Temel kavramlar; değerlendirmenin yasal ve felsefi temelleri; değerlendirmenin amaçları; tıbbi, gelişimsel, psikolojik ve eğitsel değerlendirme; değerlendirme süreci: tarama, tanılama, yerleştirme, programlama ve programın değerlendirilmesi; değerlendirmede gönderme öncesi süreç; gönderme ve ayrıntılı değerlendirme süreci; formel değerlendirme yöntemleri; informel değerlendirme yöntemleri; müfredata dayalı değerlendirme; gözlem; beceri analizi; ölçüt bağımlı testler; çalışma örneği analizi; performans değerlendirmesi; değerlendirme sürecinin raporlaştırılması; ölçü araçları geliştirme: çeşitli öğretim alanlarında öğrencilerin performanslarını ve gelişimlerini belirlemek için ölçü aracı hazırlama, uygulama, yorumlama, elde edilen verileri kullanma.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı Günü-15:00 - 17:50-Basın Ekspres Yerleşkesi Basın Ekspres A Blok 5.Kat Derslik 502
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
Temel Kaynaklar
Aksoy, V. (Ed.). (2019). Özel Gereksinimli Öğrencilerin Eğitiminde Değerlendirme. Maya Akademi.
Salvia J., Ysseldyke J. E., Bolt, S. (2013). Assessment in Special and Inclusive Education 12th Ed. California: Wadsworth.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Derse ilişkin Sorumlulukların Belirlenmesi
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
2. Hafta
Özel Eğitimde Değerlendirmenin Temelleri
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
3. Hafta
Özel Eğitimde Tarama ve Tanılama Amaçlı Değerlendirme
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
4. Hafta
Özel Eğitimde Formel Değerlendirme
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
5. Hafta
Özel Eğitimde İnformel Değerlendirme
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
6. Hafta
Özel Eğitimde İnformel Değerlendirme
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
7. Hafta
Uygulama
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Uygulama
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
10. Hafta
Uygulama
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
11. Hafta
Uygulama
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
12. Hafta
Özel Eğitimde Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
13. Hafta
Makale Paylaşımı ve Konuların Tekrarı
Örnek olay,tartışma,düz anlatım,soru-cevap
14. Hafta
FİNAL
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Değerlendirme sürecini açıklar.
ÖÇ-2
Değerlendirmenin ilkelerini açıklar.
ÖÇ-3
Değerlendirme sürecini raporlaştırır.
ÖÇ-4
İnformel değerlendirme yöntemlerini açıklar.
ÖÇ-5
Formel değerlendirme yöntemlerini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
1. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-2
2. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-3
3. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-4
4. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-5
5. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6
6. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-7
7. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-8
8. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-9
9. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-10
10. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-11
11. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-12
12. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-13
13. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-14
14. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.