Bu dersin genel amacı öğrencilerin teknolojinin eğitime entegrasyonuna yönelik öğretim tasarımı ilkelerini ve modellerini, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilmeleri ve bu bilgiler doğrultusunda hedef kitlenin ihtiyaçları doğrultusunda MEB Rehberlik konularına yönelik web 2.0 araçlarını kullanarak örnek uygulamalar geliştirebilmeleridir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Gülten Feryal Gündüz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 9:00-11:00, Basınekspres Bilgisayar Laboratuvarı
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
Temel Kaynaklar
Önal, N. (editör) (2020). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları, Ankara: Pegem akademi yayınları
Diğer Kaynaklar
1. Yanpar Yelken, T. (editör) (2019). Öğretim teknolojileri, Ankara: Anı yayıncılık
2. Cabı, E. (editör) (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Ankara: Pegem Akademi yayınları
3. Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı yayıncılık
Derste önerilen web sayfaları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel Tanışma ve Dersin İşleyişi ile İlgili Bilgilendirme
2. Hafta
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, önemi, Öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
3. Hafta
Öğretim teknolojileri tasarım modellerinin özellikleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
4. Hafta
Öğretim teknolojileri tasarım ilkeleri,
Eğitim-öğretimde faydalanılabilecek web siteleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
5. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Dijital bulut uygulamaları
-Dijital kavram haritası oluşturma ve Canva programının tanıtılması
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
6. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
- Canva programı ile dijital kavram haritası oluşturma
-Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
7. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Dijital kısa film (öykü) oluşturma ve Powtoon programının tanıtılması
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
8. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Powtoon programında dijital kısa film oluşturma
-Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
9. Hafta
ARA SINAV
10. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Dijital kitap oluşturma ve Story Jumper programının tanıtılması
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
11. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
- Story Jumper programında dijital kitap oluşturma-
- Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
12. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
- Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
13. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Web 2.0 araçları ile ölçme-değerlendirme araçları/uygulamalarını açıklama, Quizlet, Kahoot vs. programlar hakkında bilgi verilmesi
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
14. Hafta
FİNAL
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramların anlamını sözlü/yazılı ifade eder.
ÖÇ-2
Öğretim teknolojilerinin tasarım ilkelerini kavrar.
ÖÇ-3
Öğretim teknolojileri modellerinin temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ-4
Öğretim teknolojilerinde kullanılan araç-gereçlerin özelliklerini, üstünlük ve sınırlılıklarını açıklar.
ÖÇ-5
Öğrenme konusuna, amaçlarına ve öğrenme ihtiyaçlarına uygun dijital materyal tasarlar ve geliştirir
ÖÇ-6
Öğretim teknolojilerini içerik bilgisi, pedagoji bilgisi ve teknoloji bilgisini bütünleştirerek kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
1. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-2
2. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-3
3. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-4
4. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-5
5. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6
6. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-7
7. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-8
8. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-9
9. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-10
10. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-11
11. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-12
12. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-13
13. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-14
14. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.