Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kurumsal İletişim Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0532 Kurumsal İletişim Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Öğrencilere, Kurumsal İletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, Kurumsal İletişimi bir bütün olarak değerleme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmak.
Ön Koşullar ---
Eş Koşullar ----
Özel Koşullar ---
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör Selin Okumuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 14:00 - 16:00, 2B01
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Selin Okumuş, Cuma 11:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, proje hazırlama ve sunumu, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi, sınıf içi okuma ve anlama çalışmaları.
Temel Kaynaklar - Akyürek, Rüveyde . Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniv. Yay., 2005.
- Kaya, Bayram. Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi, 2003.
 
- Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayım, 2009.
 
- Okay, Ayla . Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel bilgiler; iletişim nedir? ; iletişim türleri; iletişimin bileşenleri ; iletişim süreci; kurumsal iletişim nedir? Sözlü anlatım
2. Hafta Kurumsal imaj nedir? ; özellikleri nelerdir?; kurum kimliği nedir? Sözlü anlatım
3. Hafta Kurumsal imaj / kurum kimliği ve kurumsal iletişim ; kurumsal iletişimin sınıflandırılması ve fonksiyonları; kurum içi iletişim. Sözlü anlatım
4. Hafta Kurum içi iletişimin türleri: formel ve enformel iletişim; kurum içi iletişimin yönleri: yatay, dikey ve çapraz iletişim . Sözlü anlatım
5. Hafta Kurum içi iletişimin yararları, kurum içi iletişimin düzenlenmesi; açık iletişim; doğal iletişim. Sözlü anlatım
6. Hafta Halkla İlişkiler; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları, hedef gruplar. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Sponsorluk; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları, türleri, sponsorluk sözleşmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Kurumsal reklamcılık; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları, temel kavramlar, uygulamalar. Sözlü anlatım
10. Hafta Satış ve geliştirme; hedef kitle seçimi, tutundurma planlaması, etkinlik organizasyonu. Sözlü anlatım
11. Hafta Sergi ve fuarlar; tanımı, önemi, ön hazırlık, stant tasarım, planlama, ekip yönetimi, promosyon ve tanıtım. Sözlü anlatım
12. Hafta Etkinlik yönetimi; tasarım, planlama, süreç yönetimi, hizmet alma, ekip oluşturma. Sözlü anlatım
13. Hafta Kriz yönetimi; krizin tanımı, kriz yönetim süreci, kriz iletişim planı. Sözlü anlatım
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Hazırlanmış bir kurumsal iletişim planı içerisinde, çeşitli alt başlıklarda uygulayıcı olarak rol alabilecek
ÖÇ-2Çeşitli kurumların Kurumsal İletişim uygulamalarını analiz edebilecek.
ÖÇ-3Bir kurumun kurum içi iletişim çalışmalarını analiz edebilecek.
ÖÇ-4Kurumsal İmaj geliştirme çalışmalarını uygulayabilecek.
ÖÇ-5Bir kurumu, Kurumsal İletişim açısından değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5