Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Performans ve Analiz Ölçümleme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP4003 4 Dijital Performans ve Analiz Ölçümleme 1/2/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

Bu dersi alan öğrenciler, 14 hafta sonunda, dijital pazarlamanın ölçümleme alanında kullanılan araçları rahatlıkla kullanabilecek seviyede olacaklar. Bir web sitesi ya da uygulamanın ölçümlenme aşamalarını baştan sonra kurgulayabilecek, raporlayabilecek ve yorumlayabilecekler. Sektörde popüler olan Google Analytics ve Google Tag Manager araçlarına hakim olabilecekler.

 



 

Ön Koşullar DİJİTAL PERFORMANS ANALİZ VE ÖLÇÜMLEME
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dijital pazarlamanın en önemli ayaklarından birini ölçümleme oluşturuyor. Dijital pazarlama kampanyalarının geçmiş, mevcut ve gelecek durumuna yönelik yapılan ölçümleme çalışmaları, kampanyaların başarısını etkileyen en önemli unsurlar arasında yer alıyor.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Kağan Demirgil
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Her hafta Perşembe günü saat 09:00- 12:00 arasında yüz yüze
Görüşme Saatleri ve Yeri Her hafta Perşembe günü saat 09:00- 12:00 arasında yüz yüze
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, sunum, örnekleme, uygulama ve örnekler üzerinden tartışma
Temel Kaynaklar Ders notları

Sunumlar
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı Ölçümleme Nedir? Ölçümlemenin Geçmişi Ölçümleme İhtiyacı Neden Doğdu? Neleri Ölçümleyebiliriz? Kurallar - Kanunlar Sözlü anlatım, sunum
2. Hafta Ölçümlemede Kullanılan Araçlar Sözlü anlatım, sunum
3. Hafta Ölçümlemeye Nasıl Başlanır? -Strateji Nasıl Oluşturulur? Sözlü anlatım, sunum
4. Hafta Google Analytics Nedir? - 1 -Giriş -Tanımlar -Çalışma Prensibi -Panel tanıtımı Sözlü anlatım, sunum
5. Hafta Google Analytics Nedir? - 2 Rapor ekranlarının anlatımı Sözlü anlatım, sunum
6. Hafta Google Analytics Nedir? - 3 Rapor ekranlarının anlatımı Sözlü anlatım, sunum
7. Hafta Google Analytics Uygulamaları -Debug nasıl yapılır? Sözlü anlatım, sunum
8. Hafta Google Tag Manager Nedir? - 1 -Giriş -Ekranlar -Neler Yapılabilir? Sözlü anlatım, sunum
9. Hafta Google Tag Manager Nedir? - 2 -Bileşenler ve Çalışma Prensibi Sözlü anlatım, sunum
10. Hafta Google Tag Manager Uygulamaları Sözlü anlatım, sunum
11. Hafta Google Data Studio Rapor Hazırlama Ekranları Sözlü anlatım, sunum
12. Hafta Genel uygulamalar Sözlü anlatım, sunum
13. Hafta Genel uygulamalar Sözlü anlatım, sunum
14. Hafta Genel Uygulamalar Sözlü anlatım, sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Final 1 65


ÖÇ-1İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
ÖÇ-2Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
ÖÇ-3Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
ÖÇ-4İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
ÖÇ-5Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
ÖÇ-6Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
ÖÇ-7Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
ÖÇ-8Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
ÖÇ-9Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
ÖÇ-10İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7          
ÖÇ 8          
ÖÇ 9          
ÖÇ 10