Reklamda yaratıcı stratejileri oluşturulabilmesi için öğrencilere yetkinlik kazandırılması, reklamda mecra seçiminin öneminin kavranması, seçilen mecraya göre nasıl bir strateji belirlenmesi gerektiği konusunda fikir sahibi olunması ve ulusal ve uluslararası reklam kampanyaları üzerinde değerlendirme yapılabilmesi amaçlanmaktadır.
Reklam endüstrisi, reklamcılıkta temel yaklaşımlar
Anlatım, örnekleme, tartışma
2. Hafta
Yaratıcı reklamın temel özellikleri
Anlatım, örnekleme, tartışma
3. Hafta
Yaratıcı reklam stratejileri
Anlatım, örnekleme, tartışma
4. Hafta
Yaratıcı fikir üretme süreçleri ve interaktif reklamcılık
Anlatım, örnekleme, tartışma
5. Hafta
Geleneksel medya reklamlarının analizi
Anlatım, örnekleme, tartışma
6. Hafta
Dijital medya reklamlarının analizi
Anlatım, örnekleme, tartışma
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Dünyada ve Türkiye'de yaratıcı reklamların incelenmesi ve değerlendirilmesi
Anlatım, örnekleme, tartışma
9. Hafta
Ödüllü reklamların analizi
Anlatım, örnekleme, tartışma
10. Hafta
Yaratıcı reklam fikri bulma çalışmaları
Sınıf içi uygulama
11. Hafta
Farklı mecralar için yaratıcı mesaj stratejileri bulma çalışmaları
Sınıf içi uygulama
12. Hafta
Yaratıcı reklam senaryosu hazırlama
Sınıf içi uygulama
13. Hafta
Yaratıcı reklam senaryosu hazırlama
Sınıf içi uygulama
14. Hafta
Genel değerlendirme
Değerlendirme
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Bir konu üzerine yaratıcı fikir bulma ve uygulama aşamalarını uygular
ÖÇ-2
Mesaj, hedef kitle, mecra, zamanlama kavramları üzerine vaka çalışmalarını analiz eder ve uygular
ÖÇ-3
Yaratıcılığın bileşenlerini ve yaratıcı sürecin temellerini anlatabilmek
ÖÇ-4
Başarılı reklam için gerekli şartları aktarabilmek
ÖÇ-5
Başarılı ve yaratıcı reklamın temel özelliklerini tartışabilecek bilgi ve becerilere sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak