Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Halkla İlişkiler

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0581 Halkla İlişkiler 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Yoğun rekabet ortamında işletmelerin iş hedefleri üzerine yapılanan iletişim stratejisi olarak bilinen halkla ilişkiler disiplini, bir çok disiplinden beslenmektedir. Halkla ilişkiler her alanda varlık gösterebilmekte, bugünün iletişimini yönetirken yarını da kurgulamaktadır. Kurumlar iletişim yönetimi sürecinde iletişim araç ve yöntemlerinden destek alırken iş hedefleri ile iletişim hedefleri aynı çatı altında buluşturulmaktadır. Bu dersin de amacı işletmelerin hedef kitle ile iletişiminde köprü vazifesi gören halkla ilişkiler disiplininin görev alanı ve iki  yönlü faydanın sağlanması konusundaki işlevlerinin açıklanmasıdır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi Saat: 09:00-10:50 İncirli 2B04
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi Saat: 09:00-10:50 İncirli 2B04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri --Anlatım ,araştırma,tartışma,örnekleme
Temel Kaynaklar -Balta Peltekoğlu ,Filiz, (2016).Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları

-Okay, A; Okay, A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayıncılık, İstanbul.

Diğer Kaynaklar --Tez makale
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkla ilişkiler kavramı ve tarihsel gelişimi Anlatım, Örnekleme
2. Hafta Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim sürecindeki ilk örneklerve modeller Anlatım, Örnekleme
3. Hafta Halkla ilişkilerin ilişkili olduğu disiplinler Anlatım, Örnekleme
4. Hafta Halkla ilişkiler aşamaları Anlatım, Örnekleme
5. Hafta Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı kavramları Anlatım, Örnekleme
6. Hafta Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle Anlatım, Örnekleme
7. Hafta Sosyal sorumluluk ve sponsorluk kavramları ve halkla ilişkiler ile ilişkisi Anlatım, Örnekleme
8. Hafta Halkla ilişkilerde Etkin İletişimin Rolü Vize
9. Hafta Proaktif ve reaktif halkla ilişkiler Anlatım, Örnekleme
10. Hafta Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi Anlatım, Örnekleme
11. Hafta Halkla ilişkiler ve ikna Anlatım, Örnekleme
12. Hafta Dijital halkla ilişkiler ve online itibar yönetimi Anlatım, Örnekleme
13. Hafta Öğrenci sunum Anlatım, Örnekleme
14. Hafta Öğrenci sunum Anlatım, Örnekleme
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60


ÖÇ-1Halkla ilişkiler ile ilgili pratikler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Halkla ilişkiler faaliyetlerini planlayabilmek ve değerlendirebilmek
ÖÇ-3Sosyal sorumluluk projesi, etkinlik ve sponsorluk projeleri içeriğine hakim olmak
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3