Lisans
Meslek Yüksek Okulu
E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Dijital Habercilik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MEP0625 Dijital Habercilik 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, öğrencilere dijital habercilik alanında temel bilgileri aktarmak ve bu alandaki gerekli becerileri kazandırmaktır. Bununla birlikte, öğrencilerin, dijital medyanın haber ve habercilik pratiklerine olan etkilerini anlamaları, yeni habercilik türlerini öğrenmeleri ve gelir modelleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Aynı zamanda, haber/içerik üretim süreci, sunumu ve yayılması ile ilgili pratik kazanmaya yönelik örnekler incelenecek, uygulamalar yapılacaktır. Ek olarak, dijital medyada bilgi düzensizliği ve yanlış bilgi ile nasıl başa çıkılacağı konusuna yer verilecektir.

Ön Koşullar x
Eş Koşullar x
Özel Koşullar x
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Örneklendirme, Uygulama 
Temel Kaynaklar Ders Notları
Diğer Kaynaklar - Haber Yazma Teknikleri (Haberci Adayının El Kitabı), Atilla Girgin, İnkılap Kitabevi

- Herkes için Gazetecilik, Korkmaz Alemdar-Ruhdan Uzun, Siyasal Kitabevi 

- Hakikat Sonrası Çağda Yeni Medya ve Yalan Haber, Murat Uluk, Dorlion Yayınevi

- Dijital Çağda Habercilik: Kuram ve Uygulamada Yeni Yönelimler, Ed. Zafer Özdemir ve Aysel Çetinkaya, Der Yayınları
- Dijital Medya ve Gazetecilik , Olcay Uçak, Eğitim Yayınevi

- Dijital Çağda Habercilik Pratikleri - Deniz Kılıç, Gece Kitaplığı

- Gelenekselden Dijitale İçeriğin Üretimi ve Dönüşümü: Dijital Habercilik Bağlamında Bir Araştırma , A. Serkan Okay, Çizgi Kitabevi
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve Giriş Dersi; Dijital Habercilik Dersinin Genel Çerçevesi Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
2. Hafta Haber ve Habercilik ile İlgili Temel Kavramlar Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
3. Hafta Dijital Dönüşüm ve Habercilik Pratiklerinin Değişimi & Haber ve Habercilik Bağlamında Dijital Medya’nın Fırsatları ve Sorunları Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
4. Hafta Yeni Habercilik Türleri ve Habercilikte Gelir Modelleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
5. Hafta Dijital Medya ve Habercilik ile İlgili Önemli Kavramlar; Post Truth (Hakikat Sonrası, Yankı Odası, Filtre Balonu, Siberbalkanlaşma, Dezenformasyon) Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
6. Hafta Dijital Medyada Bilgi Düzensizliği ve Yanlış Bilgi ile Mücadele Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
7. Hafta VİZE/ARA SINAV
8. Hafta Dijital Medyada Haber/İçerik Sunumu Uygulama, Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
9. Hafta Dijital Medyada Haber/İçerik Üretim Süreci Uygulama, Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
10. Hafta Dijital Haber ve İçerik Üretiminde Arama Motoru Optimizasyonu Uygulama, Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
11. Hafta Dijital Medyada Haber/İçerik Yayma Süreci Uygulama, Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
12. Hafta Haber/İçerik Yazma Atölyesi/Öğrenci Sunumları Uygulama, Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
13. Hafta Haber/İçerik Yazma Atölyesi/Öğrenci Sunumları Uygulama, Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
14. Hafta Haber/İçerik Yazma Atölyesi/Öğrenci Sunumları Uygulama, Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma, Örneklendirme
15. Hafta FİNAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Dijital haberciliğin genel çerçevesini anlamak ve temel kavramları öğrenmek
ÖÇ-2Yeni habercilik türleri ve habercilikte gelir modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Haber ve içerik üretim sürecini kavramak
ÖÇ-4Dijital medyada haber ve içeriğin nasıl yazılacağını öğrenmek
ÖÇ-5Dijital haber ve içerik üretiminde arama motoru optimizasyonunun rolünü kavramak
ÖÇ-6Dijital medya ve habercilikte günceli takip etmenin önemini kavramak; Post Truth (Hakikat Sonrası) ve diğer önemli kavramlarla ilgili bilgiye sahip olmak
ÖÇ-7Dijital medyada bilgi düzensizliği ve yanlış bilgi sorununa dair farkındalık kazanmak
Program Çıktıları
PÇ-1P.Ç. 1 Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme
PÇ-2P.Ç.2 Elektronik Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek
PÇ-3P.Ç.3 Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak
PÇ-4P.Ç.4 Bilgi ekonomisine dair bilgi sahibi olmak
PÇ-5P.Ç.5 Elektronik ticaret ile bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
PÇ-6P.Ç.6 Elektronik Ticaret ve Lojistik arasındaki ilişkiyi özümsemek
PÇ-7P.Ç.7 E-Ticaretteki vergilendirme sistemine hakim olmak
PÇ-8P.Ç.8 Pazarlamanın yeni nesil halini kavrayacak, kavramlara hakim olacak.
PÇ-9P.Ç.9 E-Ticaret kavramlarının öğrenilmesi ile birlikte dijital araç gereçlerin kullanımlarının da özümsenip yenilikçi işler ortaya koyacak seviyeye gelmek
PÇ-10P.Ç.10 E-Ticaret'te güvenlik meselesine dair bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7