanması, Strateji Belirleme
Hybrid-Laboratuvar+CATS
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
9. Hafta
Anahtar Kelime Analizleri, İçerik Stratejisinin Kurgulanması teori
Hybrid-Laboratuvar+CATS
10. Hafta
Anahtar Kelime Analizleri, İçerik Stratejisinin Kurgulanması uygulaması
Hybrid-Laboratuvar+CATS
11. Hafta
Metin İçerik Çalışmaları, Görsel İçerik Çalışmaları, Video İçerik Çalışmalarının Kurguya Dahil Edilmesi, Performans ve Site Hız Optimizasyonları, Site Hızı Geliştirme, Resim Optimizasyonu, Mobil Uyumluluk, Mobil First Indexing
Hybrid-Laboratuvar+CATS
12. Hafta
Semrush / Ahrefs kullanımı ve Rakip Site Analizleri, Google Page Speed Kullanımı
Hybrid-Laboratuvar+CATS
13. Hafta
Semrush / Ahrefs kullanımı ve Rakip Site Analizleri, Google Page Speed Kullanım örnekleri
Hybrid-Laboratuvar+CATS
14. Hafta
E-ticaret Sitelerinde SEO Çalışmaları, Google News, Google Adsense, Screaming Frog Kullanımı
Hybrid-Laboratuvar+CATS
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
5
10
Derse Devam / Katılım
10
5
Final
1
60
ÖÇ-1
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ile ilgili pratikleri öğrenmek
ÖÇ-2
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve internet sitelerin arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
ÖÇ-3
Arama motorları ve algoritmalar hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamada SEO tekniklerini kullanabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak