Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklamda Yaratıcı Stratejiler

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0016 Reklamda Yaratıcı Stratejiler 1/1/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Reklamda yaratıcı stratejileri oluşturulabilmesi için öğrencilere yetkinlik kazandırılması, reklamda mecra seçiminin öneminin kavranması, seçilen mecraya göre nasıl bir strateji belirlenmesi gerektiği konusunda fikir sahibi olunması ve ulusal ve uluslararası reklam kampanyaları üzerinde değerlendirme yapılabilmesi amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Yoktur
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 11.00 -12.50, İncirli Yerleşkesi, 2B05 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Gör.Büşra Kaya, Salı 13.00 - 14.00, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, örnekleme, tartışma
Temel Kaynaklar -Uğur Batı, Reklamın Dili, İstanbul: Alfa Yayınları, 2016.

-Ken Burtenshaw, Caroline Barfoot ve Nik Mahon, Yaratıcı Reklamcılığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık, 2014.

-Joseph Sugarman, Reklam Yazarının Elkitabı, İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2008. 
Diğer Kaynaklar -Ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklam endüstrisi, reklamcılıkta temel yaklaşımlar Anlatım, örnekleme, tartışma
2. Hafta Yaratıcı reklamın temel özellikleri Anlatım, örnekleme, tartışma
3. Hafta Yaratıcı reklam stratejileri Anlatım, örnekleme, tartışma
4. Hafta Yaratıcı fikir üretme süreçleri ve interaktif reklamcılık Anlatım, örnekleme, tartışma
5. Hafta Geleneksel medya reklamlarının analizi Anlatım, örnekleme, tartışma
6. Hafta Dijital medya reklamlarının analizi Anlatım, örnekleme, tartışma
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Dünyada ve Türkiye'de yaratıcı reklamların incelenmesi ve değerlendirilmesi Anlatım, örnekleme, tartışma
9. Hafta Ödüllü reklamların analizi Anlatım, örnekleme, tartışma
10. Hafta Yaratıcı reklam fikri bulma çalışmaları Sınıf içi uygulama
11. Hafta Farklı mecralar için yaratıcı mesaj stratejileri bulma çalışmaları Sınıf içi uygulama
12. Hafta Yaratıcı reklam senaryosu hazırlama Sınıf içi uygulama
13. Hafta Yaratıcı reklam senaryosu hazırlama Sınıf içi uygulama
14. Hafta Genel değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Bir konu üzerine yaratıcı fikir bulma ve uygulama aşamalarını uygular
ÖÇ-2Mesaj, hedef kitle, mecra, zamanlama kavramları üzerine vaka çalışmalarını analiz eder ve uygular
ÖÇ-3Yaratıcılığın bileşenlerini ve yaratıcı sürecin temellerini anlatabilmek
ÖÇ-4Başarılı reklam için gerekli şartları aktarabilmek
ÖÇ-5Başarılı ve yaratıcı reklamın temel özelliklerini tartışabilecek bilgi ve becerilere sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5