Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kriz Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0587 Kriz Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Çevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 15:00-16:45 CATs
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 15:00-16:45 CATs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, örnekleme
Temel Kaynaklar -Vergiliel Tüz,M. (2014), Kriz Yönetimi,Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara

Çınarlı İnci. (2016), Kriz İletişimi, Beta Yayıncılık, İstanbul
Diğer Kaynaklar - Tez Makale Ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi; Kavramsal Çerçeve, Swot Analizi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
2. Hafta Kriz Kavramı ve Krizlerin Özellikleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta Kriz Sürecinin Aşamaları Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta Kriz Yönetim Modelleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta Kriz İletişimi ve Kriz İletişiminde Önemli Noktalar Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta Kriz İletişiminde Örnek Olaylar Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
8. Hafta Exam Final
9. Hafta Kriz İletişim Kuramları Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta Kriz Yönetim Planı ve Örnek Olaylar Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta Sorunların ve Risklerin Yönetimi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta Kriz İletişimi Vaka Analizi örnekleri, Stres Tanımı, Stresle başa çıkma yöntemleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
15. Hafta Finally Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60


ÖÇ-1Kriz yönetimi süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Kriz durumları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Proaktif ve reaktif stratejiler geliştirebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3