|
Dersin Amacı |
Kaynaştırma/bütünleştirme kavramını tanımlama, Özel gerksinimi olan öğrencileri tanılama ve kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarına yerleştirme sürecini anlama, Kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarındaki özel gerrksinimli öğrencilerin gerksinimlerini belirleme, Özel gerksinimli bireylere karşı sınıftaki diğer öğrencilerin tutumlarını değerlendirebilme ve değiştirebilme, Sınıftaki özel gerksinimli öğrenciler için müfredatı ve öğretme tekniklerini uyarlayabiilme. |
Ön Koşullar |
Bu dersin önkoşulu bulunmaktadır. |
Eş Koşullar |
Bu dersin eş koşulu bulunmamaktadır. |
Özel Koşullar |
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi) |
Öğretim Üyeleri |
Prof. Dr. Arzu Özen |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Çarşamba-Saat 10.00-A Blok 503 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Perşembe-14.00 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Anlatım-Tarışma-Soru cevap |
Temel Kaynaklar |
-B. Sucuoğlu ve Bakkaloğlu, H. (Eds) (2013). Okul öncesinde kaynaştırma: Ne,ne zaman,nerede,nasıl, kim. Ankara Kök yayıncılık.
Batu, S. (Ed.). kaynaştırma ortamında uygulamlar, Ankara, Vize akademi. |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Kaynaştırma/bütünleştirme ve kapsayıcı eğitim kavramları ve iki kavram arasındaki farklar. |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
2. Hafta |
Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının tarihçesi ve ilkeleri |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
3. Hafta |
Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarında destek hizmetler |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
4. Hafta |
Destek özel eğitim hizmetleri: Okul yönetimi |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
5. Hafta |
Destek özel eğitim hizmetleri: Özel eğitime hizmet sunan meslek grupları |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
6. Hafta |
Destek özel eğitim hizmetleri: Akranlar |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
7. Hafta |
Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının başarısını etkileyen etmenler |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
Kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarında öğretimsel uyarlamlar |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
10. Hafta |
Öğretimin içeriğinde yapılacak uyarlamalar |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
11. Hafta |
Farklı özel gereksinimli bireylere yönelik genel öğretimsel uyarlamalar |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
12. Hafta |
Kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarında fiziksel uyarlamalar |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
13. Hafta |
Kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarında akran öğrencilere yönelik uyarlamalar |
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
14. Hafta |
|
Anlatım-Tartışma-Soru Cevap |
15. Hafta |
|
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
ÖÇ-1 | Kaynaştırma/bütünleştirmeye ilişkin temel kavramları ve kaynaştırma/bütünleştirmenin ilkelerini tanımlar. | ÖÇ-2 | Kaynaştırmanın/bütünleştirmenin Türkiye'de ve dünyadaki tarihsel sürecini anlatır. | ÖÇ-3 | Özel eğitim ve kaynaştırma ilişkin ulusal ve uluslar arası yasal düzenlemeleri tanımlar. | ÖÇ-4 | Kaynaştırmanın/bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenleri sıralar. | ÖÇ-5 | Özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim ortamında başarılı olabilmesi için gerekli olan öğretimsel düzenlemeleri yapar. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | 1. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | PÇ-2 | 2. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | PÇ-3 | 3. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | PÇ-4 | 4. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | PÇ-5 | 5. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | PÇ-6 | 6. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | PÇ-7 | 7. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | PÇ-8 | 8. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | PÇ-9 | 9. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | PÇ-10 | 10. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır | PÇ-11 | 11. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | PÇ-12 | 12. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-13 | 13. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | PÇ-14 | 14. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar. |
|