Çevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 15:00-16:45 CATs
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 15:00-16:45 CATs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, örnekleme
Temel Kaynaklar
-Vergiliel Tüz,M. (2014), Kriz Yönetimi,Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Çınarlı İnci. (2016), Kriz İletişimi, Beta Yayıncılık, İstanbul
Diğer Kaynaklar
- Tez Makale Ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi; Kavramsal Çerçeve, Swot Analizi
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
2. Hafta
Kriz Kavramı ve Krizlerin Özellikleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta
İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta
Kriz Sürecinin Aşamaları
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta
Kriz Yönetim Modelleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta
Kriz İletişimi ve Kriz İletişiminde Önemli Noktalar
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak