Sosyal sorumluluğun sınırlılıklarından biri küresel problemlerde bireysel çabaların yetersizliğidir. Görev bilinciyle imece usulü yapılan işlerle sorunların çözülmesi daha yüksektir. Sosyal sorumluluk konularına giren (küresel ısınma, erozyon kontrolü vb.) konuların birkaç sosyal sorumluluk projesi ile çözülmesi mümkün değildir. Bunlar için uzun süreli ve çok paydaşlı projeler üretmek gereklidir. Ancak bireysel çabalarla, sorumluluk bilinci ile sürdürülebilir bir eğitim için sosyal sorumluluk çalışmaları önemlidir. Sosyal sorumluluk alanına giren konulardan; Kültürel mirasın korunması, dezavantajlı gruplara yönelik çalışmalar, çevre ve doğal kaynakların korunması, hayvan haklarının korunması, afet sonrası çalışmalar vb. ders kapsamında gösterilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ömür Kınay Alkan
Asistanlar
Cats platformu
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 09.00-10:50, 4A-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 14.00-14.50, 4B-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
-Deren, Seçil. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kavramlar, Uygulama ve Örnekler.
Diğer Kaynaklar
-MediaCat yayınları, Oksijen Gazetesi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel giriş. E-Ticaret ve Pazarlama ekseninde sosyal sorumluluk konu başlığı.
Anlatım
2. Hafta
Kurumlar ve toplumsal farkındalıklar.
Anlatım
3. Hafta
Sosyal Sorumluluk kavramı.
Anlatım
4. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramı.
Anlatım
5. Hafta
KSS eğitim, sağlık, çevre ve toplum gelişimi konuları.
Anlatım
6. Hafta
KSS eğitim, sağlık, çevre ve toplum gelişimi konuları.
Anlatım
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Alanları:
Müşterilere karşı, Çalışanlara karşı, Çevreye karşı, Tedarikçilere karşı, Rakiplere karşı, Yatırımcılara (pay sahibi) karşı, Kamu kurumları (Devlet), Topluma karşı sorumlulukar
Anlatım
9. Hafta
Aktivizm ve sosyal sorumluluk.
Anlatım
10. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Modelleri
Anlatım
11. Hafta
Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirliğin önemi.
Anlatım
12. Hafta
STK, STÖ ve kurumlarla sosyal sorumluluk örnekleri.
Anlatım
13. Hafta
Sosyal sorumluluk proje örnekleri.
Anlatım
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sosyal sorumluluk ile ilgili temel pratiklere hakim olmak
ÖÇ-2
Sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3
Sosyal etkisi olan sosyal sorumluluk projeleri geliştirebilmek
ÖÇ-4
Kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımlarını sıralayabilecek.
ÖÇ-5
Sivil toplum kuruluşlarınca gerçekleştirilen başlıca sosyal sorumluluk uygulamalarını tartışabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak