Lisans
Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Özel Eğitim Bölümü Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması

Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ÖZB 4003 4 Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, özel eğitim öğretmeni adaylarına bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planları ile ilgili temel bilgi ve kavramları kazandırma, bireyselleştirilmiş eğitim planlarının (BEP) öğelerini tanıtma ve BEP hazırlama becerileri kazandırmaktır.
Ön Koşullar Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Bu dersin eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Sima Mart
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Sözlü Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar  Özyürek, M. (2012). Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme ve temelleri. Kök Yayıncılık.

Avcıoğlu, H. (2021). Bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının hazırlanması. Vize Akademik.

Ergenekon, Y. (2023). Özel gereksinimli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı ve geçiş planlarının hazırlanması. Vize Akademik.

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536859905 -1073732485 9 0 511 0;}@font-face {font-family:Times; panose-1:0 0 5 0 0 0 0 2 0 0; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1342185562 0 0 415 0;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}p.MsoBodyText, li.MsoBodyText, div.MsoBodyText {mso-style-unhide:no; mso-style-link:"Gövde Metni Char"; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:Times; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}span.GvdeMetniChar {mso-style-name:"Gövde Metni Char"; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Gövde Metni"; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Times; mso-ascii-font-family:Times; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:Times; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:TR;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}ol {margin-bottom:0cm;}ul {margin-bottom:0cm;}
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders tanıtımı Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta BEP ile ilgili temel kavramlar Sözlü Anlatım, Tartışma
3. Hafta BEP’in yasal dayanakları, tarihsel gelişimi, yararları Sözlü Anlatım, Tartışma
4. Hafta BEP ekibi ve rolleri Sözlü Anlatım, Tartışma
5. Hafta BEP’in ögeleri Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta BEP’in ögeleri Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta Performans düzeyi belirleme Sözlü Anlatım, Tartışma
8. Hafta Uzun dönemli hedefler ve oluşturulması Sözlü Anlatım, Tartışma
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Kısa dönemli hedefler ve oluşturulması Sözlü Anlatım, Tartışma
11. Hafta BEP hazırlama Sözlü Anlatım, Tartışma
12. Hafta BEP’in uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi Sözlü Anlatım, Tartışma
13. Hafta Bireyselleştirilmiş geçiş hizmetleri programı Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta Tüm hizmet planı ve aile hizmet planı Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1BEP ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ-2BEP'ın ögelerini sıralar
ÖÇ-3Performans düzeyi belirleme sürecini açıklar
ÖÇ-4Uzun ve kısa dönemli hedeflerin oluşturulmasını açıklar
ÖÇ-5BEP’in uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesini açıklar
Program Çıktıları
PÇ-11. Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
PÇ-22. Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
PÇ-33. Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
PÇ-44. Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
PÇ-55. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-66. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
PÇ-77. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
PÇ-88. Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
PÇ-99. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
PÇ-1010. Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır
PÇ-1111. Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
PÇ-1212. Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlarla çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-1313. Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
PÇ-1414. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda öğrenme ortamında uygun düzenlemeler yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5