Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Özel Eğitim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ÖZB 3001 3 Erken Çocuklukta Özel Eğitim 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimini gelişim ve öğrenme kuramları ışığında aktarmak, temel gelişimi incelemek, erken çocukluk eğitimi bileşenlerini aktarmak ve temel uygulamaları açıklamaktır.
Ön Koşullar Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Sima Mart
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri --Anlatım   

-Tartışma

-Soru/Yanıt

-Beyin fırtınası
Temel Kaynaklar -

1.     Bakkaloğlu, H., Çelik, S., & Tomris, G. (Eds.). (2022). Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi. Vize Yayıncılık.

Diğer Kaynaklar -

1.     Birkan, B. (2002). Erken özel eğitim hizmetleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 3(2), 99-109.

2.     Tomris, G., & Çelik, S. (2021). Erken çocukluk özel eğitimi: Kuramsal ve yasal temeller, Dünya’daki ve Türkiye’deki son eğilimler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 23(1), 243-269.

3.     Pınar, E. S. (2006). Dünyada ve Türkiye'de erken çocukluk özel eğitiminin gelişimi ve erken çocukluk özel eğitim uygulamaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 7(02), 71-83.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihsel Gelişimi Ve Temelleri Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
2. Hafta Erken Çocukluk Eğitiminin Kuramsal Temelleri Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
3. Hafta Erken Çocuklukta Gelişimin İncelenmesi-1 Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
4. Hafta Erken Çocuklukta Gelişimin İncelenmesi-2 Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
5. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Temel Gelişim Alanları Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
6. Hafta Erken Müdahale: Tarama, Tanılama ve Müdahale Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
7. Hafta Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Değerlendirme Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
8. Hafta EÇÖZE’de Kanıta-Dayalı Uygulamalar Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
9. Hafta EÇÖZE Programları: Doğal, Gelişimsel, Davranışsal Müdahaleler Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
10. Hafta EÇÖZE Programları: Doğal, Gelişimsel, Davranışsal Müdahaleler-2 Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
11. Hafta EÇÖZE’de Oyun ve Çocukta İlgiler Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
12. Hafta EÇÖZE’de Aile Katılımı Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
13. Hafta EÇÖZE’de İşbirliği: Paydaşların Rolleri Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
14. Hafta EÇÖZE’de Güncel Konular Sözlü anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Erken çocukluk özel eğitiminin tarihçesini açıklayabilmek.
ÖÇ-2Erken çocukluk eğitimi ile ilgili kuramları açıklayabilmek.
ÖÇ-3Farklı gelişim alanları için erken çocukluk dönemi gelişim görevlerini sıralayabilmek.
ÖÇ-4Gelişimi etkileyen etmenleri açıklayabilmek.
ÖÇ-5Erken çocuklukta tarama ve değerlendirme süreçlerini açıklayabilmek.
ÖÇ-6Erken çocukluk eğitiminde kanıta-dayalı uygulamaları tanımlayabilmek..
ÖÇ-7Eğitimdeki paylaşları tanımlayabilmek ve bu paydaşlarla yapılan işbirliğinin önemini açıklayabilmek.
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6              
ÖÇ 7