Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Çağda Müşteri Deneyimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0024 Dijital Çağda Müşteri Deneyimi 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Ders kapsamında, katılımcıların; temel müşteri ilişkileri yönetimi kavramları, deneyim kavramı, yeni nesil dijital müşteri ilişkileri yönetimi konularına hakim olmalarını sağlayarak, işletmelerin müşteri ilişkilerini oluşturmada ve geliştirmede nasıl bir yol izlediğinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri PERŞEMBE, 13:00-15:00, 2A08, İNCİRLİ YERLEŞKESİ
Görüşme Saatleri ve Yeri PERŞEMBE, 13:00, 2A08, İNCİRLİ YERLEŞKESİ
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, sunum, örnek olay analizi
Temel Kaynaklar --MÜŞTERİ DENEYİMİ YÖNETİMİ: 4.0 ÇAĞINDA REKABETTE BAŞARININ SIRRI, CAN ERDEM VE NİHAT TAVŞAN, 2019, BETA YAYINEVİ
Diğer Kaynaklar -- YENİ NESİL PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI, VAKA ANALİZLERİ İLE, AYSUN KAHRAMAN-ESRA GÜVEN, GAZİ KİTAPEVİ,2019.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta GİRİŞ, PAZARLAMADA DİJİTAL DÖNÜŞÜM GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
2. Hafta DENEYİM KAVRAMI VE MÜŞTERİ DENEYİMİ GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
3. Hafta MÜŞTERİ DENEYİMİ VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
4. Hafta MÜŞTERİ YOLCULUĞU HARİTASI HAZIRLAMAK GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
5. Hafta MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
6. Hafta YENİ NESİL MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ- SOSYAL CRM GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
7. Hafta SOSYAL MEDYADA MÜŞTERİ DENEYİMİ YÖNETİMİ GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
8. Hafta MÜŞTERİ BİLİNÇ YOLCULUĞU GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
9. Hafta GENEL TEKRAR GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
10. Hafta MÜŞTERİ DENEYİMİ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ MARKA KİŞİLİĞİ VE MARKA İMAJI İLİŞKİSİ GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
11. Hafta MÜŞTERİ DENEYİMİ TASARIMI- İÇERİK PAZARLAMASI GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
12. Hafta DİJİTAL DÜNYADA MÜŞTERİ DENEYİMİ TRENDLERİ GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
13. Hafta ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
14. Hafta GENEL TEKRAR GÖRSEL VE SÖZEL ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ
15. Hafta FİNAL SINAV
16. Hafta FİNAL SINAV
17. Hafta FİNAL SINAV
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Rekabet şartlarında müşteri ilişkileri yönetiminin önemini kavrayabilmek
ÖÇ-2Dijital çağda müşteri deneyimi pratikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Dijital çağda müşteri deneyimi ile ilgili strateji geliştirebilmek
ÖÇ-4Müşteri deneyimi haritası hazırlamak ve müşteri deneyimi tasarımı yapmak hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5Müşteri deneyimi ve güncel pazarlama trendleri hakkında bilgilenmek.
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5