Dersin amacı, görsel tasarım öğe ve ilkelerine bağlı kalarak Adobe Photoshop programında alanla ilgili görsellerin düzenleme ve tasarımını gerçekleştirmektir.
Ön Koşullar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
Eş Koşullar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Çağlayan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Gösterip Yaptırma ve Proje
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Görsel tasarımla ilgili temel kavramlar.
2. Hafta
Tasarım öğe ve ilkeleri
3. Hafta
MS Word programında metin ve görsel düzenlemeleri, kapak sayfası oluşturma, sayfa numaraları ve içindekiler bölümü oluşturma.
4. Hafta
MS Poverpoint programında şablonları kullanarak etkili bir sunum oluşturma.
5. Hafta
Photoshop programı arayüzü ve temel özellikleri
6. Hafta
Temel seçim araçları, Marque tools, Pen tools, Lasso Tools
7. Hafta
Temel seçim araçları, Quick selection, Magic Wand Tool, Select subject
8. Hafta
İleri Düzey seçim işlemleri, Color Range ve Refine edje
9. Hafta
Görsel temizleme yöntemleri
10. Hafta
Karışım modları
11. Hafta
Maskeleme yöntemleri
12. Hafta
Maskeleme yöntemleri
13. Hafta
Proje
14. Hafta
Proje
15. Hafta
Proje
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Tasarım programları hakkında temel ve pratik bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
Tasarım programlarında uygulama yapabilmek
ÖÇ-3
Tasarım programlarında dosya düzenlemesi yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak