Bu dersi alan öğrenciler, 14 hafta sonunda, dijital pazarlamanın ölçümleme alanında kullanılan araçları rahatlıkla kullanabilecek seviyede olacaklar. Bir web sitesi ya da uygulamanın ölçümlenme aşamalarını baştan sonra kurgulayabilecek, raporlayabilecek ve yorumlayabilecekler. Sektörde popüler olan Google Analytics ve Google Tag Manager araçlarına hakim olabilecekler.
Ön Koşullar
DİJİTAL PERFORMANS ANALİZ VE ÖLÇÜMLEME
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dijital pazarlamanın en önemli ayaklarından birini ölçümleme oluşturuyor. Dijital pazarlama kampanyalarının geçmiş, mevcut ve gelecek durumuna yönelik yapılan ölçümleme çalışmaları, kampanyaların başarısını etkileyen en önemli unsurlar arasında yer alıyor.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Kağan Demirgil
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Her hafta Perşembe günü saat 09:00- 12:00 arasında yüz yüze
Görüşme Saatleri ve Yeri
Her hafta Perşembe günü saat 09:00- 12:00 arasında yüz yüze
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, sunum, örnekleme, uygulama ve örnekler üzerinden tartışma
Temel Kaynaklar
Ders notları
Sunumlar
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı Ölçümleme Nedir? Ölçümlemenin Geçmişi Ölçümleme İhtiyacı Neden Doğdu? Neleri Ölçümleyebiliriz? Kurallar - Kanunlar
Sözlü anlatım, sunum
2. Hafta
Ölçümlemede Kullanılan Araçlar
Sözlü anlatım, sunum
3. Hafta
Ölçümlemeye Nasıl Başlanır? -Strateji Nasıl Oluşturulur?
Google Analytics Nedir? - 2 Rapor ekranlarının anlatımı
Sözlü anlatım, sunum
6. Hafta
Google Analytics Nedir? - 3 Rapor ekranlarının anlatımı
Sözlü anlatım, sunum
7. Hafta
Google Analytics Uygulamaları -Debug nasıl yapılır?
Sözlü anlatım, sunum
8. Hafta
Google Tag Manager Nedir? - 1 -Giriş -Ekranlar -Neler Yapılabilir?
Sözlü anlatım, sunum
9. Hafta
Google Tag Manager Nedir? - 2 -Bileşenler ve Çalışma Prensibi
Sözlü anlatım, sunum
10. Hafta
Google Tag Manager Uygulamaları
Sözlü anlatım, sunum
11. Hafta
Google Data Studio Rapor Hazırlama Ekranları
Sözlü anlatım, sunum
12. Hafta
Genel uygulamalar
Sözlü anlatım, sunum
13. Hafta
Genel uygulamalar
Sözlü anlatım, sunum
14. Hafta
Genel Uygulamalar
Sözlü anlatım, sunum
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Final
1
65
ÖÇ-1
İnternet siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
ÖÇ-2
Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
ÖÇ-3
Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
ÖÇ-4
İletişim çalışmaları kapsamında içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
ÖÇ-5
Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
ÖÇ-6
Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
ÖÇ-7
Dijital çağın hızını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
ÖÇ-8
Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
ÖÇ-9
Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
ÖÇ-10
İletişimin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak