Yoğun rekabet ortamında işletmelerin iş hedefleri üzerine yapılanan iletişim stratejisi olarak bilinen halkla ilişkiler disiplini, bir çok disiplinden beslenmektedir. Halkla ilişkiler her alanda varlık gösterebilmekte, bugünün iletişimini yönetirken yarını da kurgulamaktadır. Kurumlar iletişim yönetimi sürecinde iletişim araç ve yöntemlerinden destek alırken iş hedefleri ile iletişim hedefleri aynı çatı altında buluşturulmaktadır. Bu dersin de amacı işletmelerin hedef kitle ile iletişiminde köprü vazifesi gören halkla ilişkiler disiplininin görev alanı ve iki yönlü faydanın sağlanması konusundaki işlevlerinin açıklanmasıdır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Sosyal sorumluluk ve sponsorluk kavramları ve halkla ilişkiler ile ilişkisi
Anlatım, Örnekleme
8. Hafta
Halkla ilişkilerde Etkin İletişimin Rolü
Vize
9. Hafta
Proaktif ve reaktif halkla ilişkiler
Anlatım, Örnekleme
10. Hafta
Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi
Anlatım, Örnekleme
11. Hafta
Halkla ilişkiler ve ikna
Anlatım, Örnekleme
12. Hafta
Dijital halkla ilişkiler ve online itibar yönetimi
Anlatım, Örnekleme
13. Hafta
Öğrenci sunum
Anlatım, Örnekleme
14. Hafta
Öğrenci sunum
Anlatım, Örnekleme
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
60
ÖÇ-1
Halkla ilişkiler ile ilgili pratikler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
Halkla ilişkiler faaliyetlerini planlayabilmek ve değerlendirebilmek
ÖÇ-3
Sosyal sorumluluk projesi, etkinlik ve sponsorluk projeleri içeriğine hakim olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak