Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ÖZB 4003
4
Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması
2/0/0
Z
Türkçe
4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, özel eğitim öğretmeni adaylarına bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planları ile ilgili temel bilgi ve kavramları kazandırma, bireyselleştirilmiş eğitim planlarının (BEP) öğelerini tanıtma ve BEP hazırlama becerileri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Bu dersin eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözlü Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar
Özyürek, M. (2012). Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme ve temelleri. Kök Yayıncılık.
Avcıoğlu, H. (2021). Bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının hazırlanması. Vize Akademik.
Ergenekon, Y. (2023). Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması. Vize Akademik.
@font-face
{font-family:"Cambria Math";
panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:roman;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;}@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:swiss;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-536859905 -1073732485 9 0 511 0;}@font-face
{font-family:Times;
panose-1:0 0 5 0 0 0 0 2 0 0;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:auto;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:-536870145 1342185562 0 0 415 0;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-unhide:no;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:Calibri;
mso-fareast-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-fareast-language:EN-US;}p.MsoBodyText, li.MsoBodyText, div.MsoBodyText
{mso-style-unhide:no;
mso-style-link:"Gövde Metni Char";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
text-align:justify;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:Times;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}span.GvdeMetniChar
{mso-style-name:"Gövde Metni Char";
mso-style-unhide:no;
mso-style-locked:yes;
mso-style-link:"Gövde Metni";
mso-ansi-font-size:10.0pt;
mso-bidi-font-size:10.0pt;
font-family:Times;
mso-ascii-font-family:Times;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-hansi-font-family:Times;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-language:TR;}.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
mso-default-props:yes;
font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:Calibri;
mso-fareast-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-fareast-language:EN-US;}div.WordSection1
{page:WordSection1;}ol
{margin-bottom:0cm;}ul
{margin-bottom:0cm;}
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders tanıtımı
Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta
BEP ile ilgili temel kavramlar
Sözlü Anlatım, Tartışma
3. Hafta
BEP’in yasal dayanakları, tarihsel gelişimi, yararları
Sözlü Anlatım, Tartışma
4. Hafta
BEP ekibi ve rolleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
5. Hafta
BEP’in ögeleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta
BEP’in ögeleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Performans düzeyi belirleme
Sözlü Anlatım, Tartışma
8. Hafta
Uzun dönemli hedefler ve oluşturulması
Sözlü Anlatım, Tartışma
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
Kısa dönemli hedefler ve oluşturulması
Sözlü Anlatım, Tartışma
11. Hafta
BEP hazırlama
Sözlü Anlatım, Tartışma
12. Hafta
BEP’in uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi
Sözlü Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Bireyselleştirilmiş geçiş hizmetleri programı
Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Tüm hizmet planı ve aile hizmet planı
Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
50
ÖÇ-1
BEP ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ-2
BEP'ın ögelerini sıralar
ÖÇ-3
Performans düzeyi belirleme sürecini açıklar
ÖÇ-4
Uzun ve kısa dönemli hedeflerin oluşturulmasını açıklar
ÖÇ-5
BEP’in uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesini açıklar
Program Çıktıları
PÇ-1
1. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-2
2. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-3
3. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-4
4. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-5
5. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6
6. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-7
7. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-8
8. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-9
9. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-10
10. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-11
11. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-12
12. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-13
13. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-14
14. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.