Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital İçerik Üretimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0626 Dijital İçerik Üretimi 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin, dijital iletişim ortamında içerik yazma pratiği kazanabilmesi, içerik stratejisi geliştirebilmesi, etkileşimli içerik üretebilmesi ve ilgili araçları kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Ders takibi ve sınıf içi uygulamalara katılım
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi - 11.00-14.00, İncirli Yerleşkesi, 1A01 numaralı derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı - 11.00-12.00 arası, İncirli Yerleşkesi, 3A04 numaralı derslik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma, sınıf içi uygulama

 
Temel Kaynaklar -Ders Notları
Diğer Kaynaklar -Online İçerik Yazarlığı, Dr. Selçuk Dalgalıdere, İskenderiye Kitap


-İçerik Pazarlaması, Alev Kocak Alam, Kriter Yayınevi

-İçerik Pazarlama, Oğuz Kuş, Pales Yayınları

-Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Ann Handley & C.C. Chapman MediaCat

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi; İçerik Nedir, Neden Önemlidir?, Etkileşimli İçerik ve Önemi Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta İçerik P azarlaması & Hikaye Anlatıcılığı Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta Dijital Pazarlama İletişiminde İçerik Üretimi ve Kapsamı Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta İçerik Üretimi ile İlgili Kurallar ve Araçlar I & (Uygulama I) Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta İçerik Üretimi ile İlgili Kurallar ve Araçlar II & (Uygulama II) Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta İçerik Üretimi ile İlgili Kurallar ve Araçlar III & (Uygulama III) Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
7. Hafta İçerik Üretiminde Görsel Çalışmalar Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
8. Hafta Ara sınav Ara sınav
9. Hafta Dijital İçerik Stratejisi Geliştirme; Pratikler, Örnekler ve Başarı Hikayeleri Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta Dijital İçerik Stratejisi Geliştirme I (Uygulama IV) Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
11. Hafta Dijital İçerik Stratejisi Geliştirme II (Uygulama V) Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
12. Hafta Öğrenci Projeleri/Sunumlar Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
13. Hafta Öğrenci Projeleri/Sunumlar Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Kapanış Dersi Görsel, işitsel ve sözlü anlatım, tartışma
15. Hafta Final Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İçerik yazma ile ilgili pratiklere hakim olmak
ÖÇ-2İçerik stratejisi geliştirebilmek
ÖÇ-3Etkileşimli içerik üretebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3