|
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, eğitim psikolojisine ilişkin bilgilerin öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır. Bu kapsamda, başta eğitim ile psikolojinin ilişkisinin ortaya konması ile birlikte gelişim ve öğrenme konularına kuramsal çerçeveden değinilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, öğretmen adaylarının mesleki yaşamları boyunca karşılaşabilecekleri durumlara ve sorunlara eğitim psikolojisinin kuramsal çerçeveleri ve deneysel (ampirik) verileri aracılığı ile bilimsel bir bakış açısından yaklaşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
|
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Dr. Sinan Okur |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Perşembe günü 11.00–12.50 Z02 Numaralı Derslik (Basın Ekspres Yerleşkesi) |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Perşembe günü tüm ders araları ve haftanın her günü e-posta ile |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Sözlü anlatım-Tartışma-Soru cevap. |
Temel Kaynaklar |
-
· Kaya, A. (Ed.). (2021). Eğitim psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi |
Diğer Kaynaklar |
Yeşilyaprak, B. (Ed.). (2010). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
· Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. D. M. Siyez (Trans. Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
· |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, Gelişim Konularına Genel Bakış |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
2. Hafta |
Eğitim Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
3. Hafta |
Fiziksel Gelişim |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
4. Hafta |
Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
5. Hafta |
Kişilik Gelişimi |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
6. Hafta |
Ahlak Gelişimi |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
7. Hafta |
Çocuk ve Ergenlerde Ruhsal Bozukluklar |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
8. Hafta |
Ara Sınavlar (Vize Haftası) |
|
9. Hafta |
Öğrenmenin Doğası ve Temel Kavramlar |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
10. Hafta |
Klasik Koşullanma, Edimsel Koşullanma ve Bitişiklik Kuramları |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
11. Hafta |
Gestalt Öğrenme Kuramı |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
12. Hafta |
Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı
|
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
13. Hafta |
Bilgi İşleme Kuramı
Beyin Temelli Öğrenme
|
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
14. Hafta |
Yapılandırmacı Öğrenme |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
15. Hafta |
Etkili öğretim ve etkili öğretimin ilkeleri |
Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap |
16. Hafta |
Final |
|
17. Hafta |
|
|
ÖÇ-1 | Eğitim psikolojinin bireyler üzerindeki önemini öğrenir. | ÖÇ-2 | Eğitim psikolojisine ilişkin farklı kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi edinir. | ÖÇ-3 | Eğitim psikolojinin doğasını anlar. | ÖÇ-4 | Özel eğitim ile eğitim psikolojisi arasındaki bağı anlar. | ÖÇ-5 | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramlarını açıklar. | ÖÇ-6 | Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramları tartışır. | ÖÇ-7 | Bireyin farklı gelişim alanlarını kavrar. | ÖÇ-8 | Gelişimi etkileyen kalıtsal ve genetik etmenleri açıklar. | ÖÇ-9 | İnsan gelişimini etkileyen koruyucu ve risk faktörleri tartışır. | ÖÇ-10 | Öğrenme psikolojisinde temel kavramlarını açıklar. | ÖÇ-11 | Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurgularını değerlendirir.
|
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | 1. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | PÇ-2 | 2. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | PÇ-3 | 3. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | PÇ-4 | 4. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | PÇ-5 | 5. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | PÇ-6 | 6. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | PÇ-7 | 7. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | PÇ-8 | 8. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | PÇ-9 | 9. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | PÇ-10 | 10. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır | PÇ-11 | 11. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | PÇ-12 | 12. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-13 | 13. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | PÇ-14 | 14. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar. |
|