Bu dersin temel amacı, öğrencilere dijital habercilik alanında temel bilgileri aktarmak ve bu alandaki gerekli becerileri kazandırmaktır. Bununla birlikte, öğrencilerin, dijital medyanın haber ve habercilik pratiklerine olan etkilerini anlamaları, yeni habercilik türlerini öğrenmeleri ve gelir modelleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Aynı zamanda, haber/içerik üretim süreci, sunumu ve yayılması ile ilgili pratik kazanmaya yönelik örnekler incelenecek, uygulamalar yapılacaktır. Ek olarak, dijital medyada bilgi düzensizliği ve yanlış bilgi ile nasıl başa çıkılacağı konusuna yer verilecektir.
Ön Koşullar
x
Eş Koşullar
x
Özel Koşullar
x
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Örneklendirme, Uygulama
Temel Kaynaklar
Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Haber Yazma Teknikleri (Haberci Adayının El Kitabı), Atilla Girgin, İnkılap Kitabevi
- Herkes için Gazetecilik, Korkmaz Alemdar-Ruhdan Uzun, Siyasal Kitabevi
- Hakikat Sonrası Çağda Yeni Medya ve Yalan Haber, Murat Uluk, Dorlion Yayınevi
- Dijital Çağda Habercilik: Kuram ve Uygulamada Yeni Yönelimler, Ed. Zafer Özdemir ve Aysel Çetinkaya, Der Yayınları
- Dijital Medya ve Gazetecilik , Olcay Uçak, Eğitim Yayınevi
- Dijital Çağda Habercilik Pratikleri - Deniz Kılıç, Gece Kitaplığı
- Gelenekselden Dijitale İçeriğin Üretimi ve Dönüşümü: Dijital Habercilik Bağlamında Bir Araştırma , A. Serkan Okay, Çizgi Kitabevi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma ve Giriş Dersi; Dijital Habercilik Dersinin Genel Çerçevesi
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
2. Hafta
Haber ve Habercilik ile İlgili Temel Kavramlar
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
3. Hafta
Dijital Dönüşüm ve Habercilik Pratiklerinin Değişimi & Haber ve Habercilik Bağlamında Dijital Medya’nın Fırsatları ve Sorunları
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
4. Hafta
Yeni Habercilik Türleri ve Habercilikte Gelir Modelleri
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
5. Hafta
Dijital Medya ve Habercilik ile İlgili Önemli Kavramlar; Post Truth (Hakikat Sonrası, Yankı Odası, Filtre Balonu, Siberbalkanlaşma, Dezenformasyon)
Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
6. Hafta
Dijital Medyada Bilgi Düzensizliği ve Yanlış Bilgi ile Mücadele
Dijital haberciliğin genel çerçevesini anlamak ve temel kavramları öğrenmek
ÖÇ-2
Yeni habercilik türleri ve habercilikte gelir modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3
Haber ve içerik üretim sürecini kavramak
ÖÇ-4
Dijital medyada haber ve içeriğin nasıl yazılacağını öğrenmek
ÖÇ-5
Dijital haber ve içerik üretiminde arama motoru optimizasyonunun rolünü kavramak
ÖÇ-6
Dijital medya ve habercilikte günceli takip etmenin önemini kavramak; Post Truth (Hakikat Sonrası) ve diğer önemli kavramlarla ilgili bilgiye sahip olmak
ÖÇ-7
Dijital medyada bilgi düzensizliği ve yanlış bilgi sorununa dair farkındalık kazanmak
Program Çıktıları
PÇ-1
P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2
P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3
P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4
P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5
P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6
P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7
P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8
P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9
P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10
P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak