Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Özel Eğitimde Bütünleştirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ÖZB 3002 3 Özel Eğitimde Bütünleştirme 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Kaynaştırma/bütünleştirme kavramını tanımlama, Özel gerksinimi olan öğrencileri tanılama ve kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarına yerleştirme sürecini anlama,  Kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarındaki özel gerrksinimli öğrencilerin gerksinimlerini belirleme, Özel gerksinimli bireylere karşı sınıftaki diğer öğrencilerin tutumlarını değerlendirebilme ve değiştirebilme, Sınıftaki özel gerksinimli öğrenciler için müfredatı ve öğretme tekniklerini uyarlayabiilme. 
Ön Koşullar Bu dersin önkoşulu bulunmaktadır.
Eş Koşullar Bu dersin eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Arzu Özen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba-Saat 10.00-A Blok 503
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe-14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım-Tarışma-Soru cevap
Temel Kaynaklar -B. Sucuoğlu ve Bakkaloğlu, H. (Eds) (2013). Okul öncesinde kaynaştırma: Ne,ne zaman,nerede,nasıl, kim. Ankara Kök yayıncılık. 

Batu, S. (Ed.). kaynaştırma ortamında uygulamlar, Ankara, Vize akademi. 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kaynaştırma/bütünleştirme ve kapsayıcı eğitim kavramları ve iki kavram arasındaki farklar. Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
2. Hafta Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının tarihçesi ve ilkeleri Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
3. Hafta Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarında destek hizmetler Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
4. Hafta Destek özel eğitim hizmetleri: Okul yönetimi Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
5. Hafta Destek özel eğitim hizmetleri: Özel eğitime hizmet sunan meslek grupları Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
6. Hafta Destek özel eğitim hizmetleri: Akranlar Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
7. Hafta Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarında öğretimsel uyarlamlar Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
10. Hafta Öğretimin içeriğinde yapılacak uyarlamalar Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
11. Hafta Farklı özel gereksinimli bireylere yönelik genel öğretimsel uyarlamalar Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
12. Hafta Kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarında fiziksel uyarlamalar Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
13. Hafta Kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarında akran öğrencilere yönelik uyarlamalar Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
14. Hafta Anlatım-Tartışma-Soru Cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Kaynaştırma/bütünleştirmeye ilişkin temel kavramları ve kaynaştırma/bütünleştirmenin ilkelerini tanımlar.
ÖÇ-2Kaynaştırmanın/bütünleştirmenin Türkiye'de ve dünyadaki tarihsel sürecini anlatır.
ÖÇ-3Özel eğitim ve kaynaştırma ilişkin ulusal ve uluslar arası yasal düzenlemeleri tanımlar.
ÖÇ-4Kaynaştırmanın/bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenleri sıralar.
ÖÇ-5Özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim ortamında başarılı olabilmesi için gerekli olan öğretimsel düzenlemeleri yapar.
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14