Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim Psikolojisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0004 1 Eğitim Psikolojisi 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, eğitim psikolojisine ilişkin bilgilerin öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır. Bu kapsamda, başta eğitim ile psikolojinin ilişkisinin ortaya konması ile birlikte gelişim ve öğrenme konularına kuramsal çerçeveden değinilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, öğretmen adaylarının mesleki yaşamları boyunca karşılaşabilecekleri durumlara ve sorunlara eğitim psikolojisinin kuramsal çerçeveleri ve deneysel (ampirik) verileri aracılığı ile bilimsel bir bakış açısından yaklaşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Sinan Okur
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe günü 11.00–12.50 Z02 Numaralı Derslik (Basın Ekspres Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe günü tüm ders araları ve haftanın her günü e-posta ile
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım-Tartışma-Soru cevap.
Temel Kaynaklar - 

·         Kaya, A. (Ed.). (2021). Eğitim psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi

Diğer Kaynaklar Yeşilyaprak, B. (Ed.). (2010). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.


·        Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. D. M. Siyez (Trans. Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.

·          

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Dersin Tanıtımı, Gelişim Konularına Genel Bakış Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
2. Hafta Eğitim Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
3. Hafta Fiziksel Gelişim Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
4. Hafta Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
5. Hafta Kişilik Gelişimi Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
6. Hafta Ahlak Gelişimi Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
7. Hafta Çocuk ve Ergenlerde Ruhsal Bozukluklar Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
8. Hafta Ara Sınavlar (Vize Haftası)
9. Hafta Öğrenmenin Doğası ve Temel Kavramlar Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
10. Hafta Klasik Koşullanma, Edimsel Koşullanma ve Bitişiklik Kuramları Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
11. Hafta Gestalt Öğrenme Kuramı Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
12. Hafta Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
13. Hafta Bilgi İşleme Kuramı Beyin Temelli Öğrenme Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
14. Hafta Yapılandırmacı Öğrenme Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
15. Hafta Etkili öğretim ve etkili öğretimin ilkeleri Sözlü anlatım- Tartışma- Soru cevap
16. Hafta Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Eğitim psikolojinin bireyler üzerindeki önemini öğrenir.
ÖÇ-2Eğitim psikolojisine ilişkin farklı kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi edinir.
ÖÇ-3Eğitim psikolojinin doğasını anlar.
ÖÇ-4Özel eğitim ile eğitim psikolojisi arasındaki bağı anlar.
ÖÇ-5Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramlarını açıklar.
ÖÇ-6Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramları tartışır.
ÖÇ-7Bireyin farklı gelişim alanlarını kavrar.
ÖÇ-8Gelişimi etkileyen kalıtsal ve genetik etmenleri açıklar.
ÖÇ-9İnsan gelişimini etkileyen koruyucu ve risk faktörleri tartışır.
ÖÇ-10Öğrenme psikolojisinde temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ-11Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurgularını değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6              
ÖÇ 7              
ÖÇ 8              
ÖÇ 9              
ÖÇ 10              
ÖÇ 11