Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitime Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0001 1 Eğitime Giriş 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler. 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Demet Zafer Güneş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13.00 - 14.50, BK A-303
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 13.00 - 14.50, BK B10-06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası, örnek olay, film eleştirisi. 

Temel Kaynaklar -Keskinkılıç, Kadir (2008). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar -Oktay, Ayla (Editör) (2015). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi, Ankara.

3-     Demirel, Özcan; Kaya, Zeki (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi, Ankara.

4-     Erden, Münire (2008). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş Yayınevi, Ankara.

5-     Yavuz, Mustafa (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.

Çelikkaya,  Hasan (2009). Eğitim Bilimlerine Giriş Eğiticilik ve Öğretmenlik. Nobel Yayınevi, Ankara. 

 

 

 

Eğitim bilimleri alanlında yazılmış ve hakemli dergide yayımlanmış bilimsel makaleler dersin kaynağıdır.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, dersin amacı, ölçme-değerlendirme sürecinin açıklanması
2. Hafta Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar Tartışma, Örnek olay, grup çalışması
3. Hafta Okul ve sınıfın özellikleri Tartışma, Örnek olay, grup çalışması
4. Hafta Meslek olarak öğretmenlik Tartışma, Örnek olay, grup çalışması
5. Hafta Meslek olarak öğretmenlik Tartışma, beyin fırtınası
6. Hafta Eğitim Bilimlerinde Yöntem Tartışma, Örnek olay, grup çalışması
7. Hafta Eğitimin Yasal Temelleri Tartışma, Örnek olay, grup çalışması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eğitimin Toplumsal Temelleri Rol yapma, grup çalışması
10. Hafta Eğitimin Felsefi Temelleri Rol yapma, grup çalışması
11. Hafta Eğtimin Politik ve EkonomikTemelleri Tartışma, Örnek olay, grup çalışması
12. Hafta Film analizi Tartışma, beyin fırtınası
13. Hafta Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler
14. Hafta Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler Tartışma, beyin fırtınası
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Final 1 50


ÖÇ-1Eğitim ve diğer bilimler arasındaki ilişkileri açıklar.
ÖÇ-2Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ-3Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ-4Etkili öğretmen niteliklerini sıralar.
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4