Bu dersin amacı öğrencilere e-ticaret ve pazarlama mesleği ile ilgili İngilizce olarak konuşma, şirket tanıtımı, elektronik ileti yazma, elektronik ileti ile bilgi paylaşımı, Interneti etkili kullanma, telefon konuşmaları, iş ile ilgili bilgi verme, satış ve sipariş vermeyi kapsayan ticari yazışmalar ve belgeler, iş ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken kurallar, işletmecilik ile ilgili terimlerinin kullanıldığı örnek yazışmaların analizi ve kullanımı, müşteriyle iş bağlantısı kurma, geliştirme ve problem çözmeye yönelik cümle kalıpları, aktiviteler ve şirket ile ilgili sunum yapma becerileri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Temel İngilizce Bilgisi
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Altay
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bu ders Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATS V3.0 arayüzüyle verilecektir.
Temel Kaynaklar
Business English (Student's Book 1 & Book 2, Teacher's Book, CDs)
by John Taylor, Jeff Zeter - Express Publishing 2011
Diğer Kaynaklar
Essential Grammar in Use Elementary, Raymond Murphy
Fundamentals of English Grammar, Betty Schrampfer Azar
Çalışma kağıtları, oyunlar, videolar
Çevrimiçi kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Unit 13 – Types of Work
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
2. Hafta
Unit 14 – Getting to Work
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
3. Hafta
Unit 15 – Skills and Qualifications
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
4. Hafta
Book 2 Unit 1 – Product Details
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
5. Hafta
Unit 2 – Selling Products
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
6. Hafta
Unit 3 – Product Problems + (Quiz 1)
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım + Yazılı Kısa Sınav
7. Hafta
Unit 4 – Telephoning
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
8. Hafta
Unit 5 – Emails
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
9. Hafta
Unit 6 – Letters
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
10. Hafta
Unit 7 – Faxes
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
11. Hafta
Unit 8 – Types of Meetings + (Quiz 2)
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım + Yazılı Kısa Sınav
12. Hafta
Unit 9 – Meeting Etiquette
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
13. Hafta
Unit 10 – Making a Presentation
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
14. Hafta
19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı
15. Hafta
Final Sınavı
Yazılı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
2
40
Final
1
60
ÖÇ-1
E-ticaret, ticaret, reklam alanlarında dili kullanabilme.
ÖÇ-2
İngilizce terminoloji ve ifadeleri kullanabilme.
ÖÇ-3
Meslekle ilgili İngilizceyi verimli bir şekilde kullanabilme.
ÖÇ-4
İnterneti ve bilgisayarı etkili kullanabilme.
ÖÇ-5
İngilizce proje oluşturabilme ve sunabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak